Ford Mustang Shelby GT500 se začíná odhalovat. Má nabídnout přes 700 koní!
Shelby GT500 představoval vrchol v nabídce modelové řady Mustang v rámci její první generace v letech 1967 až 1970. Na scénu se pak vozy s tímto označením vrátily v rámci páté generace modelu Mustang v letech 2007 až 2014 s přeplňovaným osmiválcem o objemu 5,4 l, resp. v letech 2013 a 2014 s přeplňovaným osmiválcem o objemu 5,8 l.
V případě šesté generace je od modelového roku 2016 vrcholem Mustang Shelby GT350, který je ve své aktuální podobě poháněn atmosférickým vidlicovým osmiválcem o objemu 5,2 litru. Ten představuje s výkonem 387 kW (526 k) nejsilnější atmosférický motor v historii silničních fordů.
Své místo na vrcholu nabídky modelové řady Mustang bude muset Shelby GT350 již poměrně brzy uvolnit zcela novému Shelby GT500. Ten bude sice vycházet z modernizované šesté generace, ale přinese řadu novinek, které z něj učiní jeden z nejvýkonnějších a nejrychlejších vozů v historii automobilky Ford.
Shelby GT500 je připravován pro modelový rok 2020 a jeho podobu již nyní naznačuje dvojice, nichž ten první, který odhaluje přední partie, zveřejnila již před časem samotná automobilka Ford, zatímco ten druhý, nabízející pohled z ptačí perspektivy byl uvolněn prostřednictvím magazínu Motor Trend.
Pod kapotou s výrazným výdechy odvádějícími horký vzduch se má podle dostupných informací ukrývat nový přeplňovaný osmiválec 5.2 DOHC Ti-VCT. Tato pohonná jednotka má podle nejnovějších informací disponovat výkonem kolem 515 kW (700 k).
Kromě svého motoru má připravovaná novinka vynikat i propracovanými aerodynamickými vlastnostmi karoserie i nastavením podvozku. Podle v současnosti dostupných informací pak má být jeho brzdový systém osazen karbon-keramickými brzdovými kotouči. Samozřejmostí má být několik jízdních režimů, mezi nimiž mají namísto módů Track a Snow/Wet figurovat Drag Strip a Launch Control.