Ford následuje Mini, dává sbohem soutěžnímu MS
Modrý ovál oznámil 15. října večer, že po sezóně 2012 odejde z mistrovství světa v automobilových soutěží. Tovární Fiesty RS WRC tak čeká už jediný podnik: Katalánská Rally. Důvodem je, jak jinak, „obtížná ekonomická situace“.
Roelant de Waard, viceprezident prodeje a marketingu evropského Fordu, řekl: „Ford má velmi dlouhou, hrdou a úspěšnou historii ve WRC, nebylo to tedy lehké rozhodnutí. Nyní jsme ovšem zjistili, že by bylo pro společnost i značku lepší snížit naše závazky k soutěžnímu mistrovství světa a naše zdroje využít v jiných oblastech.“
M-Sport vedený Malcolmem Wilsonem, který až dosud soutěžní vozy stavěl a připravoval, tak bude činit i nadále, podpora z jeho strany nekončí a Fiesty se rozhodně neocitnou ve šrotu. Vždyť současní tovární jezdci Jari-Matti Latvala a Petter Solberg by neměli na čem jezdit. Pokud tedy nepřejdou k jiné značce, jenže jaké? K jedinému továrnímu týmu, který zbyl, Citroënu, kde se uvolní místo po Loebovi? Jeden z nich možná... Volkswagen i Hyundai své vozy teprve vyvíjejí, byť VW už delší dobu.
Zatímco Mini se do světa rally vrátilo po více než čtyřech desetiletích, spojení Fordu a automobilových soutěží znamená skoro tolik jako Porsche a vytrvalostní závody. Tovární tým po zrušení skupiny B pauzíroval krátce, jen ve druhé polovině 80. let. Pak přišla krátká éra Sierry Cosworth 4x4 a sponzoringu Q8 Oils, následovaly úspěšné Escorty RS Cosworth a jejich evoluce WRC, Focusy WRC na základě dvou generací a od roku 2011 po změně předpisů Fiesty RS WRC.