Ford řeší, co s Volvem: Ve hře je prodej čínskému SAIC
Když Ford zahájil výprodej značek své Premier Automotive Group, možnost prodeje Volva byla striktně popírána. Finanční krize v USA ale ztížila situaci mateřské společnosti a přispěla také k tomu, že Volvo se propadlo opět do ztráty. Po prodeji Aston Martinu v loňském roce a Jaguaru a Land Roveru letos je tak Volvo možná další na řadě. Pokud by k prodeji došlo, nezůstane Fordu jediná evropská značka.
Ford nyní jedná o prodeji Volva čínskému koncernu Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). Tato společnost není v Evropě zcela neznámým pojmem – kromě toho, že se jedná o největšího čínského výrobce aut, si značnou pozornost získala nákupem značky MG.
Ford švédskou automobilku koupil v roce 1999 zhruba za 4,4 miliard liber, nyní doufá, že získá 4 miliardy liber. Představitelé Fordu ale naznačují, že by se mohli spokojit i s nižší částkou. Dalšími možnými zájemci o Volvo jsou indický Tata Motors, který letos od Fordu koupil Jaguar a Land Rover, korejský koncern Hyundai, čínská Dongfeng Motor Group a také několik private equity investorů.