Ford Transit Connect: Modernizace motoru 1,8 TDCi
Pod karoserií Fordu Transit Connect se ukrývá upravená platforma Fordu Focus první generace a pod kapotou bije motor 1,8 TDCi, který z nabídky ostatních modelů značky Ford postupně vymizel. Po osmi letech na trhu projde tento model další modernizací, díky přechodu na emisní normu Euro 5 se bude moci kompaktní dodávka od Fordu prodávat s osvědčeným motorem i po roce 2010.
Motor s označením 1,8 TDCi je třetí generací tohoto turbodieselu – původní verze tohoto agregátu s litinovým blokem a osmiventilovým rozvodem poháněla už modely Sierra a Escort. Verze TDCi má ale přímé vstřikování common-rail a v případě nové evoluce splňující normu Euro 5 také filtr pevných částic.
Tak jako dosud se bude Transit Connect nabízet s výkonovými variantami 55, 66 a 81 kW (se 175, resp. 220, resp. 250 Nm). Kombinovaná spotřeba zůstává u všech tří verzí zachována na hodnotě 6,0 l/100 km. Spotřeba v mimoměstském cyklu se sníží o 0,2 litru na 5,3 l/100 km a pro režim město zůstává 7,2 l/100 km.
Ford Transit Connect 2011 - technická data | |||
Motor | 1,8 TDCi 75 | 1,8 TDCi 90 | 1,8 TDCi 110 |
Převodovka | 5M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1753 | 1753 | 1753 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min-1] | 55/4000 | 66/4000 | 81/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 175/1800 | 220/1750 | 250/1500-3200 |
Max. rychlost [km/h] | 144 | 155 | 167 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 21,0 | 17,4 | 14,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0 | 6,0 | 6,0 |