Fotogalerie: Prahou projely desítky superaut. Gumball 3000 se přesouvá do Maďarska
Návštěva účastníků „závodu“ Gumball 3000 v Praze je pro řadu lidí velká věc. Naposledy se tak stalo před jedenácti lety a po dojetí do hotelu Hilton v Karlíně byste u nás asi jenom těžko našli místo s větší koncentrací supersportovních automobilů na čtvereční metr. Start, kterého se zúčastnil například herec David Hasselhoff a spousta dalších známých osobností, proběhl již v neděli 1. května v Dublinu. Celá akce končí o víkendu v Bukurešti, přičemž Praha byla na cestě Evropou čtvrtou zastávkou. V ulicích města pro nás fotil mladý fotograf Jiří Sedláček, jehož snímky najdete v přiložené fotogalerii.
Účastníci měli dorazit k pražskému hotelu Hilton již ve středu okolo páté hodiny odpolední, kvůli průtahům se ale někteří ukázali až po půlnoci. Pravděpodobně největší rozruch způsobil „Batmobil“ Arkham Knight týmu Galag, který vzniknul právě k příležitosti letošního ročníku Gumballu. Stojí na šestadvacetipalcových kolech, má rozvor 3,4 metru a v jeho útrobách pracuje atmosférický vidlicový desetiválec Lamborghini o objemu 5,2 litru a výkonu 560 koní (412 kW). Jak tato „věc“ funguje v praxi, můžeme jenom odhadovat, něco podobného však Praha snad ještě nezažila.
Kolega David Bureš na začátku tohoto týdne zjišťovat informace o opatřeních, která kvůli akci Gumball 3000 plánovala policie. „Naše opatření spočívá především ve zvýšeném dohledu nad bezpečností a plynulostí silničního provozu zejména na předpokládané trase závodu,“ řekl vrchní komisař Jozef Bocán z tiskového oddělení Policejního prezidia ČR. Touto dobou jsou již účastníci na cestě na maďarský Hungaroring, a jak se zdá, žádnou paseku u nás po sobě nezanechali.
Gumball 3000 je veřejností považován za nelegální závod superaut v běžném provozu, ve skutečnosti se ale o závod v pravém slova smyslu nejedná. Účastníci ujedou během týdne rovné tři tisíce mil (od toho také číslovka v názvu akce) a vítězem se stane ten, kdo si to nejvíce užije. Česká republika byla jedním z klíčových bodů sestavené trasy „závodu" už v letech 2005. O osm let později se silných aut s šílenými polepy dočkali obyvetelé Moravy.