Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: BMW X1 – První dojmy

Diskuze (9)
Už na první pohled působí spíše jako vyšší kombi střední třídy inspirované SUV. Navíc podobně jako další modely BMW z poslední doby ve skutečnosti vypadá lépe než na fotkách.

BMW dělá sportovní SUV? Pokud odpovíme ano, pak nová X1 je nejsportovnějším z nich. Starší a větší (především vyšší) X3 proti ní vypadá jako usedlé SUV, naproti tomu nová X1 téměř rezignovala na náznaky terénních ambicí.

Už na první pohled působí spíše jako vyšší kombi střední třídy inspirované SUV. Navíc podobně jako další modely BMW z poslední doby ve skutečnosti vypadá lépe než na fotkách.

Posaz za volantem je sportovní a na SUV velmi nízký. Řidič se díky tomu cítí za volantem pohodlně a má nad hlavou dostatek prostoru, X1 tak úspěšně napravuje jeden z typických nedostatků klasických SUV. Nízko položená řadicí páka a relativně nízký středový tunel přitom tento sportovní dojem nenarušují. Z místa řidiče je skrze vysoké čelní sklo i boční okna dobrý výhled, a to samé platí při pohledu dozadu přes rozměrná zpětná zrcátka. Velké okno v pátých dveřích hodnotíme kladně, výhledu z vozu ven nevadí ani masivní B sloupky. Jediný problematický bod tak je silný zadní sloupek.

BMW X1 - srovnání rozměrů s X3
ModelX1X3rozdíl
Délka [mm]44544569- 115
Šířka [mm]17981853- 55
Výška [mm]15451674- 129
Rozvor [mm]27602795- 35
Rozchod vpředu [mm]15001524- 24
Rozchod vzadu [mm]15291542- 13

V zadní řadě sedadel se sedí výš, prostor nad hlavou je proto menší než vpředu, přesto X1 v tomto ohledu překonává papírově větší X3. Místo v podélném směru je limitováno délkou rozvoru a vyšší osoby tak mohou mít málo místa pro nohy. Na šířku je naopak X1 i vzadu prostorná, dokonce je na tom opět lépe než X3 a to mimo jiné díky lépe tvarovým výplním dveří. Slabinou je malý dveřní otvor pro nastupování dozadu, předpokládáme ale, že na zadních sedadlech X1 budou tak jako tak cestovat především děti.

BMW X1 - přehled modelů s pohonem všech kol
ModelxDrive18dxDrive20dxDrive23dxDrive28i
Převodovka6M6M (6A)6A6A
Zdvihový objem [cm3]1995199519952996
Válce/ventily4/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]105/4000130/4000150/4400190/6600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1750-2500350/1750-3000400/2000-2250310/2600-3000
Max. rychlost [km/h]195213223230
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,18,4 (8,6)7,36,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,75,8 (6,2)6,39,4

Interiér v nové X1 je líbivý a bytelný. BMW zapracovalo na dobré ergonomii i kvalitním designu, pozitivní dojmy z auta kazí jen chatrná zadní středová loketní opěrka – ta je slabým místem i v X3, jejíž interiér celkově nedosahuje kvalit novější X1.

Zavazadlový prostor X1 se velmi podobá tomu v X3. Má vysoko položenou podlahu, je dlouhý, s pravidelným tvarem a dostatečnou šířkou mezi podběhy. Jeho kryt tvoří dvoudílné plato – X3 má naopak posuvnou roletu.

BMW X1 - přehled modelů s pohonem zadních kol
ModelsDrive18dsDrive20d
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]19951995
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]105/4000130/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1750-2500350/1750-3000
Max. rychlost [km/h]200218
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,68,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,25,3

Diskuze (9)
16. 9. 2009 16:25
Re: HB killer
jó BMW, to bývala dobrá automobilka, dělávala sportovní auta s kvalitními motory, fakt bývávalo, teď nemá na F1, a vyrábí nějaký psycho SUV
...to je image, za kterou já teda ochotný připlatit nejsem
Avatar - Dinar
16. 9. 2009 12:39
Re: HB killer
No moment, to směšuješ dvě věci premiovost (tj. auta s vyšší cenou než mainstream) a třídní zařazení. To je jakobys popřel např. 1er, že si nikdo nemůže koupit, protože v C segmentu jsou auta, která nestojí stejně vybavená a se srovnatelným motorem ani polovinu. Zpět ke crossoverům, ty klasické HB opravdu zabíjejí, jistě nevyhubí je zcela, ale velký kus si urvou, všechny ty Yeti, Kvašky a další, co přijdou stojí srovnatelně co jejich klasické ekvivalenty ve třídě, to že bude X1 dvakrát tak drahé, je stejné jako v případě 1er, kterou taky není problém pořídit jako např. 116d za cenu kolem mega, to je daň premiovosti značky BMW. ;-)
Avatar - iudex
16. 9. 2009 11:50
Re: HB killer
Vsetky argumenty sú logické, iste je to výborné a praktické zvezenie, len s tým zabíjaním nizsej strednej si trosku trafil mimo. Ide v prvom rade hlavne o cenu, pricom X1 bude zrejme drahsia nez priemerné kombi strednej triedy (Mondeo, C5). Takze o nejakom odlákavaní zákazníkov segmentu (ktorý je fakticky prvým rodinne akceptovatelným segmentom) s prioritou ceny by som pri - dvakrát tak drahom aute - moc neuvazoval.
15. 9. 2009 17:55
Re: HB killer
No ale klasická 1er je stejně nesrovnatelně hezčí štírek.
15. 9. 2009 15:33
Interiér
Z venku je to dost divné... ale chválím interiér... řádná stříbřenka... žádné chromované šílenosti a překombinovanosti... nevím, jak to bude v reálu, ale podle fotek příjemné... :yes: