Frankfurt živě: Karmann vyměnil střechu Volkswagenu Polo - malý kabriolet je na světě

Frankfurt živě: Karmann vyměnil střechu Volkswagenu Polo - malý kabriolet je na světě

 
 

Karmann - německý úpravce a specialista na zakázkovou výrobu automobilů - si vzal do parády Volkswagen Polo. Výsledkem je koncept vozidla s částečně prosklenou stahovatelnou střechou a sklopnými zadními sedadly.

Střecha, jakou jste neviděli
Jako základ posloužil osnabrückým úpravcům třídveřový Volkswagen Polo GTI. Pod kapotou je 1,8litrový 20ventilový čtyřválec s maximálním výkonem 110 kW a točivým momentem 220 Nm při 1950 ot./min. Kromě zajímavého provedení střechy, která v sobě integruje střešní okno, se změnil například přístup do zavazadlového prostoru.

Mimo možnosti obvyklého otevírání třetích zadních dveří vzhůru, přibyla ještě možnost elektricky stahovat zadní sklo. A taktéž tlačítkem lze ovládat stahování střechy, která se může celá ukrýt do zadního úložného prostoru. Tím ho zmenší z původních 304 litrů na 148 litrů. Aby se karoserie vozu příliš nekroutila, museli v Karmannu vyztužit prostory za zadními sedadly, čímž dosáhli podobného efektu, jako by ve voze byla příčná vzpěra.

Další úpravy...
Aby byl „tuning“ provedený pěkně od základu, rozhodli se v Karmannu také umístit na záď nově zkonstruovaný difuzor. Na to, že nejde o sériovou verzi upozorňuje i dvojitá centrálně umístěná koncovka výfuku. Sedmnáctipalcová kola s šíří pneumatik 215 mm dotvářejí celkový sportovní a svěží vzhled letitého automobilu, který oproti běžné verzi poněkud nabobtnal. A to o 130 mm do délky a 40 mm do šířky.

Zástupci firmy Karmann upozorňují, že při vzniku návrhu otevřeného Volkswagenu Polo mysleli především na vysoké bezpečnostní standardy. „S tímto konceptem chceme ukázat, že i malý kabriolet může být pohodlný pro každodenní používání,“ podotkl Peter Harbig, mluvčí Karmannu.

Bude nebo ne? Rozhodne vox populi
Hlas lidu, hlas boží. Podobně jako u jiných konceptů bude záležet především na reakci odborné i laické veřejnosti, zda se koncept vystavený na stánku Karmannu někdy dočká sériového provedení. V tomto případě se však, vzhledem ke stáří výchozího modelu, jedná spíše o doložení technických a technologických kapacit malosériového výrobce, který hledá nový výrobní program.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Volkswagen Gol: Premiéra novodobého Brouka v Sao Paulu Volkswagen Gol: Premiéra novodobého Brouka v Sao Paulu

Volkswagen Gol je 21 let nepřetržitě nejprodávanějším…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…