Frankfurt živě: Mercedes-Benz F700 – ultramoderna ze Stuttgartu

Frankfurt živě: Mercedes-Benz F700 – ultramoderna ze Stuttgartu

 
 

Mercedes-Benz už před samotnou výstavou prezentoval revoluční motor DiesOtto, který automobil o velikosti současné třídy S pohání. Naprosto revoluční je ale také design této limuzíny...

Nejstarší automobilka světa je jedním z několika málo vystavovatelů, kteří si mohou dovolit investovat do plně funkčního a technicky velmi náročného prototypu, aniž by se jednalo o model, který se za pár měsíců dostane do výroby. Mercedes-Benz F700 je dalším pokračovatelem studií automobilů budoucnosti, které ve Stuttgartu zkonstruovali.

Design
Mercedes-Benz už před samotnou výstavou prezentoval revoluční motor DiesOtto, který automobil o velikosti současné třídy S pohání. Naprosto revoluční je ale také design této limuzíny. Nekonvenční tvary jakoby vypadly ze šuplíku italského excentrika Franca Sbarra, ale tisková zpráva Mercedesu přiřkla autorství designérskému týmu z kalifornského design-centra v Irvine. Plynoucí tvary pětimetrové limuzíny jsou dnes běžné, ale způsob, jakým plyne F700 ten tu ještě nebyl.

Inspirace byla nalezena v přírodě, designéři zaštítili vzhled vodním idiomem „Aqua Dynamic“. Absolutní přednost v navrhování tohoto vozu dostali cestující. Automobil s vnějšími rozměry (5180 x 1960 x 1438 mm) menšími než současná prodloužená třída S, má rozvor 3450 mm, který je o 285 mm delší než stejná míra u současné vlajkové lodi značky. Na luxusní třídu extrémně zkrácená příď ukrývá jen objemově nevelký čtyřválec 1,8 l. Jeho význam, je však jak pro značku, tak pro automobilový svět velký. Hypotetický nástupce třídy S je posazen na kola o průměru 21 palců, kolem nichž jsou v blatnících výrazné lemy používané v designu Mercedesů již dnes. Zadní výřez v blatníku má polykarbonátové překrytí, takže stylisticky se nic nemění, ale aerodynamika obtékání karoserie tak byla optimalizována.

Interiér
Prostornost interiéru není jen věcí skutečně extrémních rozměrů, ale také psychologickou otázkou. Velkou roli ve vnímání prostoru hraje světlo, a proto jsou ve střeše dva trojúhelníkové průhledy, rozdělené anténou ve tvaru ploutve.

Komfort řidiče a posádky automobilu patří léta k vývojovým prioritám konstrukce vozů Mercedes-Benz a s tím byl navrhován i interiér studie F700. Konvenční uspořádání sedadel současných limuzín bylo opuštěno ve prospěch variability preferovaného místa cestujícího na pravém zadním sedadle. To lze přemístit tak, že cestující sedí proti směru jízdy a při neobsazeném pravém předním místě lze vytvořit mimořádně velký prostor pro velmi důležitého pasažéra.

Active PRE-SCAN - podvozek s šestým smyslem
Systémy jako Active Body Control nebo adaptivní tlumiče už dnes běžně nacházíme ve třídě luxusních Mercedesů a tak i v tomto směru bylo třeba hledat ještě vyspělejší techniku pro komfort a aktivní bezpečnost posádky. Mercedes-Benz F700 je vybaven podvozkovým systémem Active PRE-SCAN, který detekuje povrch vozovky před vozidlem pomocí laserového scanneru a volí optimální strategii pro utlumení příchozího impulsu. Aktuátory systému Active Body Control pak jsou schopny upravit charakteristiky odpružení a tlumení v reálném čase, ještě než k přejezdu nerovnosti dojde.

Mercedes-Benz 1.8 DiesOtto
Sen motorářů o spojení účinnosti vznětového motoru s těmi nejlepšími vlastnostmi zážehového motoru, se možná již splnil. Mercedes-Benz představí ve Frankfurtu nový koncept hnacího ústrojí, jehož srdcem bude motor vylepšený několika úpravami konstrukce. Asi největší novinkou motoru DiesOtto (spojení slov Diesel a Otto) je režim zapalování řízeným samozážehem při nízkých zatíženích, tj. zejména v nízkých a středních otáčkách. Na rozdíl od několika předchozích pokusů, není podle výrobce třeba k tomuto režimu speciální syntetické palivo a nový motor si tak vystačí se standardním bezolovnatým benzinem.

Vysoce účinný proces spalování je při absenci jiskry během cyklu motoru, podobný práci vznětového motoru. V režimu startu a při plném zatížení je směs vzduchu a benzinu zapalována klasickou svíčkou, jakmile dojde posunu do pásma s nízkým zatížením automaticky nastupuje režim zapalování řízeným samozážehem. Výsledkem jsou nízké emise oxidů dusíku při homogenním spalování za nižších pracovních teplot. Ostatní složky produktů spalování jsou podle výrobce spolehlivě ošetřeny standardními trojcestnými katalyzátory.

Zážehový čtyřválec 1,8 l je dvoustupňově přeplňovaný turbodmychadly, má přímé vstřikování paliva do válců, variabilní ventilový rozvod (časování a zdvih), hybridní modul s integrovaným startérem/generátorem a variabilní kompresní poměr.

Motor samotný má výkon 175 kW, elektromotor pak další 15 kW a maximum točivého momentu hnacího ústrojí je 400 Nm. Díky celé řadě výše naznačených opatření došlo k "hybridizaci" spotřeby paliva a s ní související produkce CO2. Výrobce uvádí, že F700 s takovým motorem má kombinovanou spotřebu 5,3 l benzinu na 100 km jízdy. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 7,5 s.

Podobný motor by se mohl ve výrobě objevit ve střednědobém horizontu. Již dnes jsou některé jeho komponenty (přímé vstřikování) v běžných vozech a do zavedení podobně komplexního řešení do výroby se máme těšit na postupné uvedení jednotlivých opatření v nových modelech Mercedesu.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Praha je na kole geniálně průjezdná, říká Jakub Ditrich z bikesharingu Ofo Praha je na kole geniálně průjezdná, říká Jakub Ditrich z bikesharingu Ofo

Do České republiky v posledních týdnech oznámily expanzi…

Mexikem otřáslo další zemětřesení, znát bylo až v samotné metropoli Mexikem otřáslo další zemětřesení, znát bylo až v samotné metropoli

Ve chvíli, kdy záchranáři dosud pokračují v prohledávání…

Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba Komentář Dušana Šrámka: Podezřelá Pelikánova žaloba

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO) podal kárnou…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



Papež v Brně: Dálnice D1 bude v neděli 27.9.2009 na den uzavřena Papež v Brně: Dálnice D1 bude v neděli 27.9.2009 na den uzavřena

Během návštěvy papeže v Brně řidiči objedou uzavřenou D1…

Zájemci o vklad u Mercedes-Benz Bank mají prozatím smůlu Zájemci o vklad u Mercedes-Benz Bank mají prozatím smůlu

Termínovaný vklad na 3 měsíce až s 5% úrokovou sazbou. I…

 



 
Ferrari F12tdf: Nádherný kousek kompletně shořel...

Ferrari F12tdf: Nádherný kousek kompletně shořel...

Dnes 15:07

Ferrari F12berlinetta je jedním z nejúžasnějších modelů posledních let. Nedávno jedno shořelo na německé dálnici. Kvůli čemu?




Blesk.cz

Babí léto dorazí, říká meteoroložka. Začátek astronomického podzimu však proprší

Babí léto dorazí, říká meteoroložka. Začátek…

Začátek astronomického podzimu proprší. V týdnu se ale počasí zlepší a lidé, kteří plánují prodloužený víkend,…

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR filmy, má to ale háček

Na novém iPadu Pro konečně můžete sledovat i HDR…

Apple na zářijové konferenci kladl velký důraz na technologickou vlnu 4K a HDR, kterou začíná aktivně chytat a…

 

iSport.cz

Hvězdy vládly! Federer i Nadal nezaváhali, Evropa versus Svět 7:1

Hvězdy vládly! Federer i Nadal nezaváhali, Evropa…

Švýcar Roger Federer předvedl fanouškům v pražské O2 areně, proč je devatenáctinásobným grandslamovým šampionem.…

Jílek o vzestupu Olomouce i Hřebíkovi: Setkání s ním bylo zásadní

Jílek o vzestupu Olomouce i Hřebíkovi: Setkání s ním…

Jeho jméno začíná na prvoligové scéně budit pozornost. Václav Jílek sice byl u loňského sestupu olomoucké Sigmy,…

 

Reflex.cz

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

„Marino, slyšíte mne? Přijedete pro nás?“ snažím se z Moskvy dovolat do kláštera na Solovecké ostrovy…

Parašutista na Dnu armády v Praze nezvládl přistání. Dopadl mezi diváky a jednoho zranil

Parašutista na Dnu armády v Praze nezvládl přistání.…

Při závěrečném seskoku osmi parašutistů na Dnu armády na pražské Letné se jeden z nich netrefil do určeného…