Frankfurt živě: Mercedes-Benz F700 – ultramoderna ze Stuttgartu

Frankfurt živě: Mercedes-Benz F700 – ultramoderna ze Stuttgartu

 
 

Mercedes-Benz už před samotnou výstavou prezentoval revoluční motor DiesOtto, který automobil o velikosti současné třídy S pohání. Naprosto revoluční je ale také design této limuzíny...

Nejstarší automobilka světa je jedním z několika málo vystavovatelů, kteří si mohou dovolit investovat do plně funkčního a technicky velmi náročného prototypu, aniž by se jednalo o model, který se za pár měsíců dostane do výroby. Mercedes-Benz F700 je dalším pokračovatelem studií automobilů budoucnosti, které ve Stuttgartu zkonstruovali.

Design
Mercedes-Benz už před samotnou výstavou prezentoval revoluční motor DiesOtto, který automobil o velikosti současné třídy S pohání. Naprosto revoluční je ale také design této limuzíny. Nekonvenční tvary jakoby vypadly ze šuplíku italského excentrika Franca Sbarra, ale tisková zpráva Mercedesu přiřkla autorství designérskému týmu z kalifornského design-centra v Irvine. Plynoucí tvary pětimetrové limuzíny jsou dnes běžné, ale způsob, jakým plyne F700 ten tu ještě nebyl.

Inspirace byla nalezena v přírodě, designéři zaštítili vzhled vodním idiomem „Aqua Dynamic“. Absolutní přednost v navrhování tohoto vozu dostali cestující. Automobil s vnějšími rozměry (5180 x 1960 x 1438 mm) menšími než současná prodloužená třída S, má rozvor 3450 mm, který je o 285 mm delší než stejná míra u současné vlajkové lodi značky. Na luxusní třídu extrémně zkrácená příď ukrývá jen objemově nevelký čtyřválec 1,8 l. Jeho význam, je však jak pro značku, tak pro automobilový svět velký. Hypotetický nástupce třídy S je posazen na kola o průměru 21 palců, kolem nichž jsou v blatnících výrazné lemy používané v designu Mercedesů již dnes. Zadní výřez v blatníku má polykarbonátové překrytí, takže stylisticky se nic nemění, ale aerodynamika obtékání karoserie tak byla optimalizována.

Interiér
Prostornost interiéru není jen věcí skutečně extrémních rozměrů, ale také psychologickou otázkou. Velkou roli ve vnímání prostoru hraje světlo, a proto jsou ve střeše dva trojúhelníkové průhledy, rozdělené anténou ve tvaru ploutve.

Komfort řidiče a posádky automobilu patří léta k vývojovým prioritám konstrukce vozů Mercedes-Benz a s tím byl navrhován i interiér studie F700. Konvenční uspořádání sedadel současných limuzín bylo opuštěno ve prospěch variability preferovaného místa cestujícího na pravém zadním sedadle. To lze přemístit tak, že cestující sedí proti směru jízdy a při neobsazeném pravém předním místě lze vytvořit mimořádně velký prostor pro velmi důležitého pasažéra.

Active PRE-SCAN - podvozek s šestým smyslem
Systémy jako Active Body Control nebo adaptivní tlumiče už dnes běžně nacházíme ve třídě luxusních Mercedesů a tak i v tomto směru bylo třeba hledat ještě vyspělejší techniku pro komfort a aktivní bezpečnost posádky. Mercedes-Benz F700 je vybaven podvozkovým systémem Active PRE-SCAN, který detekuje povrch vozovky před vozidlem pomocí laserového scanneru a volí optimální strategii pro utlumení příchozího impulsu. Aktuátory systému Active Body Control pak jsou schopny upravit charakteristiky odpružení a tlumení v reálném čase, ještě než k přejezdu nerovnosti dojde.

Mercedes-Benz 1.8 DiesOtto
Sen motorářů o spojení účinnosti vznětového motoru s těmi nejlepšími vlastnostmi zážehového motoru, se možná již splnil. Mercedes-Benz představí ve Frankfurtu nový koncept hnacího ústrojí, jehož srdcem bude motor vylepšený několika úpravami konstrukce. Asi největší novinkou motoru DiesOtto (spojení slov Diesel a Otto) je režim zapalování řízeným samozážehem při nízkých zatíženích, tj. zejména v nízkých a středních otáčkách. Na rozdíl od několika předchozích pokusů, není podle výrobce třeba k tomuto režimu speciální syntetické palivo a nový motor si tak vystačí se standardním bezolovnatým benzinem.

Vysoce účinný proces spalování je při absenci jiskry během cyklu motoru, podobný práci vznětového motoru. V režimu startu a při plném zatížení je směs vzduchu a benzinu zapalována klasickou svíčkou, jakmile dojde posunu do pásma s nízkým zatížením automaticky nastupuje režim zapalování řízeným samozážehem. Výsledkem jsou nízké emise oxidů dusíku při homogenním spalování za nižších pracovních teplot. Ostatní složky produktů spalování jsou podle výrobce spolehlivě ošetřeny standardními trojcestnými katalyzátory.

Zážehový čtyřválec 1,8 l je dvoustupňově přeplňovaný turbodmychadly, má přímé vstřikování paliva do válců, variabilní ventilový rozvod (časování a zdvih), hybridní modul s integrovaným startérem/generátorem a variabilní kompresní poměr.

Motor samotný má výkon 175 kW, elektromotor pak další 15 kW a maximum točivého momentu hnacího ústrojí je 400 Nm. Díky celé řadě výše naznačených opatření došlo k "hybridizaci" spotřeby paliva a s ní související produkce CO2. Výrobce uvádí, že F700 s takovým motorem má kombinovanou spotřebu 5,3 l benzinu na 100 km jízdy. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 7,5 s.

Podobný motor by se mohl ve výrobě objevit ve střednědobém horizontu. Již dnes jsou některé jeho komponenty (přímé vstřikování) v běžných vozech a do zavedení podobně komplexního řešení do výroby se máme těšit na postupné uvedení jednotlivých opatření v nových modelech Mercedesu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská bankovní agentura by mohla mít v Praze moderní kanceláře blízko centra Evropská bankovní agentura by mohla mít v Praze moderní kanceláře blízko centra

Česká republika má vhodnou budovu v blízkosti centra…

Zákon o hazardu ovlivnila lobby, tvrdí analýza Zákon o hazardu ovlivnila lobby, tvrdí analýza

Zákon o hazardních hrách, který platí od letoška, doznal…

Krása rozkladu. Smíchovské nádraží skrývá pozapomenutý protiatomový kryt, podívejte se Krása rozkladu. Smíchovské nádraží skrývá pozapomenutý protiatomový kryt, podívejte se

Deník E15.cz dostal od železničářů ojedinělou možnost…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, dnes v noci…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Papež v Brně: Dálnice D1 bude v neděli 27.9.2009 na den uzavřena Papež v Brně: Dálnice D1 bude v neděli 27.9.2009 na den uzavřena

Během návštěvy papeže v Brně řidiči objedou uzavřenou D1…

Zájemci o vklad u Mercedes-Benz Bank mají prozatím smůlu Zájemci o vklad u Mercedes-Benz Bank mají prozatím smůlu

Termínovaný vklad na 3 měsíce až s 5% úrokovou sazbou. I…

 



 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, jenž na počátku prázdnin atraktivně uzavřel společenskou sezónu,…

Řepka o synu Markusovi: Od září jsem ho neviděl, nechci ho vystavit peklu

Řepka o synu Markusovi: Od září jsem ho neviděl,…

Slavný český fotbalista Tomáš Řepka (43) byl ženatý s modelkou Vlaďkou Erbovou (36). Jejich vztah ale…

 

iSport.cz

Froome si jede pro triumf na Tour. Jak zastavit favorita v časovce?

Froome si jede pro triumf na Tour. Jak zastavit…

PŘÍMO Z FRANCIE | Kolem půl šesté odpoledne pozná cyklistická Tour de France svého letošního vítěze. Tehdy…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Kuchyňský freestyle aneb muži improvizují a ženy čtou recepty? Nesmysl!

Kuchyňský freestyle aneb muži improvizují a ženy…

Jedno z celkem běžných genderových klišé praví, že vaření podle receptů je především doménou žen, zatímco muži v…

Den třetí objektivem Martina Straky na ostravském festivalu

Den třetí objektivem Martina Straky na ostravském festivalu

I včera fotografoval Martin Straka na Colours of Ostrava, a i včera vznikla z jeho snímků unikátní série.…