Frankfurt živě: Mercedes-Benz F700 – ultramoderna ze Stuttgartu

Frankfurt živě: Mercedes-Benz F700 – ultramoderna ze Stuttgartu

 
 

Mercedes-Benz už před samotnou výstavou prezentoval revoluční motor DiesOtto, který automobil o velikosti současné třídy S pohání. Naprosto revoluční je ale také design této limuzíny...

Nejstarší automobilka světa je jedním z několika málo vystavovatelů, kteří si mohou dovolit investovat do plně funkčního a technicky velmi náročného prototypu, aniž by se jednalo o model, který se za pár měsíců dostane do výroby. Mercedes-Benz F700 je dalším pokračovatelem studií automobilů budoucnosti, které ve Stuttgartu zkonstruovali.

Design
Mercedes-Benz už před samotnou výstavou prezentoval revoluční motor DiesOtto, který automobil o velikosti současné třídy S pohání. Naprosto revoluční je ale také design této limuzíny. Nekonvenční tvary jakoby vypadly ze šuplíku italského excentrika Franca Sbarra, ale tisková zpráva Mercedesu přiřkla autorství designérskému týmu z kalifornského design-centra v Irvine. Plynoucí tvary pětimetrové limuzíny jsou dnes běžné, ale způsob, jakým plyne F700 ten tu ještě nebyl.

Inspirace byla nalezena v přírodě, designéři zaštítili vzhled vodním idiomem „Aqua Dynamic“. Absolutní přednost v navrhování tohoto vozu dostali cestující. Automobil s vnějšími rozměry (5180 x 1960 x 1438 mm) menšími než současná prodloužená třída S, má rozvor 3450 mm, který je o 285 mm delší než stejná míra u současné vlajkové lodi značky. Na luxusní třídu extrémně zkrácená příď ukrývá jen objemově nevelký čtyřválec 1,8 l. Jeho význam, je však jak pro značku, tak pro automobilový svět velký. Hypotetický nástupce třídy S je posazen na kola o průměru 21 palců, kolem nichž jsou v blatnících výrazné lemy používané v designu Mercedesů již dnes. Zadní výřez v blatníku má polykarbonátové překrytí, takže stylisticky se nic nemění, ale aerodynamika obtékání karoserie tak byla optimalizována.

Interiér
Prostornost interiéru není jen věcí skutečně extrémních rozměrů, ale také psychologickou otázkou. Velkou roli ve vnímání prostoru hraje světlo, a proto jsou ve střeše dva trojúhelníkové průhledy, rozdělené anténou ve tvaru ploutve.

Komfort řidiče a posádky automobilu patří léta k vývojovým prioritám konstrukce vozů Mercedes-Benz a s tím byl navrhován i interiér studie F700. Konvenční uspořádání sedadel současných limuzín bylo opuštěno ve prospěch variability preferovaného místa cestujícího na pravém zadním sedadle. To lze přemístit tak, že cestující sedí proti směru jízdy a při neobsazeném pravém předním místě lze vytvořit mimořádně velký prostor pro velmi důležitého pasažéra.

Active PRE-SCAN - podvozek s šestým smyslem
Systémy jako Active Body Control nebo adaptivní tlumiče už dnes běžně nacházíme ve třídě luxusních Mercedesů a tak i v tomto směru bylo třeba hledat ještě vyspělejší techniku pro komfort a aktivní bezpečnost posádky. Mercedes-Benz F700 je vybaven podvozkovým systémem Active PRE-SCAN, který detekuje povrch vozovky před vozidlem pomocí laserového scanneru a volí optimální strategii pro utlumení příchozího impulsu. Aktuátory systému Active Body Control pak jsou schopny upravit charakteristiky odpružení a tlumení v reálném čase, ještě než k přejezdu nerovnosti dojde.

Mercedes-Benz 1.8 DiesOtto
Sen motorářů o spojení účinnosti vznětového motoru s těmi nejlepšími vlastnostmi zážehového motoru, se možná již splnil. Mercedes-Benz představí ve Frankfurtu nový koncept hnacího ústrojí, jehož srdcem bude motor vylepšený několika úpravami konstrukce. Asi největší novinkou motoru DiesOtto (spojení slov Diesel a Otto) je režim zapalování řízeným samozážehem při nízkých zatíženích, tj. zejména v nízkých a středních otáčkách. Na rozdíl od několika předchozích pokusů, není podle výrobce třeba k tomuto režimu speciální syntetické palivo a nový motor si tak vystačí se standardním bezolovnatým benzinem.

Vysoce účinný proces spalování je při absenci jiskry během cyklu motoru, podobný práci vznětového motoru. V režimu startu a při plném zatížení je směs vzduchu a benzinu zapalována klasickou svíčkou, jakmile dojde posunu do pásma s nízkým zatížením automaticky nastupuje režim zapalování řízeným samozážehem. Výsledkem jsou nízké emise oxidů dusíku při homogenním spalování za nižších pracovních teplot. Ostatní složky produktů spalování jsou podle výrobce spolehlivě ošetřeny standardními trojcestnými katalyzátory.

Zážehový čtyřválec 1,8 l je dvoustupňově přeplňovaný turbodmychadly, má přímé vstřikování paliva do válců, variabilní ventilový rozvod (časování a zdvih), hybridní modul s integrovaným startérem/generátorem a variabilní kompresní poměr.

Motor samotný má výkon 175 kW, elektromotor pak další 15 kW a maximum točivého momentu hnacího ústrojí je 400 Nm. Díky celé řadě výše naznačených opatření došlo k "hybridizaci" spotřeby paliva a s ní související produkce CO2. Výrobce uvádí, že F700 s takovým motorem má kombinovanou spotřebu 5,3 l benzinu na 100 km jízdy. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 7,5 s.

Podobný motor by se mohl ve výrobě objevit ve střednědobém horizontu. Již dnes jsou některé jeho komponenty (přímé vstřikování) v běžných vozech a do zavedení podobně komplexního řešení do výroby se máme těšit na postupné uvedení jednotlivých opatření v nových modelech Mercedesu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Papež v Brně: Dálnice D1 bude v neděli 27.9.2009 na den uzavřena Papež v Brně: Dálnice D1 bude v neděli 27.9.2009 na den uzavřena

Během návštěvy papeže v Brně řidiči objedou uzavřenou D1…

Zájemci o vklad u Mercedes-Benz Bank mají prozatím smůlu Zájemci o vklad u Mercedes-Benz Bank mají prozatím smůlu

Termínovaný vklad na 3 měsíce až s 5% úrokovou sazbou. I…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…