Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Nový Jaguar XF (první dojmy)

Libor Zezulka
Diskuze (22)
Jaguar XF má postavit britskou automobilku na nohy. Jaké dojmy vyvolá první setkání s ním? Čtěte první dojmy přímo z Frankfurtu.

Jaguar hraje ve Frankfurtu o svou budoucnost. Snad ještě nikdy nezávisel další osud celé automobilky na jediném modelu tak jako nyní. Modely X-Type ani S-Type britskému výrobci slávu nepřinesly a luxusní limuzína XJ má moc úzký okruh klientů, aby mohla Jaguar držet nad vodou. Zpátky na výslunní nedostal automobilku ani koncern Ford, a tak frankfurtská prezentace nového modelu XF probíhala v podivné slavnostně-napjaté atmosféře.

Jaguar se mohl těšit z toho, že nový XF vzbudil zájem. Němečtí manažeři si nadšeně podávali masivní dveře nové limuzíny vyšší střední třídy a pokládali zvídavé otázky na motorizace, výbavy i ceny. Na stánkem s šelmou ve znaku se přesto neustále vznášela reálná možnost / hrozba prodeje značky někomu, kdo nemá s výrobou automobilů žádné zkušenosti (finanční skupina) nebo špatnou pověst (některé čínské firmy).

Co bude s automobilkou dál, těžko v tuto chvíli hádat, stejně tak můžeme těžko předpovídat, zda bude XF dostatečně silný, aby pomohl Jaguaru na nohy. Teoretické ředpoklady k tomu ovšem má. Jaguar udělal odvážný krok, zbavil se prakticky veškerých odkazů na minulost a retro designu. Nový XF vypadá dynamicky až sportovně, působí majestátně a nezapře pořádnou dávku sebevědomí až snad arogance.

Setkání s novým XF na silnici bude minimálně v prvních letech prodeje silným zážitkem. Jaguar věnoval značnou pozornost, ostatně neměl na výběr, vzhledu interiéru. Materiály prošly generační proměnou, výrazně se zlepšilo zpracování a slícování. Na středové konzole stále najdete tlačítka prozrazující příbuznost s Fordem, ovšem jsou to ta nejlepší tlačítka, která může Ford momentálně nabídnout.

Graficky velice povedená a přehledná přístrojová deska se dočkala velkého centrálního barevného displeje zobrazujícího všechny potřebné údaje (náhradou za drobný, zeleně podsvícený displej), barevná obrazovka usazená uprostřed palubní desky grafickým rozhraním i rozlišením konečně odpovídá premiovému segmentu. Dostalo se i na elektronické hračičky konstruované spíše na efekt než s ohledem na praktické požadavky posádky.

Po zmáčknutí tlačítka start se například elektricky vysunou výdechy ventilace a dále vyjede z hloubi středového tunelu volič automatické převodovky. Jak spolehlivé budou tyto prvky v každodenním používání ukáže až čas. Jaguar XF neoslní vnitřním prostorem. Za 185 cm vysokým řidičem zůstává stejně vysokému pasažérovi malá rezerva u kolen a lepší situace není ani nad hlavou.

Na zavazadla se myslelo očividně více než v Jaguaru S-Type, vstupní otvor nicméně zůstal docela malý. Skutečně velmi se těším na první test nového XF v provozu. Jsem zvědavý, co Jaguar provedl s řízením a podvozkem.

Jaguar XF - modelová řada
Motor2.7D3.0 V64.2 V84.2 V8 SV8
Zdvihový objem [cm3]2720296741964196
válce/ventily6/46/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]152/4000175/6800219/6000306/6250
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]435/1900293/4100411/4100560/3500
Max. Rychlost [km/h]229237250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,28,36,55, 4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,510,511,112,6

Libor Zezulka
Diskuze (22)
Avatar - Pekelná Micinka
14. 9. 2007 22:04
Re: predaj
Ty si poslední rok prospal viď?
;-)
Avatar - Pekelná Micinka
14. 9. 2007 22:03
Re: K versus S
Prošel jsem fotky a nejsem odborník, změna tvaru horní hrany světel by znamenala - nákladný vývoj optiky, přepracování kapoty a i dílu nárazníku, protože do něj je integrována mříž chladiče, tak aby vše bylo ve vzájemném souladu. Co se týká spodní hrany, dolů s ní šoupat nemůžou (to by postrádalo smysl) a nahoru, aby světla byla užší, to asi nebude možné kvůli ploše světel a kvůli jejich světelnému výkonu. Jediné řešení by opět byla nákladnější optika. Ani jedno však neřeší z mého pohledu nejpalčivější problém a to opravdu nepěkný tvar blinkrů. Bohužel vyřešení tohoto by znamenalo pozměnit i díl předního blatníku. Další otázkou je, co dovolí bezpečnostní předpisy. Mě by vyhovoval i menší sklon mříže, tedy jako u konceptu, tupější předek.

Zbývá tedy - veškeré plasty, díly zadních světel, víko kufru, zkrátka to co nestojí moc a když se to zvládne, tak to udělá dost pozitivního. Nechme se překvapit, teď je jisté, že min. 2 roky na to nešáhnou. Aspoň mají čas přemýšlet a zkoušet.
14. 9. 2007 21:30
Re: predaj
Pochybuji že se to dostane do výroby, to Jaguar bude dřív prodaný.
Avatar - Pekelná Micinka
14. 9. 2007 19:20
Postav si ho!
[odkaz]
14. 9. 2007 18:41
Re: K versus S
Zajímavý přístup, většinou tomu bývá naopak. Studie, poté série. Jako by tušili, že tohle bude trefa. Ať jim to vyjde. Věřím, že šasi s karoserie bude špička.