Frankfurt živě: Volkswagen Eos s pětidílnou střechou

Frankfurt živě: Volkswagen Eos s pětidílnou střechou

 
 

Nová pětidílná střecha patří vedle přeplňovaných zážehových motorů k tomu nejdůležitějšímu co Volkswagen do Frankfurtu přivezl. Eos se z kupé promění na prostorné kabrio za 25 sekund. Prostor přitom nebyl dosažen na úkor elegance...

Nová pětidílná střecha patří vedle přeplňovaných zážehových motorů k tomu nejdůležitějšímu co Volkswagen do Frankfurtu přivezl. Eos se z kupé promění na prostorné kabrio za 25 sekund. Prostor přitom nebyl dosažen na úkor elegance...

Rok a půl po premiéře Conceptu C se na IAA představuje definitivní verze, která se od původní ženevské studie liší pouze v detailech.

První kupé-kabrio s pětidílnou střechou nazval Volkswagen EOS. V tomto směru byla inspirací řecká mytologie.

Eos je jméno starořecké bohyne jitra a začínajícího dne, která každý den předcházela svého bratra, boha slunce Helia. Nový automobil má navodit posádce pocity, o které se starala mýtická osoba, když za ranních červánků vítala nový den. Asociace s atmosférou začínajících výletů za nevšedními dny, plnými slunce, se Volkswagenu zalíbila natolik, že jméno bylo rázem na světě.

Při dnešní dopolední premiéře se do středu pozornosti dostala právě střecha, které Volkswagen přidělil zkratku CSC. Jde o počáteční slova Coupé, Schiebe a Cabrio, čímž chce výrobce říci, že nový mechanismus vytváří automobil s vlastnostmi uzavřeného kupé, posuvného střešního okna (střešní díly se do sebe při skládání zasouvají) a otevřeného čtyřmístného kabrioletu. Střecha není díky vícedílné konstrukci příliš dlouhá, čelní sklo má skutečně jen rozměr čelního skla a ne části střechy, která se u konkurenčních kupé-kabrií mnohdy klene až nad hlavami posádky.

Výrobce zdůrazňuje také výhodu pohodlnějšího nastupování a vystupování, bez rizika kontaktu s kraji rámu kolem čelního skla. Poměrně rychlá práce elektrohydrauliky promění kupé v otevřený automobil za 25 sekund.

Vnější rozměry Volkswagenu Eos činí 4,41 x 1,79 x 1,44 m, pohon bude mít na starost jeden ze čtyř zážehových motorů (85 kW, 110 kW, 147 kW a 184 kW) resp. jeden vznětový (103 kW). Trh se prvních vozů dočká na jaře v roce 2006, kdy obsadí tento otevřený Volkswagen místo v modelové hierarchii nad New Beetlem Cabrio (dosud vyrobeno 126 tisíc kusů).

Poprvé je u Volkswagenu použit systém elektrického odklápění sedadel usnadňující nastupování na zadní sedadla. Elektricky otevírané a zavírané víko zavazadelníku ukrývá 205 l (konfigurace kabriolet) nebo 380 l (konfigurace kupé).


Jako vždy připravujeme i letos rozsáhlou přílohu z frankfurtského autosalonu čítající přes 1500 fotografií, zajímavá videa, čtivý popis novinek a plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme nejen krásná auta, ale také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Volkswagen Eos letos končí, vyrábět se bude do května Volkswagen Eos letos končí, vyrábět se bude do května

Éra čtyřmístných kupé kabrioletů se chýlí ke konci a…

Volkswagen Eos skončí bez nástupce Volkswagen Eos skončí bez nástupce

Až se nejhezčí kabriolet od Volkswagenu všech dob…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou školu osvěží žhavé i ledové novinky

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou…

Nejrychlejší ježek na světě má podle posměváčků své nejlepší dny už za sebou. Sega si to však nemyslí a každý…

 

iSport.cz

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od obrany a mírné destrukce

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od…

Pěkná divočina! Pardubice se v Chomutově dostaly do pořádného srabu. Pět zápasů, nula bodů, navíc po dvaceti…

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

Dočkali se! Hokejisté Pardubic na sedmý pokus berou první extraligové body v tomto ročníku. S novým trenérským…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…