Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Volkswagen Eos s pětidílnou střechou

Ondřej Láník
Diskuze (37)
Nová pětidílná střecha patří vedle přeplňovaných zážehových motorů k tomu nejdůležitějšímu co Volkswagen do Frankfurtu přivezl. Eos se z kupé promění na prostorné kabrio za 25 sekund. Prostor přitom nebyl dosažen na úkor elegance...

Nová pětidílná střecha patří vedle přeplňovaných zážehových motorů k tomu nejdůležitějšímu co Volkswagen do Frankfurtu přivezl. Eos se z kupé promění na prostorné kabrio za 25 sekund. Prostor přitom nebyl dosažen na úkor elegance...

Rok a půl po premiéře Conceptu C se na IAA představuje definitivní verze, která se od původní ženevské studie liší pouze v detailech.

První kupé-kabrio s pětidílnou střechou nazval Volkswagen EOS. V tomto směru byla inspirací řecká mytologie.

Eos je jméno starořecké bohyne jitra a začínajícího dne, která každý den předcházela svého bratra, boha slunce Helia. Nový automobil má navodit posádce pocity, o které se starala mýtická osoba, když za ranních červánků vítala nový den. Asociace s atmosférou začínajících výletů za nevšedními dny, plnými slunce, se Volkswagenu zalíbila natolik, že jméno bylo rázem na světě.

Při dnešní dopolední premiéře se do středu pozornosti dostala právě střecha, které Volkswagen přidělil zkratku CSC. Jde o počáteční slova Coupé, Schiebe a Cabrio, čímž chce výrobce říci, že nový mechanismus vytváří automobil s vlastnostmi uzavřeného kupé, posuvného střešního okna (střešní díly se do sebe při skládání zasouvají) a otevřeného čtyřmístného kabrioletu. Střecha není díky vícedílné konstrukci příliš dlouhá, čelní sklo má skutečně jen rozměr čelního skla a ne části střechy, která se u konkurenčních kupé-kabrií mnohdy klene až nad hlavami posádky.

Výrobce zdůrazňuje také výhodu pohodlnějšího nastupování a vystupování, bez rizika kontaktu s kraji rámu kolem čelního skla. Poměrně rychlá práce elektrohydrauliky promění kupé v otevřený automobil za 25 sekund.

Vnější rozměry Volkswagenu Eos činí 4,41 x 1,79 x 1,44 m, pohon bude mít na starost jeden ze čtyř zážehových motorů (85 kW, 110 kW, 147 kW a 184 kW) resp. jeden vznětový (103 kW). Trh se prvních vozů dočká na jaře v roce 2006, kdy obsadí tento otevřený Volkswagen místo v modelové hierarchii nad New Beetlem Cabrio (dosud vyrobeno 126 tisíc kusů).

Poprvé je u Volkswagenu použit systém elektrického odklápění sedadel usnadňující nastupování na zadní sedadla. Elektricky otevírané a zavírané víko zavazadelníku ukrývá 205 l (konfigurace kabriolet) nebo 380 l (konfigurace kupé).


Jako vždy připravujeme i letos rozsáhlou přílohu z frankfurtského autosalonu čítající přes 1500 fotografií, zajímavá videa, čtivý popis novinek a plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme nejen krásná auta, ale také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Ondřej Láník
Diskuze (37)
12. 9. 2005 18:20
Re: docela pekny
>:D >:D :yes: Pozdravuj manželku >:D :yes:
12. 9. 2005 15:55
Re: NEPATŘÍM K NADŠENEJM
>:D
12. 9. 2005 14:08
NEPATŘÍM K NADŠENEJM
vychvalovačům VW. Asi proto, že když je chválím, vím co dělám. Takže tady udělám řídkou výjimku. Tohle cabrio je dokonalá práce. BRAVO VW :yes: