Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

G-Power: 740 koní pro velké bavorské kupé

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
G-Power umějí nejrychlejší bavoráky na světě a nejsou jim svaté ani ty s emkem v názvu. Tentokrát si připravili posilu pro šestkové kupé.

G-Power z bavorského Autenzellu umějí posílit auta s modrobílým logem tak, že s nimi překonávají rychlostní rekordy. Ovšem i majitelé, kteří v nich jezdí po běžných silnicích, se mají na co těšit. Kupé BMW M6 rozhodně netrpí nedostatkem výkonu, vždyť už z Mnichova vyjíždí s vidlicovým osmiválcem 4,4 l naladěným na 560 koní (správně dle norem 412 kW) a 680 N.m. Dopují jej dvě turba, to je známá věc.

Pro agregát si nezávislí Bavoři (modrobílé emblémy na autech nehledejte), kteří fungují už 33 let, přichystali trojici modifikací, jejich základem jsou softwarové úpravy. Tedy přemapování ECU a power moduly. Hned první kit, nazvaný logicky Stage One, vymáčkne z přeplňovaného srdíčka 650 koní (478 kW) a 830 N.m. Je úplně jedno, jestli zájemce zvolí Bi-Tronik 2, což je nový prográmek pro řídicí jednotku, nebo modul Bi-Tronik 5, vždy bude mít pod kapotou ukryto stejné stádo a hromadu newtonmetrů k tomu.

Stage Two, která zahrnuje Bi-Tronik V2, zvýší počet hlav ušlechtilých koníků o další padesátku na sedm stovek (515 kW) a točivý moment vyroste na 905 N.m, tedy o další 75... Instalací poslední modifikace Stage Three alias Bi-Tronik 2 V3 vyženou technici výkon na vskutku ďábelských 740 koní (545 kW), převodovka pak dostala na starosti přenesení 975 N.m na kola, mimochodem pouze zadní, M6 nemá xDrive. BMW dodává M6 stále s šestistupňovým manuálem, nebo dvouspojkovým sedmikvaltem M-DCT.

Z klidu na dvoustovku kupé vystřelí během 10,5 s, akcelerací na poloviční rychlost se G-Power ani nepochlubili, nepovažují ji zřejmě za důležitou. 325 km/h dosahovaly ještě před čtvrtstoletím nejrychlejší supersporty planety, dnes ji zvládne i „obyčejné“ šestkové BMW. Ani v Německu ji už ale skoro nikde nezkusíte...

Vše podporuje hluboký sound lehounkého titanového výfukového potrubí. Dvoudveřový bavorák je pěkný cvalík, váží skoro dvě tuny, takže i úspora alespoň deseti a půl kilo přijde vhod. Pokud má někdo dost eur navíc, vysází je na dřevo za čtyři 100mm koncovky, na výběr má titanové, případně karbonové. Podvozek je snížený a vyztužený.

Efektně oranžová em-šestka na firemních snímcích nepřišla o kované jedenadvacítky Hurricane RR s nízkoprofilovými gumami rozměrů 255/30, respektive 295/25, širší pryžové válce najdeme samozřejmě vzadu. I když nejhezčí auta dělali v Mnichově v 70. a 80. letech minulého věku, stejně jí to... tak nějak sluší, co říkáte?

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - speedfred
4. 9. 2016 08:24
Re: Hodně pěkný
Jedno z najkrajších áut,čo vidno na cestách. 6-er sa im podarila.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2016 20:11
Hodně pěkný
Co nějaký info o novym bavoráckym V8 4.0 kterej má tenhle smáznout? ;-)