Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další čínská automobilka chce dobýt Evropu. GAC na pařížském autosalonu odhalí své plány

David Bureš
Diskuze (3)
Na letošním pařížském autosalonu sice budou chybět mnohé tradiční evropské značky. Zato tam budou vystavovat Vietnamci nebo Číňané.

Čínské automobilky jsou mezi mnohými evropskými automobilovými fanoušky vysmívané. Jenže podobně jako kdysi japonští a korejští výrobci dělají velké skoky dopředu, a tak si opět troufají na náročný evropský trh, kde kdysi některé z nich tak pohořely. V Evropě chce tak prodávat nejen státem vlastněná automobilka Chery, ale také GAC Motor.

GAC Motor bude na rozdíl od mnoha absentujících tradičních automobilek vystavovat na letošním pařížském autosalonu, kde chce představit i své plány na expanzi do Evropy. Už příští rok chce výrobce vstoupit na severoamerický trh, kde začne prodávat sedmimístné SUV GS8.

Plány na expanzi v Evropě jsou zatím tajné. Na pařížském autosalonu chce firma každopádně představovat nový model A10. Blíže nespecifikovaný vůz podle všeho ukáže, jak bude vůz pro Evropu vypadat. Na pařížském stánku firmy nebude chybět ani zvláštně tvarovaný koncept Enverge s elektrickým pohonem, který se poprvé ukázal na lednové autoshow v Detroitu.

Expanze na nové trhy v Evropě a Severní Americe je součástí plánů automobilky, jak snížit svoji závislost na domácím čínském trhu, kde svá auta prodává pod značkami Trumpchi a Gonow. GAC dnes nabízí svá auta jen v 15 zemích mimo Čínu, třeba v Nigérii, Chile, v Saúdské Arábii nebo na Filipínách. V příštím roce chce zahájit prodej také v Rusku.

Právě kvůli těmto plánům GAC v červnu masivně nabíralo nové zaměstnance. Na pracovních veletrzích v Mnichově, Stuttgartu nebo Paříži oslovilo na více než 700 zájemců, kterým nabídlo práci v oblasti návrhu, výrobní technologie či marketingu. „Jsme přesvědčeni, že budeme schopni soutěžit na globálním poli jen pokud budeme mít ten nejlepší mezinárodní tým. A Evropa po USA a Japonsku představuje největší skupinu zámořských talentů,“ komentuje firma tento krok.

GAC není jedinou automobilkou, která v poslední oznámila plány na expanzi v Evropě. Na starý kontinent se v příštích letech chystají také Chery nebo Bydon. Prodávat tu začne i Lynk & Co, značka vlastněná Geely a Volvem.

David Bureš
Diskuze (3)
28. 9. 2018 20:20
Re: Land Cruiser
Ved prave to by bolo to lacne cinske auto v tej istej kategorii, LC v plkne stoji vyse 63 000.
Avatar - Uhlik
27. 9. 2018 22:38
Re: Land Cruiser
Nemaju sancu, za 25 tisic si nikto Cinu nekupi.

Musia prist s lacnymi autami v relativne dobrej kvalite a postupne sa vypracovat, tak ako Japonci, Korejci, alebo aj Skoda.
27. 9. 2018 22:08
Land Cruiser
Ak ponuknu cinsky Land Cruiser v plnke za nejakych +/- 25 tis. eur + 5 rokov zaruka, maju sancu nieco predat. Rozhodujuce bude podla mna NCAP a servisna siet. Osobne si neviem predstavit kupit cinske auto. Bud chces z presvedcenia nemcov, japoncov alebo ameriku.