General Motors podporuje vodíkový projekt „Maják“

General Motors podporuje vodíkový projekt „Maják“

 

Evropské fondy by měly přispět k rychlejšímu budování vodíkové infrastruktury a výrobě vodíkem poháněných automobilů.


Tisková zpráva General Motors:

"General Motors vítá záměr Evropské komise na spuštění široce pojatého projektu „Maják“ („Lighthouse“), který by měl přispět k rychlejšímu rozvoji technologie palivových článků a k budování potřebné infrastruktury pro výrobu a distribuci vodíku. Projekt „Maják“ by měl výrazně urychlit přechod ze současné fáze výzkumu k masivnímu komerčnímu využití technologie palivových článků. Carl-Peter Forster, president General Motors Europe, zaslal dopis presidentu Evropské komise Dr. Romano Prodimu, ve kterém jej ujišťuje o mimořádném zájmu GME podpořit projekt „Maják“. „Jde o jedinečnou možnost jak zviditelnit snahy automobilových producentů přispět k zachování mobility lidstva a zahájit budování infrastruktury pro zásobování vodíkem,“ píše Forster v dopise Prodimu.

Na deset let rozvržený projekt „Maják“, který chce koordinovat možnosti průmyslu, výzkumných center a politiků, by měl být spuštěn v roce 2005. V rámci projektu „Maják“ by ve vybraných světových metropolích měly v ověřovacím a předváděcím provozu začít pracovat vodíkové plnicí stanice a stacionární komplexy, využívající technologii palivových článků, sloužící pro výrobu tepelné a elektrické energie. Výroba, distribuce a užití vodíku ve stacionárních i mobilních systémech, využívajících především technologii palivových článků, prověří všechny aspekty energetického zásobování budoucnosti. Podle plánů Evropské unie by po roce 2010 měla díky podpoře speciálních rozvojových fondů začít výroba prvních několik stovek vodíkem poháněných automobilů určených pro běžné využití v dopravě.

GM a Opel se vývoji vodíkových palivových článků věnují systematicky už dlouhou řadu let a patří v tomto oboru k vedoucím subjektům. Dosaženou úroveň jimi připravených technologií jasně demonstrovala nedávná mimořádně úspěšná vytrvalostní jízda „Opel Fuel Cell Marathon – powered by GM“. Během pěti a půl týdne v květnu a červnu tohoto roku projel vodíkovými články poháněný prototyp HydroGen3 čtrnácti evropskými státy a bez jakýchkoli problémů najel celkem 9696 kilometrů. Tím HydroGen3 nejenom téměř zdvojnásobil dosavadní distanční rekord v kategorii vozů poháněných palivovými články, ale zároveň prokázal spolehlivost a praktickou využitelnost této inovativní technologie."

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Ekologické organizace kritizovaly závěry klimatické konference. Státy o nich jednaly dva týdny Ekologické organizace kritizovaly závěry klimatické konference. Státy o nich jednaly dva týdny

Světová konference o klimatu COP24 v polských Katovicích…

Po opuštění OPEC se Katar obrací ke Spojeným státům. Chce investovat desítky miliard dolarů Po opuštění OPEC se Katar obrací ke Spojeným státům. Chce investovat desítky miliard dolarů

Katarská státní společnost Qatar Petroleum oznámila podle…

Německo zpřísňuje zákon o zahraničních investicích do obrany nebo energetiky Německo zpřísňuje zákon o zahraničních investicích do obrany nebo energetiky

Německá vláda se po dlouhých debatách shodla na návrhu…

 
Zdroj: General Motors

Štítky GM Opel

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent! Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent!

Pomyslné emisní nůžky neustále svírají spalovací motory.…

Nabouraný McLaren Senna nevypadá o nic lépe. Řidič se střetl s dalším autem Nabouraný McLaren Senna nevypadá o nic lépe. Řidič se střetl s dalším autem

Ať už máte proti funkčnímu designu McLarenu Senna…

 





 
Ze Škody Favorit se stává sběratelský kousek. Jedním takovým jsme se svezli

Ze Škody Favorit se stává sběratelský kousek. Jedním takovým jsme se svezli

Včera

Ceny favoritů letí vzhůru, mnohdy až ke stotisícovým částkám. Je to nafouknutá bublina, nebo cena odráží jeho skutečné kvality?




Blesk.cz

Připravte se na pohřeb, říkali lékaři rodičům. Malý bojovník to nevzdal a přežil

Připravte se na pohřeb, říkali lékaři rodičům. Malý…

Mladému páru z amerického státu Indiana se narodil chlapeček Rowan o tři měsíce dříve a s nekrotizující…

Apple zprovoznil EKG na Watch Series 4. Bohužel jen v USA

Apple zprovoznil EKG na Watch Series 4. Bohužel jen v USA

Po několika měsících od představení Apple konečně vydal aktualizaci watchOS 5.1.2, která v hodinkách zprovozní…

 

iSport.cz

Klopp vytáhl na United žolíka, po třech minutách slavil. Štěstí, řekl Mourinho

Klopp vytáhl na United žolíka, po třech minutách…

Takhle nějak by mohla vypadat definice dokonalého střídání. Kouč Liverpoolu Jürgen Klopp poslal dvacet minut…

Rajnoch o Spartě: Hrůza! Hráči skoro brečeli. Co radí Rosickému?

Rajnoch o Spartě: Hrůza! Hráči skoro brečeli. Co…

Když viděl, jak Zdeněk Ščasný, Martin Frýdek či Michal Sáček po remíze s Příbramí (1:1) odevzdaně odpovídají…

 

Reflex.cz

V jídle je skryté nebezpečí, může i za rakovinu. Vím, co změnit, mě to uzdravilo, stačí dny, tvrdí lektorka

V jídle je skryté nebezpečí, může i za rakovinu.…

Jaké jídlo je dnes vlastně zdravé a komu věřit? Lektorka a expertka na výživu Eva Cikrytová říká, že jsme radami…

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se na místo činu

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se…

Psal se rok 1898. V hostinci u Valšů na rohu Betlémské a Poštovské ulice (dnes Karoliny Světlé) panovala…