General Motors podporuje vodíkový projekt „Maják“

General Motors podporuje vodíkový projekt „Maják“

 

Evropské fondy by měly přispět k rychlejšímu budování vodíkové infrastruktury a výrobě vodíkem poháněných automobilů.


Tisková zpráva General Motors:

"General Motors vítá záměr Evropské komise na spuštění široce pojatého projektu „Maják“ („Lighthouse“), který by měl přispět k rychlejšímu rozvoji technologie palivových článků a k budování potřebné infrastruktury pro výrobu a distribuci vodíku. Projekt „Maják“ by měl výrazně urychlit přechod ze současné fáze výzkumu k masivnímu komerčnímu využití technologie palivových článků. Carl-Peter Forster, president General Motors Europe, zaslal dopis presidentu Evropské komise Dr. Romano Prodimu, ve kterém jej ujišťuje o mimořádném zájmu GME podpořit projekt „Maják“. „Jde o jedinečnou možnost jak zviditelnit snahy automobilových producentů přispět k zachování mobility lidstva a zahájit budování infrastruktury pro zásobování vodíkem,“ píše Forster v dopise Prodimu.

Na deset let rozvržený projekt „Maják“, který chce koordinovat možnosti průmyslu, výzkumných center a politiků, by měl být spuštěn v roce 2005. V rámci projektu „Maják“ by ve vybraných světových metropolích měly v ověřovacím a předváděcím provozu začít pracovat vodíkové plnicí stanice a stacionární komplexy, využívající technologii palivových článků, sloužící pro výrobu tepelné a elektrické energie. Výroba, distribuce a užití vodíku ve stacionárních i mobilních systémech, využívajících především technologii palivových článků, prověří všechny aspekty energetického zásobování budoucnosti. Podle plánů Evropské unie by po roce 2010 měla díky podpoře speciálních rozvojových fondů začít výroba prvních několik stovek vodíkem poháněných automobilů určených pro běžné využití v dopravě.

GM a Opel se vývoji vodíkových palivových článků věnují systematicky už dlouhou řadu let a patří v tomto oboru k vedoucím subjektům. Dosaženou úroveň jimi připravených technologií jasně demonstrovala nedávná mimořádně úspěšná vytrvalostní jízda „Opel Fuel Cell Marathon – powered by GM“. Během pěti a půl týdne v květnu a červnu tohoto roku projel vodíkovými články poháněný prototyp HydroGen3 čtrnácti evropskými státy a bez jakýchkoli problémů najel celkem 9696 kilometrů. Tím HydroGen3 nejenom téměř zdvojnásobil dosavadní distanční rekord v kategorii vozů poháněných palivovými články, ale zároveň prokázal spolehlivost a praktickou využitelnost této inovativní technologie."

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
Zdroj: General Motors

Štítky GM Opel

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

Mladý pár instagramových cestovatelů: „Za vším tím pozlátkem je tvrdá dřina!“

Mladý pár instagramových cestovatelů: „Za vším tím…

Jake (26) a Marie (28) se rozhodli investovat všechnen svůj čas a peníze sobě a své vášni k cestování. Krásné…

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se, jak jí to slušelo!

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se,…

V sobotu vdal jednu ze svých tří dcer herec Vladimír Kratina (66)! Dceru Dominiku (25), modelku a někdejší…

 

iSport.cz

Ztráta Němců? Chyběla jednota, divil se Kahn. Nechápu, zuřil Hummels

Ztráta Němců? Chyběla jednota, divil se Kahn.…

Die Mannschaft má problém. Němečtí fotbalisté vstoupili do šampionátu v Rusku prohrou 0:1 s Mexikem. Tedy…

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi nohy, popsal svědek

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi…

Sedí tam jako v divadle. Jen ta opona chybí. Montované tribuny vedle stadionu v Jekatěrinburgu, kde včera kopali…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…