Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Geniální myšlenka, nebo barbarství? Tohle historické Ferrari pohání motor Chevrolet!

David Bureš
Diskuze (3)
Ferrari 250 GTE z šedesátých let poháněné americkým osmiválcem se objevilo na aukčním serveru eBay. A zájemce se našel!

Zatímco některé automobily jsou už typickým základem pro různé úpravce (VW Golf, Honda Civic a další), na některé vozy se zkrátka nesahá a jejich tuning vzbudí leda tak pohoršení konzervativních fanoušků. Přesně takovým automobilem je Ferrari 250 GTE. Jenže jak zjistíte z přiložených fotografií, v Americe se nějaké svatokrádeže nebáli. A originální dvanáctiválec v útrobách Ferrari nahradili osmiválcem od Chevroletu!

Atypický stroj vznikl na základech Ferrari 250 GTE vyrobeného v roce 1963, což byla prodloužená varianta s konfigurací 2+2 tehdejšího kupé 250 GT. Tehdy se stávalo, že majitel vzal podvozek a motor vozu a nechal je odvézt do Itálie, kde na této bázi byl postaven klon slavného 250 GTO. V takovém případě ale zůstala k dispozici volná karoserie, která právě posloužila jako základ pro netradiční hot rod s italským stylem a americkou technikou.

Automobil začal vznikat tak, že původní karoserie prošla kompletní renovací včetně laku, při níž byly údajně používány kvalitní originální díly, mimo jiné skla a znáčky. Do ní byl posléze zastavěn motor. Nikoliv však atmosférický dvanáctiválec o objemu tří litrů z italského originálu, ale osmiválec od Chevroletu, který se během šedesátých let objevoval v tehdejším Camaru.

Takový krok si samozřejmě zažádal patřičné úpravy, což v praxi znamenalo třeba zkrácení zdvihu. Přesto se jednotka pod kapotu nevešla a je okolí dávána na odiv, což v americkým muscle carech vypadá drsně, v italském sporťáku ale dost zvláštně. Motor je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou, která je zase původem z Dodge Viper. A aby těch amerických dílů nebylo málo, jsou tu komponenty od Fordu nebo zavěšení od firmy Art Morrison Racing. Ani červený lak nepochází z široké palety Ferrari, jedná se o odstín využívaný Mitsubishi.

Na jaký výkon je osmiválec v netradičním Ferrari naladěn, známo není. Tenhle hot rod má každopádně zvládnout jezdit rychlostí 257 km/h. A přestože se může zdát, že se jedná jen o auto na parádu, jeho autor, jistý Joe Alsseandrio, tvrdí, že se s ním dá běžně jezdit.

Ferrari s neobvyklým agregátem bylo nedávno nabídnuto prostřednictvím aukčního portálu eBay. A zájemce se našel, konečná cena vozu činila 120.000 dolarů, tedy zhruba 2,67 milionu korun! Dali byste je taky, kdybyste je měli, nebo byste dali raději přednost nějakému originálu z Maranella? Dejte nám vědět v diskuzi pod článkem!

David Bureš
Diskuze (3)
21. 8. 2017 08:13
Re: Majitel asi nechápe co měl původně v ruce za umělecké dí
A cetli jste tu část, kde autor zminuje, ze ta karoserie, je vlastne jen zbytek (odpad) který zbyl po prastavbe originalu, který dostal jinou karoserii? Takze nevim moc, co by delal restaurator se samotnou karoserii, když motor a podvozek zustal u původního majitele, který auto prestavel? V takovem pripade si nemyslim, ze se jedna o "svatokradez" a je jen dobře, ze i samotna karoserie nasla sve uplatneni a neskončila nekde na srotaku.
Avatar - beibej
19. 8. 2017 22:11
Majitel asi nechápe co měl původně v ruce za umělecké dílo
Auto zabavit a dát nějakému šikovnému restaurátorovi aby se pokusil zachránit původní klenot.
Je to jako přesprejovat monu lízu barvou na škodovky. Nebo jako natřít tank na růžovo.
:no:
Avatar - wladyk
19. 8. 2017 19:47
Prasárna!!!
Když už někdo "stvoří" takovou prasárnu tak nevím kde bere tu drzost na auto umístit výsostné logo Ferrari. :no: