31.1. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Global NCAP: Indická auta jsou nebezpečná

 

Nezávislým nárazovým testem neprošlo hned několik aut určených pro indický trh – například Tata Nano nebo zdejší Suzuki Alto.

Indický trh s automobily se rychle rozvíjí, zdejší automobily jsou ale velice zastaralé. Vyplývá to z nárazových zkoušek provedených firmou Global NCAP. Ta tvrdí, že vozy určené pro zdejší trh jsou svojí bezpečností o 20 let pozadu za vozy pro Evropu nebo USA.

Nárazovou zkouškou prošlo pět v Indii oblíbených minivozů a malých vozů – Suzuki Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo (alias vylepšená verze minulé generace Fiesty), Hyundai i10 (minulá generace) a Volkswagen Polo, které dohromady tvoří asi pětinu indického trhu s auty. K testu byly vybrány základní verze těchto aut, které nejsou vybaveny airbagy. Polo prošlo testem dvakrát – jednou bez airbagů, podruhé s nimi.

Výsledky nárazových zkoušek ukázaly, jak jsou airbagy pro bezpečnost posádky důležité. Všechny testované vozy bez nafukovacích vaků testem neprošly a v čelním nárazu při rychlosti 64 % nedostaly za ochranu dospělých ani jednu hvězdu. Pouze VW Polo vybavené předními airbagy dostalo čtyři z pěti hvězd. Volkswagen na výsledky reagoval tím, že z indického trhu stáhnul Polo bez airbagů.

Během nárazů se ukázalo, že testované Suzuki Maruti Alto 800, Tata Nano a minulá generace Hyundai i10 mají nevhodnou konstrukci karoserie, která se nárazem výrazně zničí. Podle Global NCAP by ani airbagy v těchto autech nevedly k účinné ochraně posádky.

Automobily se zúčastnily také tzv. základního nárazového testu OSN, při kterém automobil narazí 40 procenty své přídě do bariéry při rychlosti 56 km/h. OSN doporučuje členským státům, aby tento základní test zavedly, v Indii však zatím zaveden není. V této zkoušce bezpečnosti obstály pouze dva vozy – Volkswagen Polo vybavený čelními airbagy a Ford Figo, které prošlo i bez nafukovacích vaků.

V ochraně dětí na tom testovaná auta byla lépe, rozhodně ale nezářila. Nejlepší Polo obdrželo tři hvězdy, Alto a Figo dvě hvězdy a i10 jednu hvězdu. Nano propadlo i v této zkoušce a nedostalo ani jednu hvězdu.

Global NCAP je nezávislá společnost sídlící ve Velké Británii, která slouží jako nezávislé zastřešení jednotlivých společností NCAP provádějící nárazové zkoušky v různých koutech světa. V současnosti podporuje zavádění crash testů v rozvojových zemích Asie a Jižní Ameriky.

Spolupracujeme s TipCars.com
ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami

Pardubický podnik RETIA je předním českým výrobcem…

V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil,  dalších šestnáct zranil V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil, dalších šestnáct zranil

V Torontu v pondělí najel řidič dodávky do lidí a devět…

Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil

Peníze z fondů Evropské unie by se v příštím desetiletí…

 

Štítky Crash-testy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 





 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Včera

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Křetínský jde na francouzský mediální trh: Chce v době populismu chránit tradiční média

Křetínský jde na francouzský mediální trh: Chce v…

Investice do médií považuje český miliardář Daniel Křetínský za svou občanskou povinnost vzhledem k potížím,…

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…