31.1. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Global NCAP: Indická auta jsou nebezpečná

 

Nezávislým nárazovým testem neprošlo hned několik aut určených pro indický trh – například Tata Nano nebo zdejší Suzuki Alto.

Indický trh s automobily se rychle rozvíjí, zdejší automobily jsou ale velice zastaralé. Vyplývá to z nárazových zkoušek provedených firmou Global NCAP. Ta tvrdí, že vozy určené pro zdejší trh jsou svojí bezpečností o 20 let pozadu za vozy pro Evropu nebo USA.

Nárazovou zkouškou prošlo pět v Indii oblíbených minivozů a malých vozů – Suzuki Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo (alias vylepšená verze minulé generace Fiesty), Hyundai i10 (minulá generace) a Volkswagen Polo, které dohromady tvoří asi pětinu indického trhu s auty. K testu byly vybrány základní verze těchto aut, které nejsou vybaveny airbagy. Polo prošlo testem dvakrát – jednou bez airbagů, podruhé s nimi.

Výsledky nárazových zkoušek ukázaly, jak jsou airbagy pro bezpečnost posádky důležité. Všechny testované vozy bez nafukovacích vaků testem neprošly a v čelním nárazu při rychlosti 64 % nedostaly za ochranu dospělých ani jednu hvězdu. Pouze VW Polo vybavené předními airbagy dostalo čtyři z pěti hvězd. Volkswagen na výsledky reagoval tím, že z indického trhu stáhnul Polo bez airbagů.

Během nárazů se ukázalo, že testované Suzuki Maruti Alto 800, Tata Nano a minulá generace Hyundai i10 mají nevhodnou konstrukci karoserie, která se nárazem výrazně zničí. Podle Global NCAP by ani airbagy v těchto autech nevedly k účinné ochraně posádky.

Automobily se zúčastnily také tzv. základního nárazového testu OSN, při kterém automobil narazí 40 procenty své přídě do bariéry při rychlosti 56 km/h. OSN doporučuje členským státům, aby tento základní test zavedly, v Indii však zatím zaveden není. V této zkoušce bezpečnosti obstály pouze dva vozy – Volkswagen Polo vybavený čelními airbagy a Ford Figo, které prošlo i bez nafukovacích vaků.

V ochraně dětí na tom testovaná auta byla lépe, rozhodně ale nezářila. Nejlepší Polo obdrželo tři hvězdy, Alto a Figo dvě hvězdy a i10 jednu hvězdu. Nano propadlo i v této zkoušce a nedostalo ani jednu hvězdu.

Global NCAP je nezávislá společnost sídlící ve Velké Británii, která slouží jako nezávislé zastřešení jednotlivých společností NCAP provádějící nárazové zkoušky v různých koutech světa. V současnosti podporuje zavádění crash testů v rozvojových zemích Asie a Jižní Ameriky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí Zápisník Jana Stuchlíka: Trocha štěstí

Tvrdě proti Rusku, zavelel americký Kongres a schválil…

Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích Stát nestíhá vyřizovat poptávku po ukrajinských zaměstnancích

Rok od spuštění vládního podpůrného programu pro…

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

 

Štítky Crash-testy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s prázdnou?

Víme, kde rostou! Kam vyrazit na houby a nepřijít s…

Zdá se vám, že letos houby nerostou? Není to pravda! Jen je třeba vědět, kam na ně! A s tím vám poradíme.

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Proč Pavla Tomicová tolik zhubla? Stojí za tím nemoc

Měla k tomu vážný důvod! Pavla Tomicová (55), která se na tiskovce k novému seriálu ČT Trapný padesátky…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…