reklama


31.1. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Global NCAP: Indická auta jsou nebezpečná

 

Nezávislým nárazovým testem neprošlo hned několik aut určených pro indický trh – například Tata Nano nebo zdejší Suzuki Alto.

Indický trh s automobily se rychle rozvíjí, zdejší automobily jsou ale velice zastaralé. Vyplývá to z nárazových zkoušek provedených firmou Global NCAP. Ta tvrdí, že vozy určené pro zdejší trh jsou svojí bezpečností o 20 let pozadu za vozy pro Evropu nebo USA.

Nárazovou zkouškou prošlo pět v Indii oblíbených minivozů a malých vozů – Suzuki Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo (alias vylepšená verze minulé generace Fiesty), Hyundai i10 (minulá generace) a Volkswagen Polo, které dohromady tvoří asi pětinu indického trhu s auty. K testu byly vybrány základní verze těchto aut, které nejsou vybaveny airbagy. Polo prošlo testem dvakrát – jednou bez airbagů, podruhé s nimi.

Výsledky nárazových zkoušek ukázaly, jak jsou airbagy pro bezpečnost posádky důležité. Všechny testované vozy bez nafukovacích vaků testem neprošly a v čelním nárazu při rychlosti 64 % nedostaly za ochranu dospělých ani jednu hvězdu. Pouze VW Polo vybavené předními airbagy dostalo čtyři z pěti hvězd. Volkswagen na výsledky reagoval tím, že z indického trhu stáhnul Polo bez airbagů.

Během nárazů se ukázalo, že testované Suzuki Maruti Alto 800, Tata Nano a minulá generace Hyundai i10 mají nevhodnou konstrukci karoserie, která se nárazem výrazně zničí. Podle Global NCAP by ani airbagy v těchto autech nevedly k účinné ochraně posádky.

Automobily se zúčastnily také tzv. základního nárazového testu OSN, při kterém automobil narazí 40 procenty své přídě do bariéry při rychlosti 56 km/h. OSN doporučuje členským státům, aby tento základní test zavedly, v Indii však zatím zaveden není. V této zkoušce bezpečnosti obstály pouze dva vozy – Volkswagen Polo vybavený čelními airbagy a Ford Figo, které prošlo i bez nafukovacích vaků.

V ochraně dětí na tom testovaná auta byla lépe, rozhodně ale nezářila. Nejlepší Polo obdrželo tři hvězdy, Alto a Figo dvě hvězdy a i10 jednu hvězdu. Nano propadlo i v této zkoušce a nedostalo ani jednu hvězdu.

Global NCAP je nezávislá společnost sídlící ve Velké Británii, která slouží jako nezávislé zastřešení jednotlivých společností NCAP provádějící nárazové zkoušky v různých koutech světa. V současnosti podporuje zavádění crash testů v rozvojových zemích Asie a Jižní Ameriky.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře

Britský developer Lordship v otevřeném dopise vyzval…

Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

ČNB má dostat pravomoc zakázat stoprocentní hypotéky ČNB má dostat pravomoc zakázat stoprocentní hypotéky

Česká národní banka by měla získat zákonnou pravomoc…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

Střelba v ráji: Útočník povraždil na hudebním festivalu v Mexiku nejméně 5 lidí

Střelba v ráji: Útočník povraždil na hudebním…

Nejméně pět mrtvých si vyžádala střelba na hudebním festivalu v Mexiku. Zatím neznámý útočník zahájil nad ránem…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Plzeň odjela do Španělska bez Chriena. Jevil se moc dobře, mrzí Pivarníka

Plzeň odjela do Španělska bez Chriena. Jevil se moc…

Fotbalisté Plzně dnes odletěli na soustředění do Španělska bez zraněného záložníka Martina Chriena. Navrátilec z…

 

Reflex.cz

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

 
 
reklama