Spy Photos: VW Polo se jako lidový Golf představí v Ženevě na jaře 2009
První fotografie pořízené při nočním testování nového Pola v Itálii ukazují sice jen tmavý maskovaný prototyp, ale i tak je jasné, že příď bude variací Scirocca a Golfu a silueta naváže na tradiční uspořádání hatchbacků od VW.
Ano, Polo je menší, ale na tradičních trzích, kde Golf kupovali zákazníci už před 30 lety, jsou dnes Volkswagenem odchovaní důchodci, kterým je Golf už příliš velký. A Polo je, za podstatně menší peníze, asi tak velké jako druhá generace Golfu...
Růstové závody se v kategorii malých vozů pomalu zastavují. Přesné rozměry zatím neznáme, ale očekává se, že pokud se zvětší proti současnému Polu, budou to jen zanedbatelné přírůstky. Nová podvozková platforma, uvedená na sesterském SEATu Ibiza, dokáže nabídnout více místa do šířky, větší rozchody kol, lepší stabilitu při jízdě a více místa pro posádku. Očekává se opět pětidveřový hatchback, jeho třídveřová varianta má být více zaměřena na sportovně orientované klienty, podobně jako je tomu u třídveřové Ibizy SC. Tak jako tomu je u současné generace Pola, hodlá Volkswagen na některých trzích nabízet i tříprostorovou verzi sedan.
S nástupem nové platformy se obmění nabídka motorů. Na poli benzinových jednotek budou hrát i nadále hlavní roli české tříválce 1,2 HTP (44 kW, 51 kW), v nabídce bude z Fabií známý motor 1,4 16V (63 kW) a různé verze přeplňovaného motoru 1,4 TSI (77 kW a 125 kW pro GTI). Paletu turbodieselů otevře nový superúsporný tříválec 1,2 TDI (55 kW, 180 Nm), s nímž by se ve verzi BlueMotion mohla kombinovaná spotřeba posunout k 3,5 l/100 km. Přispěje k tomu mj. systém vypínající motor, pokud není jeho běh potřeba a zařízení, které bude elektrickou cestou ukládat pohybovou energii auta při brzdění. Jako běžné turbodiesely se budou nabízet jednotky 1,6 TDI CR (66, 77 kW).
Novinkou v Polu bude sedmistupňová převodovka DSG pro vybrané motory, která nahradí šestistupňovou automatickou skříň klasické konstrukce hydrodynamickým měničem. V nabídce by se mělo objevit automatické parkování, navigační systémy s velkými obrazovkami, parkovací kamera, natáčecí světlomety, adaptivní tlumiče nebo systém varující řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu.
Nový Volkswagen Polo se představí v březnu 2009 na autosalonu v Ženevě.