Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: VW Polo se jako lidový Golf představí v Ženevě na jaře 2009

Ondřej Láník
Diskuze (178)
Tento recept je dobře známý. Malé Polo se představí až po Golfu, kterému se v mnoha detailech podobá a do značné míry pak na trhu těží z jeho jména a vzhledu.

První fotografie pořízené při nočním testování nového Pola v Itálii ukazují sice jen tmavý maskovaný prototyp, ale i tak je jasné, že příď bude variací Scirocca a Golfu a silueta naváže na tradiční uspořádání hatchbacků od VW.

Ano, Polo je menší, ale na tradičních trzích, kde Golf kupovali zákazníci už před 30 lety, jsou dnes Volkswagenem odchovaní důchodci, kterým je Golf už příliš velký. A Polo je, za podstatně menší peníze, asi tak velké jako druhá generace Golfu...

Růstové závody se v kategorii malých vozů pomalu zastavují. Přesné rozměry zatím neznáme, ale očekává se, že pokud se zvětší proti současnému Polu, budou to jen zanedbatelné přírůstky. Nová podvozková platforma, uvedená na sesterském SEATu Ibiza, dokáže nabídnout více místa do šířky, větší rozchody kol, lepší stabilitu při jízdě a více místa pro posádku. Očekává se opět pětidveřový hatchback, jeho třídveřová varianta má být více zaměřena na sportovně orientované klienty, podobně jako je tomu u třídveřové Ibizy SC. Tak jako tomu je u současné generace Pola, hodlá Volkswagen na některých trzích nabízet i tříprostorovou verzi sedan.

S nástupem nové platformy se obmění nabídka motorů. Na poli benzinových jednotek budou hrát i nadále hlavní roli české tříválce 1,2 HTP (44 kW, 51 kW), v nabídce bude z Fabií známý motor 1,4 16V (63 kW) a různé verze přeplňovaného motoru 1,4 TSI (77 kW a 125 kW pro GTI). Paletu turbodieselů otevře nový superúsporný tříválec 1,2 TDI (55 kW, 180 Nm), s nímž by se ve verzi BlueMotion mohla kombinovaná spotřeba posunout k 3,5 l/100 km. Přispěje k tomu mj. systém vypínající motor, pokud není jeho běh potřeba a zařízení, které bude elektrickou cestou ukládat pohybovou energii auta při brzdění. Jako běžné turbodiesely se budou nabízet jednotky 1,6 TDI CR (66, 77 kW).

Novinkou v Polu bude sedmistupňová převodovka DSG pro vybrané motory, která nahradí šestistupňovou automatickou skříň klasické konstrukce hydrodynamickým měničem. V nabídce by se mělo objevit automatické parkování, navigační systémy s velkými obrazovkami, parkovací kamera, natáčecí světlomety, adaptivní tlumiče nebo systém varující řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu.

Nový Volkswagen Polo se představí v březnu 2009 na autosalonu v Ženevě.

Ondřej Láník
Diskuze (178)
16. 10. 2008 15:05
Re: Polo
Golf : [odkaz]
C4 : [odkaz]
;-)
Avatar - iudex
15. 10. 2008 17:35
Re: Plačky naší Wolffkačky
Stále uvazujete v intenciách favorit - outsider. Je jasné, ze ked si chces kúpit BMW 1, lebo chces prémiovku, BMW je Tvoj detský sen, preferujes spickové jazdné vlastnosti, na pár deci v kufri Ti nezálezí, nekúpis si Hyundai i30 len kvoli akciovému rádiu. Ja hovorím o beznej situácii, ked chces auto spĺnajúce urcité Tebou vybrané kritérá, ci uz je to tradícia, image alebo výkon motora a to Ti automaticky výber zúzi na pár áut. A tam uz je to skor o pocite. Naviac výstizne to uviedol jeden uzívatel na moje.auto, ktorý chcel celý zivot BMW, a ked nan nasetril, zviezol sa, zistil, ze to vlastne nie je to, co mu vyhovuje a nakoniec skoncil v Lexuse GS 430.
15. 10. 2008 16:15
Re: Plačky naší Wolffkačky
Já s tebou Vader souhlasím. Když mám jasného favorita, tak si nekoupím konkurenci jenom proto, že tenhle měsíc má akci -100litrů.

Počkám měsíc dva, než sleva bude i na miláška a jede se :yes: >:D
Avatar - Dinar
15. 10. 2008 12:24
Re: Plačky naší Wolffkačky
Asi nějaký nový význam slova nevyhýbat se. Napadls mě, že jsem napsal nesmysl, ale bez schopnosti to jakkoliv dokázat, věty "já nemusím nic prezentovat" jsou dobré tak pro debatu s tvým guru, tady jsi s nimi jen pro srandu králíkům. ;-)
15. 10. 2008 12:13
Re: Plačky naší Wolffkačky
Já se nemusím vyhýbat, pro mě je samozřejmý význam tohoto slova, ale u tebe tomu tak, jak se zdá není.

Ale co ta základní výbava? Na tu totiž nemůžeš namítnout vůbec nic.