Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson zvažuje sdílení a pronájem elektrických skútrů a motorek

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Harley-Davidson se v rámci své strategie, jejíž součástí je zaměření i na novou generaci jezdců, může zařadit mezi společnosti, které umožňují sdílení a pronájem jednostopých elektrických vozidel.

Harley-Davidson svou strategii More Roads představil v létě roku 2018 a podle ní chce v následujících letech vstoupit do nových segmentů, oslovit nové jezdce a postupně budovat i jejich novou generaci.

Za tímto účelem severoamerický výrobce, pro nějž jsou tradiční zážehové vidlicové dvouválce, v letošním roce uvede na trh elektromotorem poháněný Harley-Davidson LiveWire a následovat má řada dalších revolučních modelů.

V rámci loňského představení nové strategie bylo zmíněno, že výrobce motocyklů chce vytvořit i nové služby pro své zákazníky. Součástí plánu je i navázání strategického partnerství s největšími globálními poskytovateli služeb e-commerce a vytvoření nových formátů prodeje.

Podle nejnovějších informací nyní vedení značky Harley-Davidson zvažuje i vstup mezi poskytovatele sdílení a pronájmů jednostopých elektrických vozidel. Tradiční výrobce motocyklů se přitom hodlá inspirovat u společností Uber, Bird či Lime.

Ve srovnání s nimi chce však Harley-Davidson nabídnout kvalitnější služby a především stroje. Ty z jeho produkce totiž nemají sloužit k pouhé dopravě z bodu A do bodu B, ale mají nabídnout emoce a nadšení z jízdy díky svému designu, zpracování a výkonům.

Harley-Davidson sice v současnosti nemá ve své nabídce sériových modelů žádný stroj, který by byl ideální pro tento typ služby, ale v lednu letošního roku na veletrhu CES v Las Vegas odhalil ve světové premiéře i dva převratné koncepty lehkých motocyklů, které mají představovat novou generaci jeho jednostopých strojů.

Tyto koncepty jsou podle materiálů společnosti Harley-Davidson součástí úsilí o novou budoucnost a zkoumají potenciál městské mobility a jednostopých vozidel.

První z této dvojice je určen přímo pro město a především díky svým kolům, přední vidlici a řídítkům působí jako kříženec mezi BMX a elektrickým skútrem nebo koloběžkou. Druhý pak díky své vizáží nezapře inspiraci horskými koly a motokrosovými motocykly. Díky tomu má být ideálním společníkem pro vyjížďky prakticky kamkoliv.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme