Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hartge H50 Coupé: proč čekat na M3?

Roman Daněk
Diskuze (14)
Tuner Hartge ladí německé vozy BMW a je to už nějaký pátek, co je napadlo dát špičkový desetiválec z M5/M6 do sériové trojkové řady. V Essenu se představí takto upravené Coupé.

"Páni doktoři, transplantace se zdařila a pacient přežil..." Ano, i tak by se dal pojmout jeden úhel pohledu na tuning společnosti Hartge. Už je to rok, co se představila verze H50, což je vlastně upravené BMW řady 3 s motorem z M5. Dalo se očekávat, kdy se tento prvek objeví i Coupé.

Hartge H50 Coupé bude představeno na tuningové autoshow v Essenu a bude mít klasické karosářské doplňky, jako je modifikovaný přední nárazník s dvojitými mlhovkami, širší boční prahy a oplechování zádě. Na víku od zavazadlového prostoru je decentní přítlačná lišta a pořádnou zvukovou kulisu se stará čtveřice výfukových koncovek a sportovní tlumič.

To jsou však jen pouhé detaily ve srovnání s tím co je pod kapotou. Nabroušený atmosférický pětilitrový V10 z BMW M5 dostal speciální úpravu od Hartge a výsledkem je velmi pěkných 404 kW (550 k) a točivý moment 530 Nm. To postačuje trojkovému kupátku uhánět rychlostí až 320 km/h. O přenos této síly na vozovku se stará sedmistupňová převodovka SMG, zesílená zadní náprava, samosvorný diferenciál a plně nastavitelné odpružení vozu. Vše završují 20palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami 245/30 ZR 20 vpředu a 285/25 ZR 20 vzadu.

Silnému motoru odpovídá i brzdový systém: na přední ose jsou odvětrávané kotouče o průměru 380 mm s osmipístkovými třmeny a vzadu jsou kotouče 324 mm s čtyřpístkovými brzdiči. Pro interiér je použito obkladů z uhlíkových kompozitů, kožený volant a prosvětlené madlo řadící páky v kombinaci kůže/hliník. Na závěr ještě cena celé úpravy: tuner Hartge spočítal, že kompletní paket včetně nového BMW 325i Coupé a desetiválce bude stát nemalých 157 650 eur (cca 4,4 mil. Kč).

Tip: Přečtěte si náš nedávný redakční test BMW M5.

Roman Daněk
Diskuze (14)
Avatar - Dinar
30. 11. 2006 22:25
Re: uf
Argumentuju tím, co píšeš, ale ono ani není třeba argumentovat. Nejsem tu od toho, abych se mladým klukům pokoušel vysvětlit, jak to na světě chodí, Kilmane nevím jak diskutovat s někým, kdo začne větou, "představ si že jsi pracháč". V tom je celý problém, v představách můžeš být čímkoliv a kupovat si cokoliv. Ale třeba se pletu a tví známí pracháči nám přece jen fotku svého Hartge za čtyřiapůl pošlou.
Avatar - Dinar
30. 11. 2006 15:25
Re: uf
Ty čteš někde něco o Ferrari? :-O Chápu, že pod vlivem diskusí na Auto.cz můžeš nabýt dojmu, že v segmentu aut přes čtyři miliony existuje jen Ferrari a už nic, ale tak to není. :-) A k tomu co píšeš o svých přátelích "co neví co s penězma", jsem moc zvědav na tu fotku Hartge na značkách, kterou ti jistě rádi svolí pověsit na Auto.cz, abychom si my ostatní rozšířili obzory, v tom jak se utrácí 4,5 mega za auto. ;-)
Avatar - Dinar
30. 11. 2006 15:04
Re: uf
Kdybys reálně uvažoval o tom, že utratíš 4,4 mil. za auto, ani tě nenapadne uvažovat o trojkovém kupé, i kdyby v něm byla turbína z Boeingu. Jinak nepochybuju, že tenhle Hartge bude brutální autíčko. ;-)
Avatar - Dinar
30. 11. 2006 14:36
Re: uf
a za poloviční cenu. Tohle monstrum už cenově nedává smysl.