Hella: inovované světlomety pro faceliftované BMW řady 5
Už původní BMW 5 disponovalo precizními světlomety vyvinutými taktéž ve spolupráci s firmou Hella. Pro facelift však inženýři z BMW i Helly opět zapracovali a funkci světlometů vylepšili. Použita je halogenová technologie kombinovaná s LED a prvky světlometů jsou uspořádány tak, aby ještě více podtrhovaly image vozů z Mnichova a přitom zachovávaly typické rysy.
U základní verze BMW 5 jsou použity dvouprvkové halogenové světlomety H7, které slouží jak pro potkávací, tak i dálkové svícení. Vyšší stupeň obstarávají bi-xenonové světlomety, které se automaticky spustí při startu vozu a nakonfigurují pro svícení za denního světla. Při spuštění světel řidičem se svítivost mírně ztlumí a přizpůsobí pro svícení za tmy.
Nejvyšší stupeň bezpečnosti a komfortu ovšem obstarávají adaptivní světlomety. Obě svítící lampy ve světlometu jsou elektronicky propojeny se senzorem zatáčení a senzory kontrolující rychlost a směr pohybu; adaptivní lampy jsou schopné se vytočit až 15° ven a až 8° dovnitř (radius tedy činí až 200 metrů). Adaptivní schopnost je samozřejmě využitelná pro dálková i potkávací světla. Potkávací světla mají navíc funkci „rohového svícení“ do rychlosti 40 km/h, pro níž jsou v noci využívány ty prvky světlometů, které zastávají funkci denního svícení. Technologie LED je využita u směrovek. Přední ukazatel směru tvoří linka sestavená ze sedmi diod a připomínající obočí.
Pro zadní svítilny je využita kombinace klasické svítilny a techniky světelných diod. Pro směrové ukazatele slouží 18 diod ve dvou řadách v horní části svítilny. Pro běžné, koncové svícení se využívá kulaté čočky, která v případě potřeby slouží i jako mlhové světlo, a pěti dlouhých paprsků, které z nichž každý je tvořen jedinou diodou. Za nimi se skrývá dvoustupňové brzdové světlo tvořené dvěma čočkami. Konfigurace verze sedan a touring se mírně liší; touring má totiž na rozdíl od sedanu pouze čtyři paprsky namísto pěti.