Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Holden Commodore VF: Modernizovaný australský sedan s pohonem zadních kol

David Bureš
Diskuze (5)
Tvary australského sedanu se proti předchůdci výrazně změnily. Základy ale zůstávají stejné.

Australská automobilka Holden odhalila podobu modernizovaného full-size sedanu Commodore, který je doplněn o přívlastek VF. Sám výrobce tento automobil nazývá technicky nejvyspělejším vozem, který kdy v Austrálii vznikl.

Oproti předchůdci auto působí mnohem luxusněji, svalnaté tvary nahradily elegantnější křivky. Prémiovější podoba byla i cílem Holdenu při navrhování vozu. Zcela přepracována byla také kabina.

Holden zatím nezveřejnil, jaké motory se objeví pod kapotou. Nabídka však má nadále čítat šestiválce a osmiválce, jejichž síla bude posílána zadní kola. Základy automobilu zůstaly stejné s předchůdcem, což je patrné například na stejných dveřích. Commodore VF tak není novou generací, ale rozsáhlou modernizací.

Už základní verze Commodore řady VF bude vybavena aktivním parkovacím asistentem, který umí vůz zaparkovat paralelně, nebo kolmo do řady. Z dalších bezpečnostních systémů se ve výbavě bude moci objevit varování před vozidly v mrtvém úhlu, varování před hrozící srážkou nebo asistent pro jízdu v pruzích. Výbavu bude moci rozšířit i head-up displej.

Výroba Commodore VF bude probíhat v továrně ve městě Adelaide, první vozy se u zákazníků objeví v polovině roku.

Commodore VF se dostane i na americký trh, a to ve formě chystaného Chevroletu SS. Tento sportovně laděný sedan bude představen tuto sobotu na americkém závodním okruhu Daytona.

První generace Holdenu Commodore se na trhu objevila v roce 1978. Současná verze sdílí platformu Zeta s Chevroletem Camaro. Minulé generace auta zase sdílely techniku se soudobými generacemi Opelu Omega.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - qwerty99
12. 2. 2013 10:14
VF commodore
Nemyslim si ze je to pouha modernizace, nedavno jsem se vratil z Australie a mel jsem tam Commodore SV6 modelova rada 2012 mozna dvere jsou podobne, ale vic nic.

Motory pravdepodobne budou ty same co jsou ted a to 3.0 V6 3.6 V6 a 6,2 V8(dve ruzne sily), s tim ze 3,6 V6 by mela posilit ze soucasnych cca 280 na 305 koni v zakladu.
Motor je to uzasnej. Uz od vyroby to zere e85, ktera v AU stoji cca $1,20(24 kc) a pokud s tim clovek jezdi rozumne vejde se pod 9 litru na 100 (moje prumerka byla 8,6, kde 70% mimo mesto). Bohuzel do evropy se asi vubec nedostane ani jako Chevy :-( hned bych si ho koupil . I kdyz cena asi bude silena. To co v AU stoji $35 000 (cca 700 000kc) verze SV6 sedan ve stredni vybave tak v evrope bude stat urcite pres milion a daj do toho dvakrat preplnovanej dizl :-(. uvidime. hodne uvazuju o dovozu tohoto stroje (u holdenu ho lze objednat i s volantem na leve strane :-) )

Qwerty
Avatar - marek.g
11. 2. 2013 13:26
Re: Pěkný auto
:-( škoda. Commodore se mi líbí velmi. Povedený mix Evropa/USA/Japonsko :yes:
11. 2. 2013 12:45
Dobrý
Tohle bych si dovedl představit jako nástupce klasické Omegy :yes:
Avatar - Barrichello
11. 2. 2013 10:49
Pěkný auto
škoda že zřejmě poslední se zadním náhonem :'-( :no: