Holden Commodore VF: Modernizovaný australský sedan s pohonem zadních kol
Australská automobilka Holden odhalila podobu modernizovaného full-size sedanu Commodore, který je doplněn o přívlastek VF. Sám výrobce tento automobil nazývá technicky nejvyspělejším vozem, který kdy v Austrálii vznikl.
Oproti předchůdci auto působí mnohem luxusněji, svalnaté tvary nahradily elegantnější křivky. Prémiovější podoba byla i cílem Holdenu při navrhování vozu. Zcela přepracována byla také kabina.
Holden zatím nezveřejnil, jaké motory se objeví pod kapotou. Nabídka však má nadále čítat šestiválce a osmiválce, jejichž síla bude posílána zadní kola. Základy automobilu zůstaly stejné s předchůdcem, což je patrné například na stejných dveřích. Commodore VF tak není novou generací, ale rozsáhlou modernizací.
Už základní verze Commodore řady VF bude vybavena aktivním parkovacím asistentem, který umí vůz zaparkovat paralelně, nebo kolmo do řady. Z dalších bezpečnostních systémů se ve výbavě bude moci objevit varování před vozidly v mrtvém úhlu, varování před hrozící srážkou nebo asistent pro jízdu v pruzích. Výbavu bude moci rozšířit i head-up displej.
Výroba Commodore VF bude probíhat v továrně ve městě Adelaide, první vozy se u zákazníků objeví v polovině roku.
Commodore VF se dostane i na americký trh, a to ve formě chystaného Chevroletu SS. Tento sportovně laděný sedan bude představen tuto sobotu na americkém závodním okruhu Daytona.
První generace Holdenu Commodore se na trhu objevila v roce 1978. Současná verze sdílí platformu Zeta s Chevroletem Camaro. Minulé generace auta zase sdílely techniku se soudobými generacemi Opelu Omega.