Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Accord Hybrid: Se spotřebou 3,3 l na 100 km

Michal Fokt
Diskuze (28)
Nejnovější hybridní techniku Hondy nedostane poněkud překvapivě nejprve Amerika, ale Japonsko. Sedan Accord se tam představí bez plug-in systému.

Honda klade už od konce 90. let na hybridní techniku velký důraz, ale sázka na hybridizaci malých aut s jednodušším hybridním systémem IMA neměla s výjimkou Japonska (minimálně ve srovnání s Toyotou) příliš velký úspěch a podobný osud potkal i pokus vyzkoušet Integrated Motor Assist v (tehdy) midsize americkém sedanu Accord.

Nyní však má Honda připravena hned tři nové, na sobě zcela nezávislé hybridní systémy a jednu plug-in variantu. K již odhalenému plug-inu v nejnovější verzi sedanu Honda Accord Japonci představí ještě letos ty zbývající a prvním na řadě bude dvoumotorový hybrid pro vozy střední velikosti. Ten bude mít premiéru 20. června a možná vás překvapí, že se tak nestane na nejdůležitějším trhu pro Accord, tedy v USA, ale v Japonsku.

Honda kolem premiéry dělá velké tajnosti a prozradila pouze, že vůz ujede podle japonské metodiky na litr benzinu 30 km, což odpovídá spotřebě pouze 3,33 l na 100 km, což je velmi blízko "ikonického hybridu" Toyota Prius, jenž zvládne na litr benzinu 30,4 km.

I přes absenci oficiálních informací je vcelku jasné, co můžeme očekávat. Půjde totiž de facto o americkou Hondu Accord Plug-In, jenž je aktuálně nejúspornějším full-size sedanem Ameriky, jen bez plug-in techniky. To znamená, že půjde o kombinaci spalovacího motoru 2.0 DOHC i-VTEC s výkonem 105 kW s elektromotorem, u něhož předpokládáme zachování maximálního výkonu 124 kW.

S americkým Plug-Inem se shoduje aerodynamický bodykit, Hybrid ale dostane specifický design kol. Po premiéře v Japonsku, kde bude s největší pravděpodobností jedinou motorickou verzí, se určitě objeví i v Severní Americe. V Evropě s ním ale asi počítat nelze, možná s výjimkou Ruska a Ukrajiny, kde se americký Accord tak prodává.

Michal Fokt
Diskuze (28)
Avatar - King
13. 6. 2013 11:41
Re: Spicka
Tenhle systém, tedy použít nízkou vačku systému VTEC pro vyvolání pseudoatkinsonova cyklu, bude teď charakteristický pro celou novou generaci motorů Honda Earth Dreams. Nemyslím si ale, že by to mělo vliv na výkonové parametry nebo křivku točivého momentu, ty dva módy VTECu jsou na sobě naštěstí zcela nezávislé a na "ostřejší" vačku se může změnit k klasický ostrý 16v, Honda ostatně u nehybridních motorů slibuje stát se opět špičkou, co se výkonu týče.

Na rozdíl od priusu, kde je, alespoň myslím, Atkinsonův cyklus skutečně mechanicky atkinsonův. Nižší výkon zde bude čistě z důvodu ekonomické optimalizace motoru. ;-)
11. 6. 2013 20:39
Re: Výkon
Tak jsem se podíval na ES 300h do USA, 0-60 mph 8,1, "curb weight 3,660 lb (1,660 kg)". Hmotnost Accordu jsem myslím také bral z oficiálních stránek, stejná země, lze tedy předpokládat, že jsou porovnatelné (přeci jen v tom nemají takový bordel jako my v EU). Takže žádný zázrak vskutku nečekám.
11. 6. 2013 20:24
Re: Výkon
U Lexusu jsem trefil relativně bez problémů (bloudění jsem si odbyl při uvedení GS). Ale web hrůza hrůzoucí. Audi nedávno aktualizovalo německý konfigurátor na design inspirovaný tablety. Na zblití. Přitom předchozí jsem považoval za povedený (chodil jsem tam pro technické údaje), z německých konfigurátorů D3 nejlepší. Poslední konfigurátor BMW je také na zabití. Všude musí být tisícovka animací a hlavně ti všechno musí zabrat několik kliknutí, to je dnešní trend.

Výkon je výkon. Díky bezestupňové převodovce tě síla mimo maximum zajímá jen kvůli tomu, aby motor neustále neřval a zvládl udržovat rychlost a běžné změny rychlosti v "pohodových" otáčkách. Ale jakmile jde o co nejlepší zrychlení (jakékoli), zajímá tě jen to maximum, kde tě taková převodovka dokáže udržet.

Silné HSD to honí právě na motoru. Člověku to už pocitově nepřijde, protože motor samotný má rezervu dostatečnou. Systém Hondy může být naladěný samozřejmě jinak a asi i bude, tohle není dané nějakým technickým omezením. Moje zkušenost je taková, že ZF s konvenčním motorem reaguje pružněji.

Říkám, že Lexus není nic extra (na papíře, z hlediska dynamiky). Ať už to s tou hmotností bude jakkoli. Nechal jsem to být s tím, že si asi nebudou mít co vyčítat. A čísla, která jsem našel, to spíš potvrzují. Připadalo mi zbytečné tam psát něco ve smyslu, že by musel být citelně lehčí, aby Lexus překonal (nebo mít výrazně lepší pohonné ústrojí). To je samozřejmé.
11. 6. 2013 15:06
Re: Spicka
Ten motor patrně jen nebude mít výraznou výkonovou špičku a podle dostupných informací jsem pochopil, že bude naladěn podobně jako 1,8 v Civicu, tedy VTEC tam slouží k zapínání Atkinsona v malém zatížení a na normální chod při zatížení vyšším. Ve většině otáček nejspíš ani nepoznáš, že to má jen 105kW, protože dole se to bude chovat jako běžný dvoulitr, Možná i lépe, protože motor, který není laděný na vysokou výkonovou špičku má zpravidla více točivého momentu "dole" a tedy vyšší výkon v běžných otáčkách než motor, který má vyšší maximální výkon (viz např. Fabia 1,4/55kW a 74kW - při běžné jízdě byl výrazně "slabší" motor ten rychlejší). A pokud s tím pojedeš úsporně, pojede to díky Atkinsonovi ještě úsporněji než běžný dvoulitr (a to mluvím jen o tom spalovacím motoru a nemíchám do toho elektromotor). Ale to je jen má teorie, jak by to možná mohlo být ve skutečnosti.
Avatar - TeeJay
11. 6. 2013 14:44
Re: Výkon
Bohužel hledání informací je v současné době čím dál složitější, už na to začínám trošku rezignovat. Ještě žes u té Toyoty nehledal. Ti jsou tak interaktivní a cool, že se tam už nedá vůbec nic najít a kolonka Specification se omezil na výčet standardní výbavy. 8-s

Ano IS má systém výkonnější, ale jako píše King, nakonec se to s ohledem na hmotnost anuluje. Accord zase nebude takový lenoch, jak sis asi myslel. ;-)

Zrychlení 0-100/200 o dynamice hybridů moc neřekne, máš otáčky stále kolem maxima, kde hybridní systémy právě nevynikají, já bych tedy vsadil spíš na ten hybrid, ale fakt je ten, že tyto hybrdy v těchto autech už nejsou takové mátohy jako svého času Insight a Prius, ale slušně dynamická auta s minimální spotřebou.

Ohledně HSD - GS 400h a 600h mají pružnost velmi dobrou a zrychlení při předjíždění je velmi působivé. S Camry nebo ES jsem ale nikdy nejel...