Honda Civic Type R Concept II: Adaptivní tlumiče a režim +R (+video)
Všeobecně se očekávalo, že Honda do Paříže přiveze buď sériovou verzi hot-hatche Civic Type R nebo s ohledem na plánovaný začátek prodeje v létě 2015, minimálně předprodukční "prototyp". Proto je trošku překvapivé, že se CTR prezentuje zase jako "Concept" a přestože Honda zase trochu poodhalila další technické podrobnosti, nový lak a polepy na úplně stejném autě patrně nebudou tím, na co komunita příznivců netrpělivě čeká, byť vysvětlením může být, že se produkční verze nakonec bude se studií vizuálně shodovat...
Pojďme si tedy alespoň přidat další dílky do "erkového" puzzle a shrnout si doposud známé informace. Honda v nejnovější tiskové zprávě připomíná historii loga Type R, které doposud nesly typy Civic, Integra, Accord a NSX a říká, že chystaný CTR bude mít dosud největší výkon i točivý moment. Oficiálně má výkon činit stále "přes 280 k", neoficiálně se dostane za hranici 300 koní. Zajímavé ovšem je, že Honda tvrdí, že turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr VTEC Turbo z nové generace motorů Earth Dreams překoná předešlé motory nejen parametry, ale i odezvou, což si lze dost těžko představit...
Honda slibuje nejen sílu v nízkých a středních otáčkách, ale také výkonovou špičku, typickou pro motory VTEC, přičemž červené pole otáčkoměru má začínat na 7000/min. Maximum ze sebe celé auto dostane ve speciálním režimu +R, jenž se bude aktivovat červeným tlačítkem na boku volantu. Tento "extrémní" mód se postará o přemapování motoru, zostření jeho reakcí, změnou nastavení posilovače řízení a tvrdší charakteristikou adaptivních tlumičů, v tomto případě, na rozdíl od kombi Civic Tourer, použitých na obou nápravách.
Tato možnost změny charakteru umožní používat Civic Type R nejen jako vůz pro běžné ježdění, ale i jako hardcore okruhovou hračku. Sportovní Civic bude vybaven modifikovaným zavěšením "steer axis", což je McPherson se dvěma přídavnými rejdovými čepy, které má eliminovat "tahání" točivého momentu motoru za řízení. Zážitek z řízení pak má umocnit manuální šestistupňová převodovka s krátkým a přesným řazením.
Civic Type R půjde do prodeje v létě příštího roku, sériovou verzi si tedy Japonci nechávají až na březnový ženevský autosalon. Tam by také Honda měla ukázat, jak úspěšná byla s útokem na titul nejrychlejšího hot-hatche Severní smyčky Nürburgringu.