Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V: První živé dojmy

Diskuze (13)
Na nové SUV od Hondy jsme si museli kvůli zemětřesení počkat. Teď konečně přichází do Evropy.

Přírodní katastrofa může za to, že jsme čtvrtou generací Hondy CR-V neviděli už před rokem, jak se původně plánovalo. Projekt nového SUV značky Honda nabral zpoždění, nestihla se ani ženevská premiéra na jaře. Teď už ale události naberou rychlý spád – evropská premiéra probíhá v těchto dnech, uvedení do prodeje nás v Česku čeká už na konci října.

U Hondy se se zvláštním designem už počítá automaticky. Nové CR-V se zkouší odlišit maskou chladiče protaženou až do předních světel a nezvyklým uspořádáním tvarů a ploch za zadními dveřmi. Ve skutečnosti karoserie nevypadá tak neuspořádaně jako na fotkách, na ocenění za nejhezčí design to ale stejně nebude.

Zákazníky ale beztak bude víc zajímat komfort a prostor uvnitř. A tady si Honda dala opravdu záležet. Palubní deska je přehledně členěná, zdobí ji přístrojový štít se soustředně uspořádanými ukazateli a dvojice informačních displejů uprostřed. Všechny důležité funkce se ovládají na volantu.

Pozice za volantem je příjemně vyvýšená, výhled do všech stran mimo zešikma dozadu patří nad průměr kategorie SUV. Potěší velký úhel otevření bočních dveří, který usnadňuje přístup do vozu. Vzadu pak oceňujeme vysoko ukotvené sedáky, které poskytnou oporu stehnům, a téměř rovnou podlahu bez středového tunelu. To se vídá častěji v MPV než v SUV, která se neobejdou bez hřídele pohánějící zadní kola.

Ve 4,53 metru dlouhé karoserii zbylo i dost místa pro zavazadla. Kufr je dlouhý 92 cm, široký 105 cm mezi podběhy a pod roletkou vysoký 57 cm. Nakládací hrana leží příjemných 68 cm nad zemí, manipulaci usnadní velký vstupní otvor.

Na evropské silnice vyjede nové CR-V se dvěma motory, benzinovým 2,0 i-VTEC/114 kW a dieselovým 2,2 i-DTEC/110 kW. Oba půjde spojit se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou, zážehový čtyřválec, který mezigeneračně posílil o 4 kW, navíc existuje i v provedení s pohonem pouze předních kol.

Diskuze (13)
Avatar - Ada je zase tady
1. 10. 2012 23:41
Bába s nůší...
[odkaz] :no:
Avatar - King
1. 10. 2012 10:29
Re: krásna
Přidávám se, CR-V působí dynamicky a i přes kontroverzní tvary si myslím, že bude hodně nadčasové, stejně jako současná generace. Na interiér jsem zvědavý, palubka byla asi nejslabším článkem současné verze.
Avatar - King
1. 10. 2012 10:26
Re: auromat
Tak nějak polooficiální informace je, že se do stávající platformy Civicu šestistupňový automat nevejde. Automatická převodovka Hondy, kdysi známá jako Hondamatic, je konstrukčně naprosto unikátní - je totiž šestispojková, každý rychlostní stupeň má vlastní spojku. Patrně je kvůli tomu prostorově a konstrukčně náročnější a její přepracování na 6AT prý není s Civicem kompatibilní.

Větší modely 6AT používají. Jestli se platforma bude kvůli tomu předělávat, je nejisté, menší kubatury motorů totiž zřejmě v rámci souboru technických řešení Earth Dreams přejdou celosvětově na novou generaci CVT převodovek, takže se vlastně s 5AT jedná jen o přechodné řešení na cca 3 roky.
Avatar - King
1. 10. 2012 10:17
Re: Kopirka..
Dovolil bych si upozornit na fakt, že to byl VW, kdo u Passatu nestydatě okopíroval masku chladiče americké verze minulé generace Accordu. Což byla velká chyba, protože accord vypadal divně a passat jakbysmet. Teď už se accord posunul s novou generací dál, passat ale vypadá stále dost tristně, zejména při porovnání s předchozím stavem.
Avatar - GregorZV
30. 9. 2012 10:39
Re: krásna
presne tak! ja som sa do nej zamiloval už keď sme si kúpili 3.gen pred faceliftom a teraz máme (aj tu mám recenziu) po facelifte s dieselom a automatom :-) božské auto to je!!!! :yes: