Honda CR-Z: První technická data hybridního Insight-kupé
Dobrou zprávou pro ty, které nadchl design studie CR-Z, je skutečnost, že vzhled auta se změní jen minimálně. Téměř všechny detaily zůstanou zachovány, jen logo Hondy udělá na masce chladiče místo držáku registrační značky a přesune se nad samotnou masku, ke spodní hraně kapoty motoru. Jiný bude také tvar zpětných zrcátek. Vnější rozměry karoserie budou 4080 x 1740 x 1395 mm s rozvorem 2435 mm.
Pohon kupé, které je duchovním nástupcem slavného CR-X, obstará hybridní systém IMA. Ten se v tomto případě skládá ze čtyřválce 1,5 i-VTEC (Insight i Civic Hybrid mají třináctistovku), pravděpodobně původem z mimoevropské verze Hondy Jazz. Spalovací motor dosáhne 84 kW při 6000 min-1 a 145 Nm při 4800 min-1, bude mu pomáhat elektromotor s 10 kW a 78 Nm.
Z výše uvedených parametrů je patrné, že CR-Z nebude ostrým kupé, které by mělo prohánět hot hatche. Spíše se z něj stane výkonnější varianta sedanu Insight se sportovně střiženou karoserií, což potvrzuje údaj akcelerace z 0 na 100 km/h za 9,7 s. Na výběr bude šestistupňová manuální převodovka nebo pro hybridy typičtější bezestupňová CVT.
Mimochodem, CR-Z nebude prvním sériově vyráběným kupé s hybridním pohonem. Tím se stal již v roce 1999 jiný model Hondy, konkrétně první generace modelu Insight. Lehké a kompaktní kupé kombinovalo tříválec 1,0 l (52 kW) a 10kW elektromotor. I díky nízkému součiniteli aerodynamického odporu (0,25) bylo ve své době s kombinovanou spotřebou 3,4 l/100 km nejúspornějším produkčním automobilem.