Honda FCV Concept: V prodeji v roce 2016 s dojezdem přes 700 km
Honda pokračuje ve vývoji druhé generace vozu s vodíkovými palivovými články. Nástupce současného FCX Clarity se nejprve představil jako studie FCEV Concept a dnes Honda prezentovala v Japonsku jeho další evoluční stupeň. Jmenuje se opět třeskutě nápaditě FCV Concept, její design ale napovídá mnohem více o podobě finální verze.
Základní futuristické rysy karoserie se nezměnily, vůz si zachovává své typické stylistické prvky, celkově však působí umírněnějším a "dotaženějším" dojmem, což je zásluha mimo jiné i kratší karoserií a částečným odkrytím zadního kola. Vzhledem k excentrickému vzhledu konkurenční Toyoty FCV, která jde do prodeje v polovině příštího roku, se dá očekávat, že studie už bude mít k produkční verzi vzhledově blízko.
To ale nejspíš neplatí o interiéru, ten působí velmi futuristicky, byť ztvárnění sedadel a prostorové uspořádání kabiny patrně budou odpovídat realitě. Co je ovšem důležitější, výrazně kupředu šla vodíková technika. Nový palivový článek je o třetinu menší při přibližném zachování výkonu, současné FCX Clarity má výkon 100 kW, FCV má mít "přes 100 kW" a díky nové palivové nádrži s tlakem 70 MPa se o více než třetinu zvýšil jízdní dosah, ze současných 460 km na "více než 700 km".
Tankování plné nádrže přitom trvá pouze tři minuty, což se časově příliš neliší od běžného tankování paliva do běžných vozů. Honda současně s FCV vyvíjí také Power Exporter, jenž umožňuje využít vůz jako zdroj energie pro externí zařízení, například v případě živelných katastrof nebo blackoutů a to s maximálním výstupem až 9 kW.
Produkční verze FCV se v Japonsku začne nabízet koncem března 2016 a následně se dostane i do USA a Evropy.