Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda FCV Concept: V prodeji v roce 2016 s dojezdem přes 700 km

Michal Fokt
Diskuze (32)
Honda představila evoluci konceptu vodíkového modelu FCV. Jeho designem inspirovaný produkční model se začne nabízet zákazníkům od konce března 2016.

Honda pokračuje ve vývoji druhé generace vozu s vodíkovými palivovými články. Nástupce současného FCX Clarity se nejprve představil jako studie FCEV Concept a dnes Honda prezentovala v Japonsku jeho další evoluční stupeň. Jmenuje se opět třeskutě nápaditě FCV Concept, její design ale napovídá mnohem více o podobě finální verze.

Základní futuristické rysy karoserie se nezměnily, vůz si zachovává své typické stylistické prvky, celkově však působí umírněnějším a "dotaženějším" dojmem, což je zásluha mimo jiné i kratší karoserií a částečným odkrytím zadního kola. Vzhledem k excentrickému vzhledu konkurenční Toyoty FCV, která jde do prodeje v polovině příštího roku, se dá očekávat, že studie už bude mít k produkční verzi vzhledově blízko.

To ale nejspíš neplatí o interiéru, ten působí velmi futuristicky, byť ztvárnění sedadel a prostorové uspořádání kabiny patrně budou odpovídat realitě. Co je ovšem důležitější, výrazně kupředu šla vodíková technika. Nový palivový článek je o třetinu menší při přibližném zachování výkonu, současné FCX Clarity má výkon 100 kW, FCV má mít "přes 100 kW" a díky nové palivové nádrži s tlakem 70 MPa se o více než třetinu zvýšil jízdní dosah, ze současných 460 km na "více než 700 km".

Tankování plné nádrže přitom trvá pouze tři minuty, což se časově příliš neliší od běžného tankování paliva do běžných vozů. Honda současně s FCV vyvíjí také Power Exporter, jenž umožňuje využít vůz jako zdroj energie pro externí zařízení, například v případě živelných katastrof nebo blackoutů a to s maximálním výstupem až 9 kW.

Produkční verze FCV se v Japonsku začne nabízet koncem března 2016 a následně se dostane i do USA a Evropy.

Michal Fokt
Diskuze (32)
19. 11. 2014 09:03
Re: Pár faktů na zamyšlení
vhodnej pro dopravu je, ale nejdriv se musi vybudovat takova cerpaci sit, aby vubec bylo kde natankovat, pac 1 cerpacka v zemi opravdu nedokaze obslouzit vic nez 10 aut za hodinu, a to jeste takova co bude stat majlant kterej si ani nedovedes predstavit ;-)

jen pro preedstavu v CR je asi 6 a pul tisice cerpacich stanic, a i preesto se na nekterych z nich tvori fronty a na nejake 5 minutove tankovani na nich muzes rovnou zapomenout (v patek jsem tankoval na Shellce ve Vysokem Myte kde jsou na asi 100 metrech 3 benzinky, a presto jsem stal as treti v rade a na zbylich stojanech to nebylo onic lepsi, a na benzince jsme stravili krasnych 36 minut) takze bych nechtel videt tu frontu na stojany s vodikem kdyby se to zacalo nejak rozjizdet, dokazes si predstavit jake naklady by stalo vytvorit alespon polovinu tohoto poctu? tak jen abys tusil co to obnasi, tak prvni ceska vodikova cerpacka s jednim jedinym stojanem prisla na 83 milionu korun, navic ma jen polovicni plnici tlak nez jake bude vyzadovat tohle auto a rocne je schopna dodat z nadrzi do nadrzi asi 6 tun vodiku, tedy jen 6000kilo vodiku, to jest asi tak 1000 polovicnich natankovani do tohoto auta, asi 3 auta denne ;-) (1 dobijeci misto se 40A prijde i s tim stanim asfalt/zamkovka asi na 250tisic korun a slouzi zaroven i jako parkovaci misto) to jest do ceny jednoho stojanu na vodik by se veslo asi 330 takovich stani, pritom spousta firem uvazuje i levneji a snazi se dobijecky komponovat do veci ktere stejne na ulicich jsou, takze ucelova dobijeci mista nejsou as tak dulezita a vyuzije se vpodstate beznych parkovacich mist ktere tam jsou jiz dnes

takze jen vybudovani treba 5000 stojanu na cerpani vodiku pri soucasnych cenach, by stalo asi 400miliard korun >:D a to se bavime jen o cca tretinove cerpaci siti jen v CR, a nejni v tom zadna jina infrastruktura jako preprava, vyroba, uskladneni

takze silne pochybuju ze i treba behem 10 let se v CR nejak vodikova auta ujmou aby alespon zacali konkurovat i treba jen soucasnym cislum elektromobilu, ty naklady na jejich infratsrukturu by totiz prekracpovali mozna i 1 bilion, coz je temer tolik co ma jako prijem cela CR >:D

Honda, toyota a dalsi automobilky co se vodikem zabivaji, se jim zabivaji hlavne z toho duvodu, aby meli otevrena vratka kdyby nahodou uspel, navic jim to dela medialni prestiz, ktera je proste v dnesni konkurenci potreba, je to podobne jako treba zavodeni, take medialni prestiz pro urcitou sortu zakazniku/fanousku
19. 11. 2014 00:39
Re: Pár faktů na zamyšlení
Citace:
"Přes všechny uvedené současné technologické i investiční bariery se zdá, že při započtení všech relevantních okolností (cena paliva, dostupnost zdrojů, doba tankování, možnosti uskladnění paliva, ekologické benefity, spolehlivost, snížení závislosti na dovozu ropných paliv) vychází vodík dle mnoha odborných studií jako optimální řešení pro potřeby dopravy 21. století."

Takže Honda a Toyota vědí, co dělají.
18. 11. 2014 20:21
Re: Pár faktů na zamyšlení
Hmm, ehm ... ;-\
[odkaz]
[odkaz]
18. 11. 2014 19:27
Re: JEZDIT NA VODÍK JE KRAVINA !!
lepsiho a levnejsiho?

takze predpokladas ze to bude lepsi nez auta vyssi stredni tridy a podvozkove dokonce na urovni treba Mercedesu E se vzduchovim podvozkem?
a take predpokladas ze to bude levnejsi? predpokladas snad ze hybridni vodikovej system a jeho nadrze bude levnejsi nez pul mega? predpokladam ze tankovat budes jezdit do japonska.... asi letecky predpokladam

hmm mas zajimave predstavy a sny o Honde a jejich cileni tohoto modelu >:D

a mimochodem dojezd je spekulativni, nebo ty jsi nekde potkal nejakou Hondu FCV s timto dojezdem? to co vidis na obrazkach jsou rendry
18. 11. 2014 18:25
Re: JEZDIT NA VODÍK JE KRAVINA !!
je to o:
1) o prodlužování životnosti klasických spalováků
2) zatlučení do země čistých levně jezdících elektromobilů
3) hraní komedie že vodíková autodoprava může existovat
=
Nemůže, při celosvětový výrobě vodíku bysme se minimálně udusili kyslíkem :-)), energeticky to nezvladi a to nemluvě o těch vodíkových bombách poprdelkou [odkaz] ;-)