Honda N-Box: Praktická krabička řady N v novém

 

Honda uvádí na trh, přirozeně pouze ten domácí, novou generací modelu N-Box. V Japonsku jich chce prodat patnáct tisíc měsíčně, do Evropy bohužel nezamíří.

Honda na domácím japonském trhu nabízí i kei cars. Moderní N-series se objevila v prosinci 2011 a zanedlouho se rozrostla do velké rodinky. Ta čítá základní řadu N-Box, retro N-One a jakési MPV N-Wgn (používají se názvy bez pomlček i s nimi). N-Box generace JF1 se nabízel i jako designově odlišené modely Custom, Plus a hlavně svébytný Slash.

Právě „krabici“ (box) střídá nová generace. Jde o typického zástupce třídy kei. Je až s podivem, co dokáží japonští stylisté na omezeném prostoru vymyslet. Pokud chcete postavit minivůz s délkou do 3,4 m danou legislativou, musíte jej zákonitě vyhnat do výšky, až k 1,7 m a vyjde vám prostě krabička na kolečkách... Ale zatraceně praktická! Opět jsou k mání dvě verze: základní a Custom, liší se hlavně stylingem krátkého hranatého čumáčku. Druhá varianta vypadá s chromovanými díly luxusněji a dostala místo úředních samočinných projekčních lamp LEDky.

Důležitý je ovšem zcela nový podvozek a ocelová karoserie, jejíž panely se lepí. Výsledek? Zvýšení tuhosti a redukce váhy ve srovnání s předchůdcem o 80 kg. Přitom už na něm se uplatnila „dieta“ a tyhle krabičky váží hluboko pod tunu. N-Box je logicky pětidveřový, přičemž zadní pár představují „šoupačky“. Ve městě fajn, navíc se majitelé nemusejí prokazovat potvrzením, že u svého domu/bytu mají kde zaparkovat. Ještě ke všemu jsou tenčí, aby se zvýšil prostor pro posádku uvnitř.

I techniku omezují předpisy. To znamená tradiční tříválec DOHC o maximálním objemu 0,66 l. V základní atmosférické verzi má 43 kW (58 k) a 65 N.m. Honda samozřejmě nabídne i turbo variantu s maximálními 47 kW (64 k), více regule nepovolují. U moderních kei cars už tradiční ústrojí CVT pohání buď přední, nebo všechna kola. Volič variátoru je v palubní desce hezky po ruce. Levé, samozřejmě...

Toyota Pixis Joy: Tři mini pro radost

Honda u nového N-Boxu vymyslela bezvadnou věc. Přístroje vyvýšila až nad hezký tříramenný volant, pod ně umístila odkládací schránku. Startuje se tlačítkem, spolujezdec má před sebou v patrové palubce zase odkládací poličku, centrální pozici okupuje obrazovka navigace. Prostor pro nohy zadních pasažérů je královský, sedačky (na přání s antivirovým čalouněním) jdou sklopit do roviny, jen s drobným hrbolkem. Ta spolujezdcova rovněž, navíc ji lze i posouvat v dost velkém rozmezí. To se na správný kei car sluší a patří. Vejdou se sem čtyři lidé a hondička může fungovat i jako rodinné auto. Vážně!

Moderní technika se dostává i do tohoto segmentu, takže je k dispozici sada asistenčních systémů Honda Sensing: automatické brzdění, předcházení kolizím i s chodci, prevence špatného startu, čtení dopravních značek, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu... Už ve standardu! A to se rozměry autíčka odhadují určitě bezvadně. Barev karoserie čítá katalog nepočítaně, pro dámy nesmí chybět růžová, má oblíbená oranžová ale chybí. Proč? Odlišný odstín může mít i střecha. Interiéru základních variant dominuje světle béžová, Customům zase černá. Výbavy dostaly kódy G, G-L a G-EX.

Prodej N-Boxu odstartoval 1. září. Nebudu vás unavovat milionovými částkami v jenech, v přepočtu je k mání za ne zrovna malých 275.800 až 414.100 korun. V Evropě si ale nic podobného nekoupíte. Škoda.

Spolupracujeme s TipCars.com
Británie by měla uspořádat další referendum o brexitu, řekl Babiš pro BBC Británie by měla uspořádat další referendum o brexitu, řekl Babiš pro BBC

Český premiér Andrej Babiš a předseda maltské vlády…

Češi chodí do práce časněji než obyvatelé okolních zemí Češi chodí do práce časněji než obyvatelé okolních zemí

Okolo 82 procent zaměstnanců českých malých a středních…

Nedostatek ajťáků nutí personalisty inovovat Nedostatek ajťáků nutí personalisty inovovat

Konferenční hovory se stávají standardem.

Komentář Bohumila Pečinky: Ministr Poche-Nepoche Komentář Bohumila Pečinky: Ministr Poche-Nepoche

V první chvíli tomu nešlo uvěřit: neúspěšný kandidát…

 
Zdroj: Honda, CS, Motor1, Wheels Age

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT Nový Peugeot 508 přijíždí na český trh. Včetně vrcholné verze GT

Po březnové premiéře na autosalonu v Ženevě se nejnovější…

 





 
Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

Peugeot e-Legend je krásný retro koncept. Na stovce je za 4 sekundy a ujede 600 km

Dnes 09:30

Koncept francouzské automobilky sice využívá retro motivů, výrobce ale o něm prohlašuje, že se jedná o vizi budoucnosti značky.




Blesk.cz

Bizarní policejní zásah v Chomutově: Muž vyhrožoval malým dětem a pak se svlékl donaha

Bizarní policejní zásah v Chomutově: Muž vyhrožoval…

V Chomutově se strážníci rozhodně nenudí. Jejich posledním úlovkem se stal muž, který nejprve vyhrožoval dětem…

Jako panenky: Sebastian (3) a Andrea (8) mají poruchu růstu. Každý den užívají hormony

Jako panenky: Sebastian (3) a Andrea (8) mají…

Sebastiánek (3) začal v růstu zaostávat už ve čtyřech měsících. Jeho lékařka radila vyčkávat, ačkoliv se s…

 

iSport.cz

Mourinho: Nechápu, že se Liga mistrů může hrát na umělé trávě

Mourinho: Nechápu, že se Liga mistrů může hrát na…

Kouč Manchesteru United José Mourinho si dvojnásobně oddechl po úvodním zápase Ligy mistrů. Jeho svěřenci v…

Bolesti hlavy jsou pryč, Hemský řeší budoucnost: Hokej, nebo konec?

Bolesti hlavy jsou pryč, Hemský řeší budoucnost:…

Před rokem se Aleš Hemský těšil na sezonu v Montrealu. Nadšení ale spadlo na nulu po sedmi zápasech. Rána a…

 

Reflex.cz

Liberální institut: Nejliberálnější senátory má ODS, mezi současnými vede Kubera. Opačně hlasují lidovci

Liberální institut: Nejliberálnější senátory má ODS,…

Liberální institut ve čtvrtek představil Skóre senátorů, které mapuje hlasování jednotlivých členů horní komory…

EU určila, z čeho si můžeme dělat srandu a z čeho už ne. Standardem má být kvalitní německý humor

EU určila, z čeho si můžeme dělat srandu a z čeho už…

Události z poslední doby donutily Evropskou unii jednat. Žijeme v civilizovaném světě, kde pro zesměšňování…