Honda N-Box: Praktická krabička řady N v novém

 

Honda uvádí na trh, přirozeně pouze ten domácí, novou generací modelu N-Box. V Japonsku jich chce prodat patnáct tisíc měsíčně, do Evropy bohužel nezamíří.

Honda na domácím japonském trhu nabízí i kei cars. Moderní N-series se objevila v prosinci 2011 a zanedlouho se rozrostla do velké rodinky. Ta čítá základní řadu N-Box, retro N-One a jakési MPV N-Wgn (používají se názvy bez pomlček i s nimi). N-Box generace JF1 se nabízel i jako designově odlišené modely Custom, Plus a hlavně svébytný Slash.

Právě „krabici“ (box) střídá nová generace. Jde o typického zástupce třídy kei. Je až s podivem, co dokáží japonští stylisté na omezeném prostoru vymyslet. Pokud chcete postavit minivůz s délkou do 3,4 m danou legislativou, musíte jej zákonitě vyhnat do výšky, až k 1,7 m a vyjde vám prostě krabička na kolečkách... Ale zatraceně praktická! Opět jsou k mání dvě verze: základní a Custom, liší se hlavně stylingem krátkého hranatého čumáčku. Druhá varianta vypadá s chromovanými díly luxusněji a dostala místo úředních samočinných projekčních lamp LEDky.

Důležitý je ovšem zcela nový podvozek a ocelová karoserie, jejíž panely se lepí. Výsledek? Zvýšení tuhosti a redukce váhy ve srovnání s předchůdcem o 80 kg. Přitom už na něm se uplatnila „dieta“ a tyhle krabičky váží hluboko pod tunu. N-Box je logicky pětidveřový, přičemž zadní pár představují „šoupačky“. Ve městě fajn, navíc se majitelé nemusejí prokazovat potvrzením, že u svého domu/bytu mají kde zaparkovat. Ještě ke všemu jsou tenčí, aby se zvýšil prostor pro posádku uvnitř.

I techniku omezují předpisy. To znamená tradiční tříválec DOHC o maximálním objemu 0,66 l. V základní atmosférické verzi má 43 kW (58 k) a 65 N.m. Honda samozřejmě nabídne i turbo variantu s maximálními 47 kW (64 k), více regule nepovolují. U moderních kei cars už tradiční ústrojí CVT pohání buď přední, nebo všechna kola. Volič variátoru je v palubní desce hezky po ruce. Levé, samozřejmě...

Toyota Pixis Joy: Tři mini pro radost

Honda u nového N-Boxu vymyslela bezvadnou věc. Přístroje vyvýšila až nad hezký tříramenný volant, pod ně umístila odkládací schránku. Startuje se tlačítkem, spolujezdec má před sebou v patrové palubce zase odkládací poličku, centrální pozici okupuje obrazovka navigace. Prostor pro nohy zadních pasažérů je královský, sedačky (na přání s antivirovým čalouněním) jdou sklopit do roviny, jen s drobným hrbolkem. Ta spolujezdcova rovněž, navíc ji lze i posouvat v dost velkém rozmezí. To se na správný kei car sluší a patří. Vejdou se sem čtyři lidé a hondička může fungovat i jako rodinné auto. Vážně!

Moderní technika se dostává i do tohoto segmentu, takže je k dispozici sada asistenčních systémů Honda Sensing: automatické brzdění, předcházení kolizím i s chodci, prevence špatného startu, čtení dopravních značek, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu... Už ve standardu! A to se rozměry autíčka odhadují určitě bezvadně. Barev karoserie čítá katalog nepočítaně, pro dámy nesmí chybět růžová, má oblíbená oranžová ale chybí. Proč? Odlišný odstín může mít i střecha. Interiéru základních variant dominuje světle béžová, Customům zase černá. Výbavy dostaly kódy G, G-L a G-EX.

Prodej N-Boxu odstartoval 1. září. Nebudu vás unavovat milionovými částkami v jenech, v přepočtu je k mání za ne zrovna malých 275.800 až 414.100 korun. V Evropě si ale nic podobného nekoupíte. Škoda.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Honda, CS, Motor1, Wheels Age

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 





 
Budoucnost cestovních automobilů: Co říká velký šéf?

Budoucnost cestovních automobilů: Co říká velký šéf?

Dnes 13:14

Závody cestovních vozů zažívají revoluci. Klíčovou postavu hraje Ital Marcello Lotti, který výrazně ovlivňuje dění ve světovém motorsportu téměř dvě desetiletí.




Blesk.cz

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v Karibiku prodávají za dvě stovky!

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v…

Suzanne (33) a David (35) z amerického Detroitu spolu v Karibiku od roku 2013 vlastníma rukama budovali…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další super výkon Samkové! S Hopjákovou byly na SP ve snowboardcrossu druhé

Další super výkon Samkové! S Hopjákovou byly na SP…

Eva Samková a Vendula Hopjáková obsadily druhé místo v závodu dvojic na Světovém poháru ve snowboardcrossu v…

 

Reflex.cz

Nejočekávanější filmy roku 2018: Velký přehled podle kategorií, který jinde nenajdete

Nejočekávanější filmy roku 2018: Velký přehled podle…

Máte rádi klasiku od klasiků, nebo jste fajnšmekři a hledáte ukrytý klenot? Anebo se těšíte na pokračování či…

Klinická smrt ČSSD: Proč ji nespasí Hašek s Chovancem a proč to bude mít těžší než ODS

Klinická smrt ČSSD: Proč ji nespasí Hašek s…

Tento víkend se v Táboře sjeli sociální demokraté sdružení pod platformou „Zachraňme ČSSD“. Za iniciativou stojí…