Honda N-Box: Praktická krabička řady N v novém

 

Honda uvádí na trh, přirozeně pouze ten domácí, novou generací modelu N-Box. V Japonsku jich chce prodat patnáct tisíc měsíčně, do Evropy bohužel nezamíří.

Honda na domácím japonském trhu nabízí i kei cars. Moderní N-series se objevila v prosinci 2011 a zanedlouho se rozrostla do velké rodinky. Ta čítá základní řadu N-Box, retro N-One a jakési MPV N-Wgn (používají se názvy bez pomlček i s nimi). N-Box generace JF1 se nabízel i jako designově odlišené modely Custom, Plus a hlavně svébytný Slash.

Právě „krabici“ (box) střídá nová generace. Jde o typického zástupce třídy kei. Je až s podivem, co dokáží japonští stylisté na omezeném prostoru vymyslet. Pokud chcete postavit minivůz s délkou do 3,4 m danou legislativou, musíte jej zákonitě vyhnat do výšky, až k 1,7 m a vyjde vám prostě krabička na kolečkách... Ale zatraceně praktická! Opět jsou k mání dvě verze: základní a Custom, liší se hlavně stylingem krátkého hranatého čumáčku. Druhá varianta vypadá s chromovanými díly luxusněji a dostala místo úředních samočinných projekčních lamp LEDky.

Důležitý je ovšem zcela nový podvozek a ocelová karoserie, jejíž panely se lepí. Výsledek? Zvýšení tuhosti a redukce váhy ve srovnání s předchůdcem o 80 kg. Přitom už na něm se uplatnila „dieta“ a tyhle krabičky váží hluboko pod tunu. N-Box je logicky pětidveřový, přičemž zadní pár představují „šoupačky“. Ve městě fajn, navíc se majitelé nemusejí prokazovat potvrzením, že u svého domu/bytu mají kde zaparkovat. Ještě ke všemu jsou tenčí, aby se zvýšil prostor pro posádku uvnitř.

I techniku omezují předpisy. To znamená tradiční tříválec DOHC o maximálním objemu 0,66 l. V základní atmosférické verzi má 43 kW (58 k) a 65 N.m. Honda samozřejmě nabídne i turbo variantu s maximálními 47 kW (64 k), více regule nepovolují. U moderních kei cars už tradiční ústrojí CVT pohání buď přední, nebo všechna kola. Volič variátoru je v palubní desce hezky po ruce. Levé, samozřejmě...

Toyota Pixis Joy: Tři mini pro radost

Honda u nového N-Boxu vymyslela bezvadnou věc. Přístroje vyvýšila až nad hezký tříramenný volant, pod ně umístila odkládací schránku. Startuje se tlačítkem, spolujezdec má před sebou v patrové palubce zase odkládací poličku, centrální pozici okupuje obrazovka navigace. Prostor pro nohy zadních pasažérů je královský, sedačky (na přání s antivirovým čalouněním) jdou sklopit do roviny, jen s drobným hrbolkem. Ta spolujezdcova rovněž, navíc ji lze i posouvat v dost velkém rozmezí. To se na správný kei car sluší a patří. Vejdou se sem čtyři lidé a hondička může fungovat i jako rodinné auto. Vážně!

Moderní technika se dostává i do tohoto segmentu, takže je k dispozici sada asistenčních systémů Honda Sensing: automatické brzdění, předcházení kolizím i s chodci, prevence špatného startu, čtení dopravních značek, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu... Už ve standardu! A to se rozměry autíčka odhadují určitě bezvadně. Barev karoserie čítá katalog nepočítaně, pro dámy nesmí chybět růžová, má oblíbená oranžová ale chybí. Proč? Odlišný odstín může mít i střecha. Interiéru základních variant dominuje světle béžová, Customům zase černá. Výbavy dostaly kódy G, G-L a G-EX.

Prodej N-Boxu odstartoval 1. září. Nebudu vás unavovat milionovými částkami v jenech, v přepočtu je k mání za ne zrovna malých 275.800 až 414.100 korun. V Evropě si ale nic podobného nekoupíte. Škoda.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Honda, CS, Motor1, Wheels Age

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 





 
Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Dnes 17:35

Připomeňte si, co psali redaktoři Světa motorů o Mercedes-Benzu 300 E-24, když byl nový.




Blesk.cz

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

 

iSport.cz

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi. Žádají přezkoumání

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi.…

Na svazové půdě se bude šetřit údajné simulování hradeckých hráčů. Rovnou tři podněty zaslal jejich páteční…

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City suverénně vede

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City…

Ve šlágru 12. kola anglické ligy porazil Arsenal fotbalisty Tottenhamu 2:0 a dotáhl se na ně v tabulce na rozdíl…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…