Honda Passport: Třetí generace SUV hlásí návrat po patnácti letech
Pamatujete se na Opel Frontera? Vyráběl se ve dvou generacích a šlo vlastně o badge-engineering od Isuzu, které úzce spolupracovalo dlouhá léta s General Motors, americký koncern měl v japonské firmě podíl. A německou značku vlastnil. Tak tohle SUV se za Atlantikem prodávalo i se stylizovaným H coby model Passport, a to v letech 1993-2002.
Honda ale aktuálně rozšiřuje svoje zámořské portfolio aut do lehkého terénu – a Passport prožívá comeback. V pořadí třetí generace slaví svou premiéru na autosalonu v Los Angeles. V USA byla také kompletně vyvinuta a v nabídce zapadne mezi nám dobře známé CR-V a místní Pilot, který má tři řady sedadel.
Pro Passport jsou samozřejmě připraveny jak konfigurace s pohonem předních, tak i všech kol (elektronický systém i-VM4). Jediným motorem v nabídce je zážehový vidlicový šestiválec 3471 cm3 s výkonem 208 kW (283 k)/6000 min-1, ani v převodovkách není na výběr, ale proč taky, devítistupňový automat, který se stará o až 354 N.m ve 4700 otáčkách, jistě bude zájemcům plně stačit.
I předokolky mají kromě normálního jízdní režim do sněhových podmínek. Čtyřkolky dostaly hned čtyři módy (ještě navíc do bahna a písku) a až 70 % točivého momentu putuje dozadu, kde je dále rozdělováno mezi obě kola dle potřeby. I když třeba nikdy neopustí pevnou silnici, může se hodit to, že utáhnou přívěs o hmotnosti 2268 kg, zatímco verze zabírající jen na předek 1588 kg.
Crossover se samonosnou karoserií má na americké poměry střední velikost, v těch evropských by patřil mezi větší SUV, o čemž svědčí nejen rozvor náprav 2,82 m, ale i základní rozměry: délka 4,84, šířka rovné 2 a výška 1,82 m. Sportovní černá maska s diodovými světly připomíná hondy prodávané v Evropě, nechybí oplastování, ale Passport je tvarově spíše zdrženlivější, žádná divočina se nekoná, vlastně i docela hezký. Zaměření auta potvrzují dvě chromované koncovky výfuku.
Podvozek platformy Global Light Truck (je konstrukčně shodná s Pilotem a pick-upem Ridgeline) využívá vpředu vzpěr McPherson a vzadu víceprvkových závěsů, kola mají průměr dvaceti palců. Interiér nabídne dost místa a tudíž i pohodlí pětičlenné posádce. Zavazadelník má v základním objemu 1.166 (až po střechu, krycí plato tu nehledejme), při sklopení zadní řady sedaček dokonce 2.205 l a rovnou podlahu. Schránky s celkovou kapacitou 71 l najdeme i pod ní...
Samozřejmostí je mobilní wifi hotspot, podpora Apple CarPlay a Android Auto, velikost dotykové obrazovky infotainmentu (mohou mít od pěti do osmi palců) a kvalita audia s šesti, ale i deseti reproduktory záleží na zvoleném stupni výbavy, základním Sport a vyšších EX-L, Touring a nejdražším Elite. Zákazník může mít třeba třízónovou klimatizaci, prosklenou střechu, vyhřívané i zadní kožené sedačky, ty přední mají elektrické nastavení. Standardem je ovšem vždy balíček elektronických asistentů Honda Sensing: samočinné brzdění a předcházení kolizím, udržování v jízdních pruzích a varování před jejich nežádoucím opuštěním, adaptivní tempomat i soustava kamer, které vše hlídají.
Výroba se rozběhne v továrně Honda Manufacturing of Alabama v Lincolnu, tedy na půdě Spojených států, do tamních showroomů značky se dostanou auta až v úvodu příštího roku. Konkurence od Fordu, Chevroletu, Nissanu a Hyundaie má tahle honda dost. Je možné, že se jednotlivé exempláře objeví později i u nás jako individuální dovozy.