Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Honda chystá vlastní Prius, Civic Hybrid to prý neohrozí

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Premiéru nové hybridní Hondy očekáváme na lednovém autosalonu v Detroitu, prodej by měl začít během roku 2009.

Futuristický hybridní Insight dostal nepřímého nástupce v podobě relativně konvenčních modelů s technicky novátorským hnacím ústrojím. Toyota naproti tomu dává zatím u obou generací řady Prius nevšední techniku na odiv. A má úspěch.

Tak trochu ve stopách Priusu jde nový konkurenční model Hondy. Jeho přísně aerodynamická pětidveřová karoserie má podobný charakter s lomeným zadním sklem a vysoko umístěnou odtrhovou hranou. Na rozdíl od Toyoty Honda údajně zůstane u jednoduššího řešení hnací soustavy, kde elektromotor není schopen pohánět automobil bez činnosti spalovacího motoru, nýbrž jen vypomáhá vykrývat výkonové špičky, aby mohl spalovací motor zůstat malý. Podle informací, které jsou nyní k dispozici se ale nejedná o konec Civicu Hybrid!

Premiéru nové hybridní Hondy očekáváme na lednovém autosalonu v Detroitu, prodej by měl začít během roku 2009.

Ondřej Láník
Diskuze (19)
5. 8. 2008 23:43
Re: Honda tape v hybridech
ja to rikam furt, z H1 vyhodit toho diesela, dat tam nejakej benzinovej 3.5-4 litr, misto toho pancerovani a v centru vozu to zaplnit baterkama a je tu idealni autobus pro 4 cestujici >:D a ze by se tam tech baterek veslo >:D
5. 8. 2008 23:39
Re: Honda tape v hybridech
cesi sou v SUVckach ve mestech natomjeste celkem dobre pac se tu tyhle velky kary ujmuli jen u urcite skupinky lidi kde drtiva vetsina tech aut maj mrisku neboli jsou to N1ky, zajed si treba do nejakeho vetsiho mesta na zapad a jih odnas a to teprv poznas co to znamena mit stredni tridu a na asi polovinu ostatnich ridicu se koukat zespoda :-) , naposled v Hamburgu sem se cejtil s A6kou jako ekolog s malinkym moturkem a malinkym autickem >:D
Avatar - R32
5. 8. 2008 23:27
Re: Honda tape v hybridech
Problém je v tom, že alternatívny pohon (elektromotor) nemá šancu potiahnúť sám na relatívne dlhšiu vzdialenosť tak ťažké autá ako sú kategórie Camry, RX, LS... ;-)
5. 8. 2008 20:05
Re: Honda tape v hybridech
Jo vidis. Na Insight jsem zapomel. To uz je docela dost marketingovych omylu v rade.
Proc rikam hybrid na pul cesty? Vtip je v tom, ze konstrukce neni o mnoho jednodussi nez Prius. Musi mit jak elektromotor tak baterie a to vse kolem, i kdyz trochu mensi. To neco stoji. Ale vysledna uspora proste neodpovida vysi investice, protoze ten nejuspornejsi jizdni rezim - ciste elektricke pojizdeni po meste nezvladne. Proste light (nebo mild) hybrid je zdanlive chytra cesta, ve skutecnosti ale jde o kompromis, ktery oreze vyhody a zanecha nevyhody. Mild hybrid je nanic. To ukazal uz Civic. A to rikam jako velky priznivce hybridu.

Cesta, ktera dosahne stejne uspory za mene penez, jako Honda IMA system je StartStop system + rekuperace brzdne energie, ktera je pak spotrebovavana v palubnich elektrospotrebicich. Uspora stejna - dana rekuperaci brzdne energie, konstrukce mnohem jednodussi - neni potreba draze a pracne dostavat vykon zpet na kola. Palubni spotrebice - klima, svetla, posilovace, starter a dalsi tuto "odpadni" elektrinu spotrebuji a nepotrebuji palivo ke svemu chodu. To nakonec da stejnou usporu jako kdyby jste ekvivalentni vykon smerovali na kola.

Cim vetsi (tezsi) auto - tim vetsi energie je treba k jeho rozpohybovani, tim vetsi energie se pak ztraci pri brzdeni a nebo v pripade hybridu - tim vetsi energie se ziska zpatky. Jinymi slovy - ciste fyzikalne - cim tezsi auto, tim vetsi prinos hybridni cast ma.
Avatar - King
5. 8. 2008 18:47
Re: Honda tape v hybridech
No, povídáš tady o najetí většho množství km - s obludami typu LS nebo Range Rover jezdí do center měst pitomci snad jen u nás...

A co se dieselů týče - částečně máš pravdu, ale je to zase dané jen a pouze tím, jak kdo umí motor udělat. čmoudí VW, Fordy, Mercedesy, Opely, Francouzi. Někdo proto, že si to nechal čipnout, jiný prostě proto, že motor stojí za houby nebo majitel zanedbává údržbu. Už jsi viděl kouřit i-CTDi od Hondy? Až ho uvidíš, dej vědět. ;-) navíc zapomínáš, že tady mluvím o dieselech, které se chystají pro americký a evropský trh, ty jsou na hony vzdálené tomu, co jezdí teď, díky vstřikování čpavku se minimalizují emise a FAPy pojmou naprostou většinu pevných částic, i když ty nejjemnější bohužel ne, to si musíme přiznat - nad ruhou stanu jedy z akumulátorů taky nejsou nic moc... Na druhou stranu tě nikdo nenutí disel si koupit, v autě s podle tebe "normálním objemem" 3,5l+ asi nikdy jezdit nebudu, tak mě neoslovují ani tyhle normální objemy s obřím elektromotorem a metrákem baterek ani mě netrápí, že jejich majitele trápí spotřeba, pokud je tedy trápí...