Hot hatch Toyota Auris GR se může stát do tří let skutečností

 

Toyota Auris si ve své nejnovější generaci o sportovně laděnou verzi doslova říká již jen dynamickými liniemi své karoserie a údajně se jí máme skutečně dočkat na přelomu desetiletí.

Toyota představila třetí generaci modelu Auris na letošním autosalonu v Ženevě, kde byl odhalen exteriér vozu a první informace o technice, zatímco podoba interiéru byla zveřejněna až v souvislosti s autosalonem v New Yorku, kde se novinka představila pod označením Corolla.

Toyota Auris má ve své třetí generaci na evropský trh vstoupit na začátku roku 2019 a již v roce následujícím se podle informací, které získal australský Motoring od vedení zastoupení japonské značky pro Austrálii, se můžeme dočkat sportovní verze.

Nový hot hatch by mohl nést označení GR, které bude odkazovat na práci nově založené divize Toyota Gazoo Racing a zároveň upozorňovat na skutečnost, že je Auris v hierarchii této divize o stupeň níže než menší Yaris s označením GRMN.

Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má...

Toyota Auris GR se pak má stát přímým konkurentem pro Volkswagen Golf GTI se všemi jeho příbuznými i pro Hyundai i30 N a rovněž pro budoucí sportovní verze nové generace modelu Focus značky Ford.

Za označením GR se pak má ukrývat prozatím blíže nespecifikovaná výkonná pohonná jednotka, sportovní komponenty a nastavení podvozku, výkonnější brzdový systém a rovněž mírně upraveny design předních i zadních partií, zlepšující aerodynamické vlastnosti vozu a zároveň zajišťující ještě o trochu agresivnější výraz.

O nové technice Toyoty s šéfem jejího vývoje. Co na ní vyzdvihuje?

Třetí generace modelu Auris, jejímž základem je modulární platforma TNGA, která i díky využití hliníkových dílů a ultra vysokopevnostní ocele přináší o 60 % zvýšenou torzní tuhost karoserie, má být ideální pro vznik sportovního provedení.

Na evropský trh pak pětidveřový hatchback v příštím roce zamíří výhradně se zážehovými motory. Základem bude přeplňovaná dvanáctistovka s 85 kW, které doplní dvě hybridní verze. První s 90 kW využije osmnáctistovku známou z C-HR a Priusu, druhá nový dvoulitr se 132 kW. Podvozek vždy tvoří vpředu příčky MacPherson, zatímco vzadu zůstává víceprvkové zavěšení, což je v době šetření sympatické řešení.

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky

Neúspěch v Praze způsobil mix faktorů: celostátní…

Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla

Senátní volby zůstanou dvoukolové. Horní komora těsnou…

 
Zdroj: Motoring.com.au

Štítky Toyota Nižší střední třída Hot-hatch

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Nová Toyota Auris odhalila interiér. Co na něj říkáte? Nová Toyota Auris odhalila interiér. Co na něj říkáte?

Při premiéře v Ženevě Auris svůj interiér tajil, teď už…

Ženeva 2018: Toyotu Auris nám ukázali jenom napůl Ženeva 2018: Toyotu Auris nám ukázali jenom napůl

Úplně až do ženevské premiéry se Toyotě sice Auris…

 



 
Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Dnes 16:50

Ferrari GTC4Lusso se má stát základem pro moderní interpretaci jednoho z klasických cestovních vozů.




Blesk.cz

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina náhrdelníku z těstovin

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina…

Všímavým fanouškům královského páru Harryho a Meghan neunikly drobné detaily, kterými se oba ozdobili. Princ…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…