Hrozivé porovnání: Tohle není výbušnina, ale vadný nafukovač airbagu Takata
Od roku 2013 bylo oficiálně potvrzeno 11 úmrtí spojených vadnými airbagy společnosti Takata. Mezi nimi byl i vlastník Hondy, kterého při opravách auta fatálně poranil vadný nafukovač airbagů.
Pro nafouknutí totiž tvůrci používali dusičnan amonný, který je extrémně citlivý na vnější vlivy, kupříkladu vlhkost a počasí. Namísto standardní aktivace airbagu tak mnohdy došlo k explozi, jež prvek roztrhala na kusy. Drobné střepiny se pak pro posádku paradoxně staly ještě větším nebezpečím.
Krátce po vypuknutí kauzy s airbagy japonské firmy bylo svoláno 3,6 milionů automobilů. O situaci se však v USA začal zajímat Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) a nařídil svolávací akci pro více než 42 milionů automobilů. Jen v České republice se problém s vadnými airbagy týkal několika tisíc aut.
Takata podle zpětných analýz o nesprávně fungujících airbazích věděla, avšak výsledky falšovala ve svůj prospěch. Kauza se společnosti nakonec stala osudnou, před čtvrt rokem požádala v USA a Japonsku o bankrotovou ochranu před věřiteli.