Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Porsche 911 v sérii? Zatím nebude!

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Zvěsti o přípravě produkční hybridní devětsetjedenáctky berou zasvé. Určitě si ji moci koupit nebudeme. Alespoň ne hned, možná za 15 let.

Porsche má hybridní modely v kabátu Panamery a Cayenne, nezapomínejme ani na supersport 918. To mu zatím stačí. Fastback a SUV jsou totiž dost velká auta na to, aby se dovnitř celý systém vešel. Emisní tlaky z Bruselu jsou sice velké, ale Zuffenhausen si v případě legendární 911 dá načas. V útrobách nejklasičtější řady se elektromotor spolu s kapalinou chlazenými boxery neobjeví. Určitě ne v současné řadě 991. A ani v nástupci.

Manažer vývoje hybridních soustav Manfred Schürmann to prozradil v rozhovoru pro Top Gear u příležitosti britské premiéry faceliftovaného Cayenne S E-Hybrid. Bezprostřední plány neexistují a týká se to i menšího SUV Macan. Další generace 911 přijde na trh během čtyř let. Ačkoli nedávno ředitel Porsche Matthias Müller tuto možnost v jejím případě připustil, nyní se zdá, že na ni zatím nedojde. Alespoň ne v příštích patnácti letech. Veškerá technika totiž prostě a jednoduše není kam dát a musela by se ještě zmenšit. Pan generální na začátku října jasně řekl: „Není žádný důvod. A uvidíme, jestli máme nějaké další, proč ji vyrábět.“ Pravda, do Macanu ji nainstalovat lze, tam je místa dost, ale Schürmann k tomu dodal: „Nepadlo dosud žádné rozhodnutí, je to otevřená otázka. Žádný vývoj v současnosti neprobíhá.“

Devětsetjedenáctka s kombinací zážehového agregátu a elektromotoru už tu ovšem byla, dokonce v předchozí řadě 997. Ale jen pro závody. GT3 R Hybrid se objevila v únoru 2010 a vystavili ji v Ženevě. Měla v zádi čtyřlitrový šestiválcový nepřeplňovaný boxer o výkonu 353 kW celohliníkové konstrukce s rozvodem DOHC a čtyřventilovou technikou. Byl spojen se šestistupňovou sekvenční převodovkou. Doplňovaly jej dva elektromotory v předních kolech, každý po 60 kW. Namísto konvenčních akumulátorů je napájel setrvačníkový generátor. Samozřejmě šlo o čtyřkolku, neboť poháněly přední nápravu.

V březnu 2011 pak byla představena verze 2.0, která nabídla ještě silnější agregáty se 75 kW. Jednalo se vždy o testovací prototypy, první vážil 1350 kg, druhý půl metráku shodil. Vždyť ani nemohou závodit v žádné oficiální kategorii. Mezinárodní automobilová federace FIA totiž trochu zaspala dobu a kromě formule 1 a třídy LMP1 - H pro sportovní vozy nic dalšího neexistuje. Ani gétéčka, ani cestovní vozy s hybridním pohonem tak nemohou v oficiálních šampionátech této organizace startovat. Ćtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu však v obou sezónách absolvovat mohly, protože tu Paříž nepořádá. A nemluví ani do amerických podniků.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)