13.10. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Hybridy nám pomohly s WLTP, elektrovůz nabídneme, až ho trh bude chtít, říká evropský šéf Lexusu

Hybridy nám pomohly s WLTP, elektrovůz nabídneme, až ho trh bude chtít, říká evropský šéf Lexusu

Sázka Lexusu na hybridní pohon se podle všeho vyplatil. Hybridy lákají více a více zákazníků a značce pomohly s novými emisními normami.

V souvislosti s novými evropskými emisními normami stále více automobilek přichází s hybridními automobily, plug-in hybridy nebo elektromobily. Lexus je ale o krok napřed a hybridy nabízí už léta. Jak to značce v posledních měsících pomohlo, nám na pařížském autosalonu odhalil šéf evropského zastoupení Lexusu Pascal Ruch. V Paříži jsme si ale s ním popovídali také o dalších tématech.

Důležitou letošní novinkou Lexusu je nová generace velkého sedanu ES. Proč ho v Evropě nabídnete jen ve formě hybridu?

Jako luxusní značka musíme mít nějakou image, profilovat se. A hybrid je něco, co nám dává silnou identitu. I proto jsme se rozhodli, že ES na evropském trhu nabídneme pouze ve formě hybridu. Kdykoliv se ale můžeme rozhodnout a nabídnout i další verze.

Nepřehlédněte: Poprvé za volantem nového Lexusu ES. Zaujme komfortem a hybridním pohonem?

Z jakého důvodu ES nahrazuje GS?

Nemůžu říci, že ES je nástupce GS. GS totiž v některých regionech zůstává v prodeji, auto stále ještě vyrábíme. V Evropě nám ale stačí jen jeden model v daném segmentu. ES byl odjakživa silný produkt z hlediska komfortu a kvality, v osmé generaci se ale zaměřil i na design a jízdní vlastnosti. Silnou stránku GS tak převzalo ES. Navíc díky nižší ceně zabírá širší prostor v dané kategorii.

Ve vyšší střední třídě jsou oblíbené kombíky. Neplánujete takovou verzi?

Abych byl upřímný, myslím si, že takové auto nepotřebujeme. Nevidíme v něm prodejní potenciál. V naší nabídce máme hodně SUV, kterým ve všech velikostech rostou prodeje, více než kombíkům.

Hlavním tématem posledních měsíců jsou nové emisní normy v EU. Jak jimi byl zasažen Lexus?

V srpnu bylo na našich výsledcích v Evropě, stejně jako u mateřské Toyoty, vidět, že se nemusíme zbavovat aut navržených podle staré homologace. Jsme na WLTP připraveni, a tak jím nejsme prodejně zasaženi. Dnes patříme mezi značky s nejnižšími emisemi oxidu uhličitého v Evropě, musíme se ale už dívat dopředu, na další limity, po roce 2020, protože tam pravidla ještě nejsou úplně jasná.

K tématu: Evropský trh zažil v srpnu 2018 ohromný růst. Můžou za to emisní normy

Čím si vysvětlujete fakt, že Lexus novými normami nebyl zasažen tolik jako některé konkurenční značky?

Rozdílem Lexusu proti konkurenci je fakt, že jsme se vždy snažili mít co nejvíce aut s co nejnižšími emisemi oxidu uhličitého a ne mít jedno auto s nulovými emisemi jako kompenzaci. Proto od roku 2005 nabízíme hybridy, přičemž jejich podíl na dnešních prodejích Lexusu kolem 95, 96 % v západní Evropě dokazuje, že opravdu chceme nabízet hybridy co největšímu počtu zákazníků.

Hybridy jsou tedy nadále budoucností Lexusu? Co dnes tak oblíbené elektromobily a plug-in hybridy?

Jsme připraveni na další kroky, co se týče emisních norem. Pokud se jednoho dne rozhodneme nabídnout plug-in hybrid nebo elektromobil, nebude to kvůli normám, abychom mohli snížit celkové flotilové emise značky, ale kvůli tomu, že věříme zákaznickému zájmu o takový automobil. Zatím takový zájem nevidíme, pokud tedy nehovoříme o specifických zemích jako Norsko.

Proto naše hybridy dobíjené během jízdy považujeme dnes za nejlepší a nejpragmatičtější řešení pro většinu evropských zákazníků. Elektromobily jsou zatím příliš drahé a mají krátký dojezd. A ne každý má možnost jejich dobíjení, ať už doma nebo v práci.

Důležitým tématem dnešní doby je také autonomní řízení a různé podpůrné systémy pomáhající s řízením, Lexus ale o této oblasti moc nemluví. Jak jste na tom v tomto ohledu?

V našem chápání by to primárně stále měly být pomocníci řízení. V blízké době, v následujících pěti, možná až deseti letech si nemyslíme, že byste mohli jet do práce a místo řízení pracovat. Už jen kvůli tomu, že nebude k tomu platná legislativa. Je to tedy dnes hlavně o pomoci řidiči a dělání silnic bezpečnějšími. A v tom jsme na stejné úrovni jako konkurence. Je ale pravda, že z marketingového hlediska nejmodernější systémy tolik nepropagujeme. Mají nějaké chyby, bohužel. Stále potřebují nějaký čas, hodně testování, a to už je dlouho zkoušíme. A to platí nejen pro nás, ale i pro konkurenci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Fronty a chaos. Takhle vypadala stávka železničářů v Německu Fronty a chaos. Takhle vypadala stávka železničářů v Německu

V celém Německu se v pondělí ráno zastavila dálková…

V Olomouci se čokoláda vyrábí už 120 let. Podívejte se na sladkosti minulosti V Olomouci se čokoláda vyrábí už 120 let. Podívejte se na sladkosti minulosti

Olomoucká čokoládovna Zora patřící pod českou pobočku…

Putin měl i průkazku východoněmecké Stasi. Pomáhala mu rekrutovat nové agenty pro KGB Putin měl i průkazku východoněmecké Stasi. Pomáhala mu rekrutovat nové agenty pro KGB

V archivu někdejší východoněmecké tajné policie Stasi byl…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 





 
Vyzkoušeli jsme kurz bezpečné jízdy s elektromobilem. Víte, jaká jsou její specifika?

Vyzkoušeli jsme kurz bezpečné jízdy s elektromobilem. Víte, jaká jsou její specifika?

Dnes 12:50

Na autodromu v Mostě jsme si vyzkoušeli specifika jízdy s elektromobilem. Ne každý řidič je na jejich charakteristické vlastnosti připraven.




Blesk.cz

Velvyslanec Stropnický v Izraeli: Pět týdnů žije na kufrech v garsonce!

Velvyslanec Stropnický v Izraeli: Pět týdnů žije na…

Politik Martin Stropnický (61) na konci října odletěl do Tel Avivu, kde působí jako velvyslanec. Ale ani po pěti…

Smutné tajemství hvězdy StarDance Dvořáka: Opustila ho maminka…

Smutné tajemství hvězdy StarDance Dvořáka: Opustila…

Když je na parketu, všem se tají dech. Jiří Dvořák (51) je nejžhavějším kandidátem na vítěze StarDance. Oporami…

 

iSport.cz

Jak na Čechy do Wembley? Nároďák věří v největší výjezd fanoušků

Jak na Čechy do Wembley? Nároďák věří v největší…

Nedávný los kvalifikace mistrovství Evropy 2020 naservíroval české fotbalové reprezentaci výjimečného soupeře.…

Ščasný na hraně, Čupr připustil změny ve Spartě. Rozhodne Příbram?

Ščasný na hraně, Čupr připustil změny ve Spartě.…

To, co se ještě před několika dny jevilo jako daná věc, dostává trhliny. Nedělní domácí výbuch s Teplicemi a…

 

Reflex.cz

Proč komunisté zabili číhošťského faráře Toufara aneb Není zázrak jako zázrak

Proč komunisté zabili číhošťského faráře Toufara…

Právě dnes uplynulo 70 od Číhošťského zázraku, při kterém se v místním kostele Nanebevzetí Panny Marieběhem…

Miloš Zeman poražen! Virální video ukazuje, kdo dokáže přemoci zlého prezidenta

Miloš Zeman poražen! Virální video ukazuje, kdo…

Brněnský rodák Michal Orsava pobavil, nejen český národ, svými videi již několikrát. V jeho zábavných videích…