13.10. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Hybridy nám pomohly s WLTP, elektrovůz nabídneme, až ho trh bude chtít, říká evropský šéf Lexusu

Hybridy nám pomohly s WLTP, elektrovůz nabídneme, až ho trh bude chtít, říká evropský šéf Lexusu

Sázka Lexusu na hybridní pohon se podle všeho vyplatil. Hybridy lákají více a více zákazníků a značce pomohly s novými emisními normami.

V souvislosti s novými evropskými emisními normami stále více automobilek přichází s hybridními automobily, plug-in hybridy nebo elektromobily. Lexus je ale o krok napřed a hybridy nabízí už léta. Jak to značce v posledních měsících pomohlo, nám na pařížském autosalonu odhalil šéf evropského zastoupení Lexusu Pascal Ruch. V Paříži jsme si ale s ním popovídali také o dalších tématech.

Důležitou letošní novinkou Lexusu je nová generace velkého sedanu ES. Proč ho v Evropě nabídnete jen ve formě hybridu?

Jako luxusní značka musíme mít nějakou image, profilovat se. A hybrid je něco, co nám dává silnou identitu. I proto jsme se rozhodli, že ES na evropském trhu nabídneme pouze ve formě hybridu. Kdykoliv se ale můžeme rozhodnout a nabídnout i další verze.

Nepřehlédněte: Poprvé za volantem nového Lexusu ES. Zaujme komfortem a hybridním pohonem?

Z jakého důvodu ES nahrazuje GS?

Nemůžu říci, že ES je nástupce GS. GS totiž v některých regionech zůstává v prodeji, auto stále ještě vyrábíme. V Evropě nám ale stačí jen jeden model v daném segmentu. ES byl odjakživa silný produkt z hlediska komfortu a kvality, v osmé generaci se ale zaměřil i na design a jízdní vlastnosti. Silnou stránku GS tak převzalo ES. Navíc díky nižší ceně zabírá širší prostor v dané kategorii.

Ve vyšší střední třídě jsou oblíbené kombíky. Neplánujete takovou verzi?

Abych byl upřímný, myslím si, že takové auto nepotřebujeme. Nevidíme v něm prodejní potenciál. V naší nabídce máme hodně SUV, kterým ve všech velikostech rostou prodeje, více než kombíkům.

Hlavním tématem posledních měsíců jsou nové emisní normy v EU. Jak jimi byl zasažen Lexus?

V srpnu bylo na našich výsledcích v Evropě, stejně jako u mateřské Toyoty, vidět, že se nemusíme zbavovat aut navržených podle staré homologace. Jsme na WLTP připraveni, a tak jím nejsme prodejně zasaženi. Dnes patříme mezi značky s nejnižšími emisemi oxidu uhličitého v Evropě, musíme se ale už dívat dopředu, na další limity, po roce 2020, protože tam pravidla ještě nejsou úplně jasná.

K tématu: Evropský trh zažil v srpnu 2018 ohromný růst. Můžou za to emisní normy

Čím si vysvětlujete fakt, že Lexus novými normami nebyl zasažen tolik jako některé konkurenční značky?

Rozdílem Lexusu proti konkurenci je fakt, že jsme se vždy snažili mít co nejvíce aut s co nejnižšími emisemi oxidu uhličitého a ne mít jedno auto s nulovými emisemi jako kompenzaci. Proto od roku 2005 nabízíme hybridy, přičemž jejich podíl na dnešních prodejích Lexusu kolem 95, 96 % v západní Evropě dokazuje, že opravdu chceme nabízet hybridy co největšímu počtu zákazníků.

Hybridy jsou tedy nadále budoucností Lexusu? Co dnes tak oblíbené elektromobily a plug-in hybridy?

Jsme připraveni na další kroky, co se týče emisních norem. Pokud se jednoho dne rozhodneme nabídnout plug-in hybrid nebo elektromobil, nebude to kvůli normám, abychom mohli snížit celkové flotilové emise značky, ale kvůli tomu, že věříme zákaznickému zájmu o takový automobil. Zatím takový zájem nevidíme, pokud tedy nehovoříme o specifických zemích jako Norsko.

Proto naše hybridy dobíjené během jízdy považujeme dnes za nejlepší a nejpragmatičtější řešení pro většinu evropských zákazníků. Elektromobily jsou zatím příliš drahé a mají krátký dojezd. A ne každý má možnost jejich dobíjení, ať už doma nebo v práci.

Důležitým tématem dnešní doby je také autonomní řízení a různé podpůrné systémy pomáhající s řízením, Lexus ale o této oblasti moc nemluví. Jak jste na tom v tomto ohledu?

V našem chápání by to primárně stále měly být pomocníci řízení. V blízké době, v následujících pěti, možná až deseti letech si nemyslíme, že byste mohli jet do práce a místo řízení pracovat. Už jen kvůli tomu, že nebude k tomu platná legislativa. Je to tedy dnes hlavně o pomoci řidiči a dělání silnic bezpečnějšími. A v tom jsme na stejné úrovni jako konkurence. Je ale pravda, že z marketingového hlediska nejmodernější systémy tolik nepropagujeme. Mají nějaké chyby, bohužel. Stále potřebují nějaký čas, hodně testování, a to už je dlouho zkoušíme. A to platí nejen pro nás, ale i pro konkurenci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Svoboda: Kvůli Vondráčkovi vypadáme divně a nehrdě i před Rusy, s trestanými se neměl stýkat Svoboda: Kvůli Vondráčkovi vypadáme divně a nehrdě i před Rusy, s trestanými se neměl stýkat

Bývalý šéf české diplomacie Cyril Svoboda ostře kritizuje…

Majiteli televize Nova znatelně vzrostl provozní zisk i výnosy Majiteli televize Nova znatelně vzrostl provozní zisk i výnosy

Mediální společnost Central European Media Enterprises…

Komplikace pro dohodu o brexitu: mimořádný summit nebude Komplikace pro dohodu o brexitu: mimořádný summit nebude

Prezidenti a premiéři sedmadvaceti zemí Evropské unie…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 





 
Modernizovaný Fiat 500X odhaluje své ceny. Kolik dáte za nové turbomotory FireFly?

Modernizovaný Fiat 500X odhaluje své ceny. Kolik dáte za nové turbomotory FireFly?

Dnes 09:53

Malé italské SUV se v rámci faceliftu dočkalo nových přeplňovaných benzinových motorů, které reagují na nejnovější emisní normy.




Blesk.cz

Rodičovský příspěvek vyšší o 40 tisíc? Koho se to týká? Odbornice odpovídala v redakci Blesku

Rodičovský příspěvek vyšší o 40 tisíc? Koho se to…

Velká naděje pro žadatele o rodičovský příspěvek! Pokud schvalovací proces dopadne dobře, dojde v příštím roce…

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Nikdy nebyla situace v Senátu tak zamotaná, jako po právě skončených volbách. Na místo jednoho nejsilnějšího…

 

iSport.cz

Plekancova noc v NHL, ta nej ale chyběla: Oslava »tisícovky« bez Šafářové!

Plekancova noc v NHL, ta nej ale chyběla: Oslava…

Tleskala mu vyprodaná hala v Montrealu, na led za ním přišli synové Adam s Matyášem a hokejista Tomáš Plekanec…

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem: Velký chlap si to zaslouží!

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem:…

Když nabídku kamaráda Radka Štěpánka uslyšel, neváhal ani dvě vteřiny. Srbský tenisový démon Novak Djokovič ve…

 

Reflex.cz

Útok na české vojáky: 5 zraněných, jeden těžce. Víte, jak dlouho jsou Češi v Afghánistánu a kolik jich tam je?

Útok na české vojáky: 5 zraněných, jeden těžce.…

V Afghánistánu bylo ve středu zraněno při útoku na hlídku pět českých vojáků. Jeden byl zraněn těžce, po operaci…

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě i tak posílají k plotně, můj úspěch tu nedocení

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě…

Box je její celoživotní láska. Fabiana Bytyqi vybojovala po letech tréninku titul profesionální mistryně světa…