Hyundai ix20 vstupuje na český trh, první cena 264.900,- Kč
Z kategorie malých MPV se stala nejdynamičtěji rostoucí část segmentu velkoprostorových vozů. Novým hráčem na tomto poli je Hyundai ix20, model vyráběný v Nošovicích po boku sesterské Kia Venga. Novinka je nástupcem typu Hyundai Matrix a je již čtvrtým malým MPV vyráběným v regionu střední Evropy.
Hyundai ix20 je velkoprostorovou alternativou k modelu i20. Při délce 4,1 metru má neobvykle dlouhý rozvor 2615 mm, výška karoserie je 1600 mm. Na výběr jsou čtyři motory. Hyundai chce ročně prodat 55 tisíc kusů ix20.
Čeští zákazníci mohou vybírat z pěti stupňů výbavy. Základem je Start obsahující šest airbagů, přední mlhovky s funkcí denního svícení, volant nastavitelný ve dvou osách, centrální zamykání, elektrické stahování předních oken a nastavitelný sklon zadních sedadel. Srovnatelně vybavená Kia Venga Fresh je o 5 tisíc levnější než ix20 Start, má ale jen dvojici airbagů.
Za příplatek 12 tisíc je pro ix20 Start paket Plus – rádio s CD/USB, palubní počítač a multifunkční volant.
Další možností je Classic. Kromě výše jmenovaného má zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a dojezdové náhradní kolo. Za příplatek 15 tisíc Kč lze objednat ESP, manuální klimatizace je běžně za příplatek 20 tisíc, ale pro auta dodaná do konce roku 2010 bude zdarma.
ix20 Classic je o 10 tisíc Kč dražší než Kia Venga Active, Hyundai má však navíc rádio a palubní počítač. U vyšších úrovní výbavy už není možné takto jednoduše porovnávat, protože se oba modely výrazněji liší cenou i konfigurací výbav.
Comfort má projektorové světlomety se statickým prosvěcováním do zatáček, Bluetooth, středovou opěrku pro řidiče a čtecí lampičky. ESP je u něj standardem, na klimatizaci se vztahuje stejná nabídka jako v případě Classic.
Klimatizaci, a to přímo automatickou, ve standardu má Style. Dále nechybí zadní parkovací senzory, elektricky sklopná zrcátka, elektrické stahování zadních oken, samostmívací vnitřní zrcátko, vyhřívání předních sedadel, směrovky integrované do krytů zpětných zrcátek a 16palcová litá kola.
Nejvyšší výbava Premium má také tempomat (jinak příplatek 9.000,- Kč), dešťový senzor, parkovací kameru se zobrazením ve zpětném zrcátku, inteiligentní a startování tlačítkem.
Čalounění látka/kůže je za příplatek 10 tisíc, kožené čalounění za 20 tisíc Kč. Za 25 tisíc je panoramatická střecha, navigační systém za 15 tisíc Kč (u Style je potřeba připlatit dalších 10 tisíc za parkovací kameru).
Hyundai ix20 - technická data a ceny na českém trhu | |||||
Motor | 1,4 CVVT | 1,6 CVVT | 1,6 CVVT | 1,4 CRDi | 1,4 CRDi |
Převodovka | 5M | 6M | 4A | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1396 | 1591 | 1591 | 1396 | 1396 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 66/6000 | 92/6300 | 92/6300 | 57/4000 | 66/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 137/4000 | 156/4200 | 156/4200 | 220/1750-2350 | 220/1750-2350 |
Max. rychlost [km/h] | 168 | 184 | 178 | 160 | 167 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,8 | 10,9 | 12,2 | 15,5 | 14,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0 (5,6) | 6,4 (5,9) | 6,5 | 4,5 (4,3) | 4,5 (4,3) |
Poh. hmotnost [kg] | 1178-1268 | 1180-1280 | 1194-1294 | 1270-1370 | 1270-1370 |
Cena Start [Kč] | 264.900,- | - | - | 304.900,- | - |
Cena Classic [Kč] | 289.900,- | 309.900,- | 339.900,- | 329.900,- | 344.900,- |
Cena Comfort [Kč] | 314.900,- | 334.900,- | 364.900,- | 354.900,- | 369.900,- |
Cena Style [Kč] | 374.900,- | 394.900,- | 424.900,- | 414.900,- | 429.900,- |
Cena Premium [Kč] | - | 456.900,- | 486.900,- | - | 491.900,- |
Nižší hodnoty spotřeby platí pro auta vybavená systémem automatického vypínání motoru ISG, který je za příplatek 7.000,- Kč.