Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai ix20 vstupuje na český trh, první cena 264.900,- Kč

Diskuze (8)
Půl roku po Kia Venga přichází na trh její koncernový sourozenec Hyundai ix20.

Z kategorie malých MPV se stala nejdynamičtěji rostoucí část segmentu velkoprostorových vozů. Novým hráčem na tomto poli je Hyundai ix20, model vyráběný v Nošovicích po boku sesterské Kia Venga. Novinka je nástupcem typu Hyundai Matrix a je již čtvrtým malým MPV vyráběným v regionu střední Evropy.

Hyundai ix20 je velkoprostorovou alternativou k modelu i20. Při délce 4,1 metru má neobvykle dlouhý rozvor 2615 mm, výška karoserie je 1600 mm. Na výběr jsou čtyři motory. Hyundai chce ročně prodat 55 tisíc kusů ix20.

Čeští zákazníci mohou vybírat z pěti stupňů výbavy. Základem je Start obsahující šest airbagů, přední mlhovky s funkcí denního svícení, volant nastavitelný ve dvou osách, centrální zamykání, elektrické stahování předních oken a nastavitelný sklon zadních sedadel. Srovnatelně vybavená Kia Venga Fresh je o 5 tisíc levnější než ix20 Start, má ale jen dvojici airbagů.

Za příplatek 12 tisíc je pro ix20 Start paket Plus – rádio s CD/USB, palubní počítač a multifunkční volant.

Další možností je Classic. Kromě výše jmenovaného má zrcátka a kliky dveří v barvě karoserie, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a dojezdové náhradní kolo. Za příplatek 15 tisíc Kč lze objednat ESP, manuální klimatizace je běžně za příplatek 20 tisíc, ale pro auta dodaná do konce roku 2010 bude zdarma.

ix20 Classic je o 10 tisíc Kč dražší než Kia Venga Active, Hyundai má však navíc rádio a palubní počítač. U vyšších úrovní výbavy už není možné takto jednoduše porovnávat, protože se oba modely výrazněji liší cenou i konfigurací výbav.

Comfort má projektorové světlomety se statickým prosvěcováním do zatáček, Bluetooth, středovou opěrku pro řidiče a čtecí lampičky. ESP je u něj standardem, na klimatizaci se vztahuje stejná nabídka jako v případě Classic.

Klimatizaci, a to přímo automatickou, ve standardu má Style. Dále nechybí zadní parkovací senzory, elektricky sklopná zrcátka, elektrické stahování zadních oken, samostmívací vnitřní zrcátko, vyhřívání předních sedadel, směrovky integrované do krytů zpětných zrcátek a 16palcová litá kola.

Nejvyšší výbava Premium má také tempomat (jinak příplatek 9.000,- Kč), dešťový senzor, parkovací kameru se zobrazením ve zpětném zrcátku, inteiligentní a startování tlačítkem.

Čalounění látka/kůže je za příplatek 10 tisíc, kožené čalounění za 20 tisíc Kč. Za 25 tisíc je panoramatická střecha, navigační systém za 15 tisíc Kč (u Style je potřeba připlatit dalších 10 tisíc za parkovací kameru).

Hyundai ix20 - technická data a ceny na českém trhu
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT1,6 CVVT1,4 CRDi1,4 CRDi
Převodovka5M6M4A6M6M
Zdvihový objem [cm3]13961591159113961396
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/600092/630092/630057/400066/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/4000156/4200156/4200220/1750-2350220/1750-2350
Max. rychlost [km/h]168184178160167
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,810,912,215,514,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,0 (5,6)6,4 (5,9)6,54,5 (4,3)4,5 (4,3)
Poh. hmotnost [kg]1178-12681180-12801194-12941270-13701270-1370
Cena Start [Kč]264.900,---304.900,--
Cena Classic [Kč]289.900,-309.900,-339.900,-329.900,-344.900,-
Cena Comfort [Kč]314.900,-334.900,-364.900,-354.900,-369.900,-
Cena Style [Kč]374.900,-394.900,-424.900,-414.900,-429.900,-
Cena Premium [Kč]-456.900,-486.900,--491.900,-

Nižší hodnoty spotřeby platí pro auta vybavená systémem automatického vypínání motoru ISG, který je za příplatek 7.000,- Kč.

Diskuze (8)
2. 11. 2010 23:32
Re: cena?
Ale pokud má auto denní svícení, tak je to správně, že svítí jenom přední "denní světla".;-) Je to tak psané i ve vyhlášce...nesmí ti svítit nic jiného, než denní světla, až přepneš potkávací, respektive se ti rozsvítí parkovačky, musí zhasnout denní světla. Že si řidiči nepřepnou světla za šera (snížené viditelnosti), to už je kapitola sama pro sebe. ;-\
30. 10. 2010 12:31
Re: cena?
taky nemam rad denni sviceni, hlavne ti co nesviti zezadu... si rikam k cemu pak to denni sviceni je... A u sluzebaku (fabka ci oktavka kazda jineho rocniku) nevim jak to sviti. Proto taky jak do tech aut sednu, tak ikdyz to zapne samo denni sviceni, prepinam si to na potkavacky
29. 10. 2010 22:47
Re: cena?
renault to vyriešil inak. Stretávačky môžeš mať permanentne zapnuté, s vypnutím motora zhasnú, po naštartovaní sa rozsvietia. A svieta mi aj budíky, tak na ne vidím, aj keď idem cez tunel, nie ako v služobnej Fabii, tam je to tak, ako píšeš-v tuneli na rýchlomer nevidím. A chodím ním minimálne 2x denne.
Avatar - dr.biker
29. 10. 2010 18:21
Re: cena?
Já jsem taky proti dennímu svícení, ale jen pro ty domontované. protože ty s fabriky už jsou většinou inteligentní. Např. na Superbu svítíš denními světly, ale jakmile jedeš na dálnici cca nad 130, tak se samy světla přepnou na potkávačky. Nebo vjedeš do tunelu a taky se přepnou, prostě je tam světelný sensor. Ale ti co si přidělají ten pásek diod, který oslňuje ostatní se mi nelíbí, protože někteří řidiči si neuvědomují, že už se setmělo a oni nepřepnou světla a tím pádem ohrožují ostatní tím, že nejsou vidět ze zadu.
Nejlepší je mít automatické zapínání a vypínání světel na autě, o světla se tak nemusím starat(kromě výměny žárovek) >:D
29. 10. 2010 15:22
Re: cena?
Mám to tak originál z fabriky, zadní světla se zapnou, pokud sepnou stěrače, tedy je snížená viditelnost z důvodu deště, nebo je mlha, senzor světel opět reaguje, nebo zapnu mlhovky.