23.4. 2002

Druhá generace modelu Coupe poněkud pozměnila image a vzala si na pomoc i podstatně objemnější motor. My jsme se s tímto zbrusu novým vozem měli možnost krátce seznámit.

Jsem asi nějaký divný. Když totiž Hyundai představil předchozí generaci vozu Coupe, byl jsem z jeho svalnatých tvarů doslova nadšený a oceňoval jsem eleganci a výlučnost tohoto modelu. Když přišel jeho facelift s kulatými světlomety, na jehož přídi bylo možné napočítat asi deset světelných zdrojů, zamlouval se mi už méně, zatímco u části známých získal o něco lepší kredit. Byl jsem tedy zvědavý, co se mnou provede nová generace, u níž bylo díky stylingu modelů Lantra a Accent již dlouho před premiérou jasné, že bude vyhlížet výrazně konvenčněji.

Na první pohled mě potěšil profil vozu, který si zachoval základní rysy svého předchůdce, a to zejména tvar bočního okna a typické zvlnění nad oběma blatníky. Nyní však postrádá ostře vystupující vrcholky "bicepsů", zato má ale přede dveřmi výdechy horkého vzduchu, stylizované ve tvaru žraločích žáber. Předchůdce měl také nižší příď, což mu možná propůjčovalo více dynamický výraz.

Velmi zdařilá je rozhodně záď vozu, a to díky stylistické čistotě, kdy jsou zadní svítilny citlivě zakomponovány do celku, výhružně působí dvě koncovky výfuku ve spoileru pod zadním nárazníkem. Trochu více se však podle mého názoru mohli designéři odvázat při tvorbě přední části vozu. Všechny linie i křivky jsou v pořádku, obrovská krycí skla předních světlometů ve stylu Toyoty Supra s dvojicí kruhových předních světlometů a notnou dávkou chromu se asi nebudou zamlouvat každému.

Interiér předchůdce měl tvarově velmi zdařilou přístrojovou desku a sedadla s velmi dobrým bočním vedení a ergonomicky tvarované ovladače. Pokud jde o vzhled toho stávajícího, tak s úspěchem "opisoval". Přestože je přístrojová deska úplně jiná, vyhlíží také neotřele a zároveň sportovně, i když je znát odklon od korejských křivek k německy pravoúhlým tvarům, stylingu tlačítek, středového panelu i přístrojů v kapličce. Obrovský skok kupředu se stal v kvalitě slícování plastů i použitých materiálů, měli jsme však při prvním seznámení pocit, že boční vedení sedadel minulého kupé bylo o něco lepší (přestože na fotografii se to nezdá). Pokud jde o výbavu, má Coupe palubní počítač, klimatizaci, kovové pedály, trojice kruhových přístrojů na středovém panelu informuje o využívaném točivém momentu motoru, okamžité spotřebě a napětí akumulátoru, což jsou prvky známé ze závodních vozů. Zavazadlový prostor kupé činí solidních 312 l.

Nové Coupe dostalo do vínku dva motory. Tím prvním je starý známý dvoulitrový čtyřválec s výkonem 102 kW při 6000/min a točivým momentem 181 N. m při 4500/min. S touto jednotkou vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 s, a to za pomoci pětistupňové převodovky s přímým řazením. V případě samočinného čtyřstupňového ústrojí je kupé schopno jet 196 km/h a akcelerovat na stovku za 10,5 s.

Druhým motorem je vidlicový šestiválec o objemu 2,7 l s poněkud "sešněrovaným" výkonem 123 kW při 6000/min a točivým momentem 245 N. m při 4000/min. Ten dokáže za pomoci šestistupňové převodovky s přímým řazením, která je japonského původu, zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,2 s a jet rychlostí 220 km/h.

Potěšitelné na těchto hodnotách je fakt, že je vůz schopen jich dosahovat s bezolovnatým benzinem oktanového čísla 91, což provozní náklady oproti konkurenci, která požaduje 95, a nezřídka i 98 oktanů, trochu sníží. A když už je řeč o benzinu - dvoulitr s "manuálem" má kombinovanou spotřebu 8,4 l na 100 km, s "automatem" 9,1 l a šestiválec si řekne o 10,4 l na 100 km.

Šasi Coupe je vpředu tvořeno vzpěrami McPherson, vzadu jsou dvojitá příčná ramena, a vyladění podvozku si tentokráte vzala automobilka na starost sama, když vycházela z nastavení, které pro minulou generaci pomáhalo najít Porsche. Přední i zadní kola o rozměru 215/45 R 17 jsou opatřena kotoučovými brzdami, vpředu s vnitřním chlazením. Standardem je také aplikace systémů ABS, EBD a TCS.

S vozem Hyundai Coupe jsme absolvovali krátkou zkušební jízdu po vesměs velmi klikatých a docela nerovných silničkách. Vyzkoušeli jsme vůz se šestiválcem, u něhož jsme ocenili dobrý zátah v celém spektru otáček, i když bychom uvítali výraznější "špičku" v těch vysokých. Jednotka byla skvěle odhlučněna, na sportovní kupé však možná až moc dobře. Šestistupňová převodovka pracovala přesně a měla docela krátké dráhy, a také volant se dobře držel. Jízdní vlastnosti jsou lepší než u předchůdce, vzhledem k ne zrovna nejpřesnějšímu řízení však není možně naprosto precizně projíždět ostré zatáčky a serpentiny. Zda jsou naše první dojmy objektivní však zjistíme, až podrobíme vůz klasickému redakčnímu testu.

Střelec v Torontu zabil dva lidi a dalších třináct zranil Střelec v Torontu zabil dva lidi a dalších třináct zranil

Střelec v kanadském městě Toronto zabil jednu ženu a…

Zápisník Jany Havligerové: Politika na úrovni Zápisník Jany Havligerové: Politika na úrovni

Hnutí ANO po zásahu předsedy Andreje Babiše zamíchalo…

Ze severních Čech je magnet na developerské investice Ze severních Čech je magnet na developerské investice

E-shopy, přepravní firmy i dodavatelé automobilek…

Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

 

Štítky Hyundai

 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 





 
To nejlepší od mrtvých značek: Pontiac a jeho sportovci ve velké galerii

To nejlepší od mrtvých značek: Pontiac a jeho sportovci ve velké galerii

Dnes 08:00

Pontiac měl ve své dlouhé historii řadu zajímavých modelů. Nejvíce pozornosti k této značce v dobách její největší slávy a vlastně i dnes přitahují její sportovně laděné modely.




Blesk.cz

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o 168 milionů dolarů?

10 nejdražší rozvodů celebrit: Kdo z nich přišel o…

Svatební den. Bílé šaty. Smoking. Hosté, kteří s námi sdílí radost, a víra, že takhle zalité sluncem s bílými…

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit genitálie, kazily umělecký dojem

Adam má 90 % těla potetovaných: Nechal si odstranit…

Adam není člověk, kterého chcete potkat po setmění v opuštěném parku. 90 % jeho těla totiž pokrývá tetování -…

 

iSport.cz

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se prohrává, jsem imigrant

Özil končí v repre, mluví o rasismu: Když se…

Německý záložník Mesut Özil ukončil reprezentační kariéru. Devětadvacetiletý fotbalista to oznámil krátce poté,…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Do Ugandy na Mount Elgon aneb Jak jsme našli kávovou horu

Do Ugandy na Mount Elgon aneb Jak jsme našli kávovou horu

Legenda o kávě říká, že její účinky náhodně objevil etiopský pasáček koz. Všiml si, že jeho zvířata nápadně…

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit, proč je Zeman dobrý prezident, a pohádat se kvůli tomu

„Němčour“ Rudiš: V sauně si můžu nechat vysvětlit,…

Natřískaný reflexí svatostánek přivítal v sobotu vpodvečer svého předposledního hosta – jednoho…