reklama


Druhá generace modelu Coupe poněkud pozměnila image a vzala si na pomoc i podstatně objemnější motor. My jsme se s tímto zbrusu novým vozem měli možnost krátce seznámit.

Jsem asi nějaký divný. Když totiž Hyundai představil předchozí generaci vozu Coupe, byl jsem z jeho svalnatých tvarů doslova nadšený a oceňoval jsem eleganci a výlučnost tohoto modelu. Když přišel jeho facelift s kulatými světlomety, na jehož přídi bylo možné napočítat asi deset světelných zdrojů, zamlouval se mi už méně, zatímco u části známých získal o něco lepší kredit. Byl jsem tedy zvědavý, co se mnou provede nová generace, u níž bylo díky stylingu modelů Lantra a Accent již dlouho před premiérou jasné, že bude vyhlížet výrazně konvenčněji.

Na první pohled mě potěšil profil vozu, který si zachoval základní rysy svého předchůdce, a to zejména tvar bočního okna a typické zvlnění nad oběma blatníky. Nyní však postrádá ostře vystupující vrcholky "bicepsů", zato má ale přede dveřmi výdechy horkého vzduchu, stylizované ve tvaru žraločích žáber. Předchůdce měl také nižší příď, což mu možná propůjčovalo více dynamický výraz.

Velmi zdařilá je rozhodně záď vozu, a to díky stylistické čistotě, kdy jsou zadní svítilny citlivě zakomponovány do celku, výhružně působí dvě koncovky výfuku ve spoileru pod zadním nárazníkem. Trochu více se však podle mého názoru mohli designéři odvázat při tvorbě přední části vozu. Všechny linie i křivky jsou v pořádku, obrovská krycí skla předních světlometů ve stylu Toyoty Supra s dvojicí kruhových předních světlometů a notnou dávkou chromu se asi nebudou zamlouvat každému.

Interiér předchůdce měl tvarově velmi zdařilou přístrojovou desku a sedadla s velmi dobrým bočním vedení a ergonomicky tvarované ovladače. Pokud jde o vzhled toho stávajícího, tak s úspěchem "opisoval". Přestože je přístrojová deska úplně jiná, vyhlíží také neotřele a zároveň sportovně, i když je znát odklon od korejských křivek k německy pravoúhlým tvarům, stylingu tlačítek, středového panelu i přístrojů v kapličce. Obrovský skok kupředu se stal v kvalitě slícování plastů i použitých materiálů, měli jsme však při prvním seznámení pocit, že boční vedení sedadel minulého kupé bylo o něco lepší (přestože na fotografii se to nezdá). Pokud jde o výbavu, má Coupe palubní počítač, klimatizaci, kovové pedály, trojice kruhových přístrojů na středovém panelu informuje o využívaném točivém momentu motoru, okamžité spotřebě a napětí akumulátoru, což jsou prvky známé ze závodních vozů. Zavazadlový prostor kupé činí solidních 312 l.

Nové Coupe dostalo do vínku dva motory. Tím prvním je starý známý dvoulitrový čtyřválec s výkonem 102 kW při 6000/min a točivým momentem 181 N. m při 4500/min. S touto jednotkou vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 s, a to za pomoci pětistupňové převodovky s přímým řazením. V případě samočinného čtyřstupňového ústrojí je kupé schopno jet 196 km/h a akcelerovat na stovku za 10,5 s.

Druhým motorem je vidlicový šestiválec o objemu 2,7 l s poněkud "sešněrovaným" výkonem 123 kW při 6000/min a točivým momentem 245 N. m při 4000/min. Ten dokáže za pomoci šestistupňové převodovky s přímým řazením, která je japonského původu, zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,2 s a jet rychlostí 220 km/h.

Potěšitelné na těchto hodnotách je fakt, že je vůz schopen jich dosahovat s bezolovnatým benzinem oktanového čísla 91, což provozní náklady oproti konkurenci, která požaduje 95, a nezřídka i 98 oktanů, trochu sníží. A když už je řeč o benzinu - dvoulitr s "manuálem" má kombinovanou spotřebu 8,4 l na 100 km, s "automatem" 9,1 l a šestiválec si řekne o 10,4 l na 100 km.

Šasi Coupe je vpředu tvořeno vzpěrami McPherson, vzadu jsou dvojitá příčná ramena, a vyladění podvozku si tentokráte vzala automobilka na starost sama, když vycházela z nastavení, které pro minulou generaci pomáhalo najít Porsche. Přední i zadní kola o rozměru 215/45 R 17 jsou opatřena kotoučovými brzdami, vpředu s vnitřním chlazením. Standardem je také aplikace systémů ABS, EBD a TCS.

S vozem Hyundai Coupe jsme absolvovali krátkou zkušební jízdu po vesměs velmi klikatých a docela nerovných silničkách. Vyzkoušeli jsme vůz se šestiválcem, u něhož jsme ocenili dobrý zátah v celém spektru otáček, i když bychom uvítali výraznější "špičku" v těch vysokých. Jednotka byla skvěle odhlučněna, na sportovní kupé však možná až moc dobře. Šestistupňová převodovka pracovala přesně a měla docela krátké dráhy, a také volant se dobře držel. Jízdní vlastnosti jsou lepší než u předchůdce, vzhledem k ne zrovna nejpřesnějšímu řízení však není možně naprosto precizně projíždět ostré zatáčky a serpentiny. Zda jsou naše první dojmy objektivní však zjistíme, až podrobíme vůz klasickému redakčnímu testu.

Veterináři vybijí na Chebsku dva chovy, bylo v nich 18 400 ptáků Veterináři vybijí na Chebsku dva chovy, bylo v nich 18 400 ptáků

Veterináři vybijí na Chebsku v Karlovarském kraji dva…

Levnější mobilní data? Sobotka chce urychleně jednat o novele ke snížení cen Levnější mobilní data? Sobotka chce urychleně jednat o novele ke snížení cen

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) svolal na pátek jednání…

Prodali jsme už půl milionu Garfieldů, říká spolumajitel nakladatelství Petr Litoš Prodali jsme už půl milionu Garfieldů, říká spolumajitel nakladatelství Petr Litoš

Jeho společnost do Česka přivedla komiksy s Batmanem či…

Raiffeisenbank překonala rekord, zisk stoupl na 2,6 miliardy Raiffeisenbank překonala rekord, zisk stoupl na 2,6 miliardy

Raiffeisenbank loni stoupl čistý zisk meziročně o 2,6…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají

Vybrali jsme šest aut a modelových řad, které předčasně…

Mercedes chce konkurovat pick-upům v USA. Začne s třídou X Mercedes chce konkurovat pick-upům v USA. Začne s třídou X

Německá automobilka uvažuje o nasazení svého nového…

 






 
Produkční Alpine 110 míří do Ženevy. Má čtyři oči a dynamiku Porsche Cayman S

Produkční Alpine 110 míří do Ženevy. Má čtyři oči a dynamiku Porsche Cayman S

Dnes 12:30

Dosud jsme si mohli prohlédnout pouze maskované prototypy, nyní jsou však k dispozici snímky produkční verze. Sprint 0-100 km/h vůz zvládne za 4,5 sekundy.




Blesk.cz

Rocková kapela Foo Fighters se vrací do Prahy: Svoje hitovky představí v červnu

Rocková kapela Foo Fighters se vrací do Prahy: Svoje…

V pražské O2 areně vystoupí 27. června americká rocková skupina Foo Fighters. Pro své fanoušky má připravený…

Další útok kyselinou: Cyklista v Berlíně polil ženu žíravinou, jde o pátou oběť

Další útok kyselinou: Cyklista v Berlíně polil ženu…

Neznámý útočník v noci na úterý postříkal na ulici v Berlíně ženu kyselinou. Způsobil jí poranění oka,…

 

iSport.cz

Megatalent z AC Milán slavil osmnáctiny. K pláči ho dohnal vzkaz od legendy

Megatalent z AC Milán slavil osmnáctiny. K pláči ho…

Italský brankářský megatalent Gianluigi Donnarumma oslavil v sobotu osmnáctiny a na jeho narozeniny tekly proudy…

Hrdina Kone o záchraně Berkovce: Když jde o život, nesmíš se bát!

Hrdina Kone o záchraně Berkovce: Když jde o život,…

Dobře zná syrový život africké ulice. Aby mohl hrát fotbal, přivydělával si lovem ryb, krabů či mytím aut.…

 

Reflex.cz

Klaus i Zeman vládli svým stranám železnou rukou, proti Babišovi však byli úplní břídilové

Klaus i Zeman vládli svým stranám železnou rukou,…

Víkendový volební sněm vládního hnutí ANO byl posledním setkáním svého druhu, na němž se ještě jakž takž…

Otřesný čin zlodějů jetele. Hlídače pole upálili

Otřesný čin zlodějů jetele. Hlídače pole upálili

Bylo léto roku 1898, když se v Novém Bydžově odehrál zločin, nad nímž zůstává i po letech rozum stát. Vše začalo…

 
 
reklama