Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001)

Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001)

 
 

Dílenské zpracování se opět zlepšilo, cena je konkurenceschopná, základní výbava slušná a světe div se: na autě sedají najít i rovné hrany. Turínská premiéra tohoto vozu nižší střední třídy započala ofenzívu korejského automobilového kolosu, která letos vrcholí třemi (!) novými modelovými řadami.

Evropa je pro Hyundai zjevně perspektivní trh, což se promítá v první řadě do designu. Jihokorejský původ vozu je i nadále patrný, i v záplavě aerodynamických stereotypů si Elantra uchovává vlastní tvář. A to doslova, protože příď s nezvykle zkosenými horními okraji sdružených světel a úzkou maskou chladiče si vskutku splést nelze. Nízká rovná příď pak při bočním pohledu evokuje sedany vyšších tříd. Obchůzka auta ale končí překvapením. Výrazné boční prolisy se protahují i na horní a dokonce i na zadní stěnu víka zavazadlového prostoru.

Interiér je ve verzi GL poněkud strohý, nelze ale přehlédnout pečlivé zpracování a také použité plasty už působí přiměřeněji ke kategorii vozu. Místa je dost pro hlavu i pro nohy, jen vyšší cestující vzadu budou trochu žehrat na trvanlivost účesu. Elantra boduje také dostatkem odkládacích prostor, které jsou na rozdíl od předchozí generace také pohodlně přístupné. Sedačky jsou velmi komfortní, s náznakem bočního vedení a dostatečně vysokými hlavovými opěrkami.

Komfort daný solidním podélným prostorem na zadních sedadlech poněkud kazí plastové výplně v předních opěradlech. Buďme ale k Elantře spravedliví - dlouhánem míníme bytost od 195 cm výš a prostoru vzadu je skutečně dost. Tříbodový pás s opěrkou hlavy i na prostředním sedadle je pozitivní drobnost, kterou se mnozí evropští výrobci ještě nenaučili. O zavazadlovém prostoru to ovšem platí jen zčásti. Objem 415 litrů je v této třídě na hranici průměru, na prostor náročnější rodina proto sáhne pravděpodobně po hatchbacku. Odklopené víko kufru nijak nevadí při manipulaci se zavazadly, dno je zcela rovné a možnost odklopit zadní opěradla snadno využitelná.

Slabší z nabízených motorů o objemu 1,6 litru a výkonu 79 kW při 5800 otáčkách vyniká především klidným a hladkým chodem. Krátké zpřevodování sice nutí řidiče k častým výletům za čtyřtisícovou hranici, na hluku v kabině se to ale příliš neprojevuje. Zátah je přiměřený už od nízkých otáček, a pro běžné svižné cestování je tato pohonná jednotka dostačující. Spotřebu se při dvoutřetinovém podílu městského provozu daří udržet pod osmi litry/100 km, což je vzhledem ke konkurenci velmi dobrá hodnota.

Podvozek dal zapomenout na superměkké pérování předchozích generací. Příčné nerovnosti ani vyjeté koleje posádku nemučí a v zatáčkách se Elantra naklání jen minimálně. I při vyšších rychlostech má řidič nad vozem plnou kontrolu, dobrou práci odvádí posilovač řízení s proměnlivým účinkem. Brzdy neztrácejí účinek ani při opakovaném intenzivním brždění a i přes měkký náběh zastavují vůz s dostatečnou razancí.

Opusťme srovnávání s Lantrou: Nový model nemá zásadní nedostatky a pokud kupující ocení svébytný design, není proč váhat. Za své peníze dostane zákazník konkurenceschopný vůz nižší střední třídy se slušnou základní výbavou, dobrými jízdními vlastnostmi a úsporným motorem. K negativům můžeme počítat na české poměry, díky Octavii, menší zavazadlový prostor a také drobnost: archaicky působící a nepraktické ruční ovládání vnějších zpětných zrcátek

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 449 900 Kč Cena v testované výbavě: 472 800 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, čelní a boční airbagy, výškově stavitelný volant, imobilizér, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, příprava na radio+reproduktory, elektr. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, manuální klimatizace, dělená zadní sedadla

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+8.000,-), 15" disky kol z lehkých slitin (+14.900,-)

V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na…

Komentář Dušana Šrámka: Největšími „kazítky“ jsou poslanci Komentář Dušana Šrámka: Největšími „kazítky“ jsou poslanci

Evropský parlament vytáhl do svaté války proti takzvaným…

Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1599
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 143 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.2 / 6.2 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 415 / 1222
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1242 / 528
Rozměr pneu:195/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4495
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2610
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1475
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Letní akce Hyundai: více muziky za méně peněz Letní akce Hyundai: více muziky za méně peněz

Zajímavé cenové akce pokračují u automobilky Hyundai i v…

Hyundai Elantra: Kompletně odhalen Hyundai Elantra: Kompletně odhalen

Elantra mezigeneračně narostla o dva centimetry. Hyundai…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…