Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001)

Hyundai Elantra 1.6 GL - zapomeňte na Lantru! (10/2001)

 
 

Dílenské zpracování se opět zlepšilo, cena je konkurenceschopná, základní výbava slušná a světe div se: na autě sedají najít i rovné hrany. Turínská premiéra tohoto vozu nižší střední třídy započala ofenzívu korejského automobilového kolosu, která letos vrcholí třemi (!) novými modelovými řadami.

Evropa je pro Hyundai zjevně perspektivní trh, což se promítá v první řadě do designu. Jihokorejský původ vozu je i nadále patrný, i v záplavě aerodynamických stereotypů si Elantra uchovává vlastní tvář. A to doslova, protože příď s nezvykle zkosenými horními okraji sdružených světel a úzkou maskou chladiče si vskutku splést nelze. Nízká rovná příď pak při bočním pohledu evokuje sedany vyšších tříd. Obchůzka auta ale končí překvapením. Výrazné boční prolisy se protahují i na horní a dokonce i na zadní stěnu víka zavazadlového prostoru.

Interiér je ve verzi GL poněkud strohý, nelze ale přehlédnout pečlivé zpracování a také použité plasty už působí přiměřeněji ke kategorii vozu. Místa je dost pro hlavu i pro nohy, jen vyšší cestující vzadu budou trochu žehrat na trvanlivost účesu. Elantra boduje také dostatkem odkládacích prostor, které jsou na rozdíl od předchozí generace také pohodlně přístupné. Sedačky jsou velmi komfortní, s náznakem bočního vedení a dostatečně vysokými hlavovými opěrkami.

Komfort daný solidním podélným prostorem na zadních sedadlech poněkud kazí plastové výplně v předních opěradlech. Buďme ale k Elantře spravedliví - dlouhánem míníme bytost od 195 cm výš a prostoru vzadu je skutečně dost. Tříbodový pás s opěrkou hlavy i na prostředním sedadle je pozitivní drobnost, kterou se mnozí evropští výrobci ještě nenaučili. O zavazadlovém prostoru to ovšem platí jen zčásti. Objem 415 litrů je v této třídě na hranici průměru, na prostor náročnější rodina proto sáhne pravděpodobně po hatchbacku. Odklopené víko kufru nijak nevadí při manipulaci se zavazadly, dno je zcela rovné a možnost odklopit zadní opěradla snadno využitelná.

Slabší z nabízených motorů o objemu 1,6 litru a výkonu 79 kW při 5800 otáčkách vyniká především klidným a hladkým chodem. Krátké zpřevodování sice nutí řidiče k častým výletům za čtyřtisícovou hranici, na hluku v kabině se to ale příliš neprojevuje. Zátah je přiměřený už od nízkých otáček, a pro běžné svižné cestování je tato pohonná jednotka dostačující. Spotřebu se při dvoutřetinovém podílu městského provozu daří udržet pod osmi litry/100 km, což je vzhledem ke konkurenci velmi dobrá hodnota.

Podvozek dal zapomenout na superměkké pérování předchozích generací. Příčné nerovnosti ani vyjeté koleje posádku nemučí a v zatáčkách se Elantra naklání jen minimálně. I při vyšších rychlostech má řidič nad vozem plnou kontrolu, dobrou práci odvádí posilovač řízení s proměnlivým účinkem. Brzdy neztrácejí účinek ani při opakovaném intenzivním brždění a i přes měkký náběh zastavují vůz s dostatečnou razancí.

Opusťme srovnávání s Lantrou: Nový model nemá zásadní nedostatky a pokud kupující ocení svébytný design, není proč váhat. Za své peníze dostane zákazník konkurenceschopný vůz nižší střední třídy se slušnou základní výbavou, dobrými jízdními vlastnostmi a úsporným motorem. K negativům můžeme počítat na české poměry, díky Octavii, menší zavazadlový prostor a také drobnost: archaicky působící a nepraktické ruční ovládání vnějších zpětných zrcátek

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 449 900 Kč Cena v testované výbavě: 472 800 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, čelní a boční airbagy, výškově stavitelný volant, imobilizér, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, příprava na radio+reproduktory, elektr. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, manuální klimatizace, dělená zadní sedadla

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+8.000,-), 15" disky kol z lehkých slitin (+14.900,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1599
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 143 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.2 / 6.2 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 415 / 1222
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1242 / 528
Rozměr pneu:195/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4495
b) šířka (mm): 1720
c) výška (mm): 1425
d) rozvor (mm): 2610
e) rozchod vpředu (mm): 1485
f) rozchod vzadu (mm): 1475
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Letní akce Hyundai: více muziky za méně peněz Letní akce Hyundai: více muziky za méně peněz

Zajímavé cenové akce pokračují u automobilky Hyundai i v…

Hyundai Elantra: Kompletně odhalen Hyundai Elantra: Kompletně odhalen

Elantra mezigeneračně narostla o dva centimetry. Hyundai…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou školu osvěží žhavé i ledové novinky

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou…

Nejrychlejší ježek na světě má podle posměváčků své nejlepší dny už za sebou. Sega si to však nemyslí a každý…

 

iSport.cz

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od obrany a mírné destrukce

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od…

Pěkná divočina! Pardubice se v Chomutově dostaly do pořádného srabu. Pět zápasů, nula bodů, navíc po dvaceti…

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

Dočkali se! Hokejisté Pardubic na sedmý pokus berou první extraligové body v tomto ročníku. S novým trenérským…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…