Hyundai Elantra: Mohl by se v novém představit ve Frankfurtu
První Elantra nahradila v roce 2000 v Evropě dvě generace Lantry, vyráběné od roku 1991, jež byly technicky spřízněné s vozy Mitsubishi. První generace se vyráběla do roku 2006, kdy ji nahradila druhá a ta vydržela až do roku 2011. Od roku 2010 je ale známa již třetí generace modelu, který se v Jižní Koreji prodává coby model Avante. Jak by mohl vypadat nástupce dua Avante/Elantra nedávno ukázal firemní facebook automobilky Hyundai.
Bude i turbodiesel?
Vůz si i nadále zachová velmi dynamické tvary, jimiž se stávající generace tolik liší od těch předešlých. Bohužel ani ty vozu nezajistily na starém kontinentě výraznější prodejní úspěch. Důvodem je skutečnost, že Evropané sedany moc v lásce nemají, na rozdíl třeba od států Blízkého východu. Druhou slabinou současné Elantry je nabídka pohonných jednotek. Bez vznětového motoru a jenom se zážehovými pohony 1,6 a 1,8 litru díru na evropském trhu vůz udělat opravdu nemůže.
Pokud bude chtít novinka v tomto směru něco změnit, bude muset nabídnout turbodiesel. Proč jej současná Elantra nemá, když skupina Hyundai-Kia disponuje motory CRDi řady U2, je trochu záhadou. Technický důvod nás nenapadá, spíše ten marketingový. Asi aby Elantra moc nelezla do zelí kompaktní i30 vyráběné v Evropě.
Zatím se proslýchá, že pohonem bude zcela jistě turbomotor 1.6 T-GDi o výkonu 129 kW. Spojený by mohl být s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, známou již z modelu Santa Fe. Jak to nakonec bude se brzy ukáže. Možná již za pár týdnů ve Frankfurtu nad Mohanem, neboť zástupci Hyundaie prohlašují, že novinka už klepe na dveře.