Hyundai Equus: První oficiální fotografie nové generace

Hyundai Equus: První oficiální fotografie nové generace

 
 

Největší korejská automobilka zveřejnila první fotografie a technická data své „vlajkové lodi“ Equus. Nová generace přechází na pohon zadních kol a má ambice být plnohodnotným konkurentem Audi A8, BMW řady 7, Lexusu LS a Mercedesu třídy S.

Výměna pohonu předních kol za platformu se zadní poháněnou nápravou je významným krokem. Hyundai Equus (jméno znamená v latině kůň) se tak alespoň po technické stránce stává plnohodnotným zástupcem třídy luxusních vozů. Konstruktérům se navíc podařilo dosáhnout optimálního rozložení hmotnosti 52:48.

Hlavní cílovou skupinou jsou bohatí Korejci ve věku od 40 do 60 let. Tito zákazníci začali v posledních letech přecházet k německým a japonským značkám a Hyundai by je rád nalákal zpět. K tomu má novince pomoci také design inspirovaný modelem Genesis.

Karoserie je dlouhá 5160 mm, to je o 10 mm více, než měří Lexus LS 460L, a o 50 mm méně než dlouhá verze Mercedesu S. Se šířkou 1900 mm Equus oba jmenované modely mírně překonává, výška 1495 mm přesně odpovídá Mercedesu.

Oba motory – 3,8 V6 Lambda a 4,6 V8 Tau – bude nový Equus sdílet s menším sedanem Genesis. Designově se V6 a V8 liší mj. provedením masky chladiče. Menší motor má vodorovné lišty v masce, osmiválec naopak svislé.

Šestiválec dosahuje výkonu 213 kW a má nejvyšší točivý moment 358 Nm. Udávaná spotřeba je 9,4 km/l, tedy 10,6 l/100 km. Tento hodnota ovšem není plně srovnatelná se spotřebou měřenou podle evropské metodiky. Osmiválec má výkon 269 kW a maximum točivého momentu 439 Nm. Udávaná spotřeba má hodnotu 8,8 km/l, což odpovídá 11,4 l/100 km. Oba motory budou standardně spojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Přední i zadní náprava má pětiprvkové zavěšení s hliníkovými rameny. Použití multilinku na obou nápravách je u Hyundai unikátní. Equus má navíc vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče navržené ve spolupráci s firmou ZF-Sachs, poprvé použité v Genesis. Posilovač řízení je úsporný elektrohydraulický.

O konkrétních prodejních cílech se automobilka nezmiňuje. Minulá generace Equusu našla za devět let 120 tisíc zákazníků především v Koreji a dále ve vybraných asijských zemích, kam se tento model vyváží. Prodejům by mohl pomoci i export nové generace do USA a Evropy, který Hyundai zvažuje. Nejdříve bude zahájen až v roce 2011.

Světová premiéra se uskuteční v březnu, zda to bude na ženevském autosalonu Hyundai zatím nepotvrdil.

Spolupracujeme s TipCars.com
VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí

Uměle udržovaný slabý kurz české koruny může výrazně…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Equus: První oficiální fotografie…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 




Hyundai Equus pro rok 2016 odhalen, přichází s drobnými změnami (+video) Hyundai Equus pro rok 2016 odhalen, přichází s drobnými změnami (+video)

Zcela nová verze luxusního osmiválcového sedanu Hyundai…

Hyundai Equus: Limuzína by Hermes Hyundai Equus: Limuzína by Hermes

Korejci stále pracují na zvyšování prestiže, a docela se…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Změny ve Spartě! Končí asistenti, Kalous zůstává. Na lavičku jde Nedvěd

Změny ve Spartě! Končí asistenti, Kalous zůstává. Na…

Hokejová Sparta po krachu ve čtvrtfinále play off mění složení realizačního týmu. U extraligového týmu končí…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…