Genesis jako samostatný prémiový brand Hyundai
Korejský Hyundai se v posledních letech snaží proniknout do prémiového segmentu a vyšších tříd. To je logickým důsledkem intenzivního růstu korejského koncernu a logickým krokem při budování pozice v konkurenci prémiových značek je vytvoření samostatného brandu.
Šéf Hyundai USA John Krafcik se v rozhovoru pro Wall Street Journal nechal slyšet, že přesně takovým směrem se nyní ubírají úvahy automobilky. Zároveň doplnil, že nová značka by měla v krátkém sledu po uvedení na trh nabídnout hned několik modelů a že nejpravděpodobnější název je Genesis.
Ve hře jsou (přinejmenším pro USA) tři scénáře: nová značka se bude nabízet u vybraných dealerů Hyundai, automobilka pro ni vytvoří samostatnou dealerskou síť a nebo samozřejmě zachování současného stavu. Zastoupení automobilky v USA i jednotliví dealeři ale nejvíce podporují první variantu, včetně pojmenování značky Genesis.
Nový brand by hned od počátku dostal dva ze stávajících modelů: sedan Genesis a limuzínu Equus. Záhy by je měl doplnit třetí model – Hyundai chce na trh nejprve uvést menší sedan jako přímo konkurenci BMW 3 a Lexusu IS a později středně velké prémiové SUV typu Lexus RX.
Hlavním konkurentem má být Lexus, což není překvapující – právě tato značka je v mnoha ohledech novým luxusním Hyundaům nejbližší. Největším odbytištěm trh USA, kde nyní Hyundai zažívá prudký boom a může následovat příkladu úspěšného uvedení tří relativně mladých prémiových značek: Lexus, Infiniti a Acura.