Hyundai i10: Facelift a nový tříválec

Hyundai i10: Facelift a nový tříválec

 
 

Hyundai i10 se dočkal modernizace vzhledu a u této příležitosti v něm debutuje tříválcový motor 1,0 Kappa o výkonu 51 kW. Tato pohonná jednotka splňuje emisní normu Euro 5 a stlačí kombinovanou spotřebu k 4 l/100 km.

Vedle modelu ix20 má v Paříži premiéru také modernizovaný Hyundai i10. Facelift přichází jen dva roky po uvedení na trh, snad proto, aby Hyundai dříve sjednotil masky celého portfolia novým šestiúhelníkovým tvarem.

Kapkovitá světla se na i10 přizpůsobují nové masce, uvnitř sdruženého světlometu se objevuje chromovaný vlnící se dekor, který má právě i ix20.

Modernizace se dotkla i bočního profilu a zadní partie vozu. Moderní vzhled nového i10 doplňují vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovými ukazateli, nová 13palcová nebo 14palcová kola z lehkých slitin, přepracovaná zadní skupinová světla a nárazník.

Faceliftovaná i10 staví na úspěchu svého předchůdce, který byl v roce 2009 nejprodávanějším modelem značky. Sériová výroba se rozeběhne v letos říjnu.

Nový i10 je prvním sériově vyráběným modelem Hyundai na evropských trzích s hodnotou emisí CO2 pod hranicí 100 g/km. Verze i10 Blue dosahuje konkrétně 99 g/km, za což vděčí paketu Blue Drive. Ten zahrnuje systém samočinného vypínání motoru ISG (Idle Stop&Go), pneumatiky s nízkým valivým odporem, systém řízení alternátoru a ukazatel vhodného řazení převodových stupňů.

Novinkou je motor řady Kappa o objemu 1,0 litru. Celohliníkový tříválec se čtyřmi ventily na válec dosahuje nejvyššího výkonu 51 kW (69 k) při 6200 min-1 a maximálního točivého momentu 94,1 Nm při 3500 min-1. Právě on bude pohánět i10 Blue i základní provedení faceliftovaného i10. V nabídce nahradí čtyřválcový agregát 1,1 12V Epsilon o výkonu 48 kW.

Nový motor splňuje podmínky emisní normy Euro 5, stejně jako modernizovaný čtyřválec 1,2 l. I on patří do konstrukční řady Kappa. Při modernizaci vzroste výkon motoru z 55 na 62 kW. Emise CO2 v kombinaci s manuální převodovkou jsou 108 g/km, údaje o kombinované spotřebě zatím zveřejněny nebyly.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 
 












Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…