Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i20 Active: Malý indický drsoň oficiálně

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
Móda oplastovaných hatchbacků neutuchá a zasáhla celý svět. Hyundai představí příští týden v Indii v této podobě novou generaci i20.

Nový Hyundai i20 představuje u nás jednoho z hlavních konkurentů třetí Fabie. Designem prostým komplikovaných fluidních linek druhá generace rozhodně zaujala. Jen v zadní části se stylisté možná až příliš inspirovali současnou produkcí francouzského Citroënu, respektive jeho dražší a dnes již samostatné odnože DS. Malý hatchback přitom na druhou stranu představuje relativně jednoduché a vzhledem ke své velikosti prostorné auto, což není rozhodně na škodu.

Podobu Active naznačovaly už první oficiální skici z konce února. Nyní indická pobočka výrobce vydala poměrně slušnou galerii oficiálních fotek. Hlavní odlišnosti od běžných verzí představují efektní plasty na náraznících, spodních částech blatníků a kryt je také technicky robustnější podvozek se standardním rozvorem 2570 mm a o dva centimetry zvýšenou světlostí (190 mm) může závidět i leckteré SUV. Pohon všech kol se samozřejmě nekoná.

Hyundai i20 Active je díky vzhledovým modifikacím 3995 mm dlouhé, 1760 mm široké a včetně stříbrných střešních nosičů 1555 mm vysoké. Oproti indické pětidveřové verzi Elite přibralo do délky 10 mm, 26 mm na šířku a plných 50 mm do výšky. Vnější zpětná zrcátka mají vestavěné ukazatele směru. Hlavní projektorová světla dostala denní diody, mlhovky jsou kulaté. Vozy na firemních snímcích vypadají docela svalnatě, mají chromované kliky dveří, stříbrně lakované víčko nádrže. Zaujmou také desetipaprsková litá kola o průměru 16 palců.

Čtyřválcová zážehová dvanáctistovka s 61 kW a 114 N.m je spojena s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, která posílá newtonmetry tedy výhradně dopředu. Turbodiesel CRDi objemu 1,4 l (66 kW/220 N.m) má v ústrojí o jedno ozubené kolečko navíc. Automat chybí, stálé převodové poměry byly upraveny pro lepší akceleraci. Naftový čtyřválec typu U2 se chlubí spotřebou 4,7 l/100 km, benzinová jednotka je o 1,1 l žíznivější.

Interiér s částečně modrou palubní deskou, výplněmi dveří a čalouněním sedadel se hodí ke stříbrné barvě karoserie, (už zase) módní oranžovou lze kombinovat se stejnými dekory kabiny, jen v ní převládá černá. Ale efekt je každopádně zaručen. Indické verze mají samozřejmě (multifunkční) volant vpravo, v bývalé britské kolonii se jezdí po opačné straně silnice. Řidič se může těšit kromě jeho obvyklého dvouosého nastavení také na seřiditelnou sedačku.

Výbava je jinak přebohatá, obsahuje třeba samočinnou klimatizaci s ionizérem, proudění vzduchu i teplotu si mohou regulovat dokonce pasažéři vzadu a jedna schránka je chlazená. „Aktivní“ zaměření vozu přineslo i hliníkové pedály. V dalších prvcích nechybí bezklíčkový vstup a startování tlačítkem, audio s osmičkou reproduktorů, přehráváním MP3, vlastním harddiskem s alespoň 1 GB, porty USB i AUX a připojení mobilu přes Bluetooth. Airbagy jsou v základu pouze dva, indické předpisy kráčejí v tomto směru za Evropou trochu pozadu, ABS ovšem nechybí. Zavazadelník pojme 285 l potřebných věcí na cesty.

Premiéra i20 Active proběhne 17. března. Případný příchod do Evropy je dosud ve hvězdách, ale začátek globálního prodeje se předpokládá ještě letos. Hyundai i20 se pro starý kontinent vyrábí v Turecku a případné rozšíření nabídky by se mohlo hodit. Vždyť jihokorejská automobilka už podobné auto má, větší a praktičtější MPV ze slezských Nošovic ix20 existuje i coby podobný Cross.

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
18. 3. 2015 09:31
Re: Mutant
Neříkám, že bych s ním chtěl i kamarádit :-)
Avatar - Emel
18. 3. 2015 09:08
Re: Mutant
Já ne.
17. 3. 2015 08:44
Re: Mutant
Chtěl bych poznat člověka, které chování značky Hyundai oslovuje.
Avatar - Jaros71
17. 3. 2015 01:08
Konečně se na to dá podívat!
Za mne dobrý.. !
Ten poněkud divný korejský design nové i20 se oplastováním stal koukatelným. ;-) :yes:
Až na to děsné víčko nádrže , se mini "SUV" povedlo a tyto auta jsou v EU hodně oblíbená.
S takovou vyšší světlou výškou a dobrou cenou by se mohl prodávat velice slušně.
Avatar - wakantanka
16. 3. 2015 20:35
Re: Kombík
Škodovka sa o gro nákladov podelí s koncernovými súrodencami. Taká Ibiza ST má s tou Fábiou možno viac spoločné ako si myslíš. U Renaultu to vidím tak, že ten kombík je spôsob ako vyplniť menšiu medzeru na trhu. A vzhľadom naúspech Capturu očakávam že ďalšia generácia Clia kombi verziu asi nedostane.