Hyundai i20 Active: Malý indický drsoň oficiálně

 

Móda oplastovaných hatchbacků neutuchá a zasáhla celý svět. Hyundai představí příští týden v Indii v této podobě novou generaci i20.

Nový Hyundai i20 představuje u nás jednoho z hlavních konkurentů třetí Fabie. Designem prostým komplikovaných fluidních linek druhá generace rozhodně zaujala. Jen v zadní části se stylisté možná až příliš inspirovali současnou produkcí francouzského Citroënu, respektive jeho dražší a dnes již samostatné odnože DS. Malý hatchback přitom na druhou stranu představuje relativně jednoduché a vzhledem ke své velikosti prostorné auto, což není rozhodně na škodu.

Podobu Active naznačovaly už první oficiální skici z konce února. Nyní indická pobočka výrobce vydala poměrně slušnou galerii oficiálních fotek. Hlavní odlišnosti od běžných verzí představují efektní plasty na náraznících, spodních částech blatníků a kryt je také technicky robustnější podvozek se standardním rozvorem 2570 mm a o dva centimetry zvýšenou světlostí (190 mm) může závidět i leckteré SUV. Pohon všech kol se samozřejmě nekoná.

Hyundai i20 Active je díky vzhledovým modifikacím 3995 mm dlouhé, 1760 mm široké a včetně stříbrných střešních nosičů 1555 mm vysoké. Oproti indické pětidveřové verzi Elite přibralo do délky 10 mm, 26 mm na šířku a plných 50 mm do výšky. Vnější zpětná zrcátka mají vestavěné ukazatele směru. Hlavní projektorová světla dostala denní diody, mlhovky jsou kulaté. Vozy na firemních snímcích vypadají docela svalnatě, mají chromované kliky dveří, stříbrně lakované víčko nádrže. Zaujmou také desetipaprsková litá kola o průměru 16 palců.

Čtyřválcová zážehová dvanáctistovka s 61 kW a 114 N.m je spojena s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, která posílá newtonmetry tedy výhradně dopředu. Turbodiesel CRDi objemu 1,4 l (66 kW/220 N.m) má v ústrojí o jedno ozubené kolečko navíc. Automat chybí, stálé převodové poměry byly upraveny pro lepší akceleraci. Naftový čtyřválec typu U2 se chlubí spotřebou 4,7 l/100 km, benzinová jednotka je o 1,1 l žíznivější.

Interiér s částečně modrou palubní deskou, výplněmi dveří a čalouněním sedadel se hodí ke stříbrné barvě karoserie, (už zase) módní oranžovou lze kombinovat se stejnými dekory kabiny, jen v ní převládá černá. Ale efekt je každopádně zaručen. Indické verze mají samozřejmě (multifunkční) volant vpravo, v bývalé britské kolonii se jezdí po opačné straně silnice. Řidič se může těšit kromě jeho obvyklého dvouosého nastavení také na seřiditelnou sedačku.

Výbava je jinak přebohatá, obsahuje třeba samočinnou klimatizaci s ionizérem, proudění vzduchu i teplotu si mohou regulovat dokonce pasažéři vzadu a jedna schránka je chlazená. „Aktivní“ zaměření vozu přineslo i hliníkové pedály. V dalších prvcích nechybí bezklíčkový vstup a startování tlačítkem, audio s osmičkou reproduktorů, přehráváním MP3, vlastním harddiskem s alespoň 1 GB, porty USB i AUX a připojení mobilu přes Bluetooth. Airbagy jsou v základu pouze dva, indické předpisy kráčejí v tomto směru za Evropou trochu pozadu, ABS ovšem nechybí. Zavazadelník pojme 285 l potřebných věcí na cesty.

Premiéra i20 Active proběhne 17. března. Případný příchod do Evropy je dosud ve hvězdách, ale začátek globálního prodeje se předpokládá ještě letos. Hyundai i20 se pro starý kontinent vyrábí v Turecku a případné rozšíření nabídky by se mohlo hodit. Vždyť jihokorejská automobilka už podobné auto má, větší a praktičtější MPV ze slezských Nošovic ix20 existuje i coby podobný Cross.

JAKE.AUTO.CZ: Hyundai i20 2. generace (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

 
Zdroj: Rushlane.com, WorldCarFans

Štítky Hyundai Malé vozy Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i20 Active: Malý indický drsoň oficiálně







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Smutný začátek nové éry WRC: Smrt diváka na Rallye Monte Carlo! Smutný začátek nové éry WRC: Smrt diváka na Rallye Monte Carlo!

Organizátoři Rallye Monte Carlo potvrdili, že divák…

Hyundai i20 Coupe WRC pro sezonu 2017: Převezme žezlo po VW? Hyundai i20 Coupe WRC pro sezonu 2017: Převezme žezlo po VW?

Třídveřový korejský hatchback bude ve světovém rallye…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…