Hyundai i20: Facelift přinesl šestistupňový manuál
Hyundai i20 se u nás prodává od začátku roku 2009, po třech letech na trhu nyní přišel čas na jeho modernizaci. Ta je ve znamení upravené přídě ve stylu ostatní současných modelů značky a nového vznětového tříválce 1,1 l „U-II.“
Nový tříválec a šestistupňový manuál
Motory pro faceliftované i20 budou v nabídce čtyři – dva benzinové a dva naftové. Novinkou v nabídce je 1,1litrový vznětový tříválec U-II o výkonu 55 kW a točivém momentu 180 Nm. V provedení Hyundai Blue Drive, jehož součástí je start-stop systém ISG, pneumatiky s nízkým valivým odporem a systém řízení alternátoru, produkuje tento motor 84 gramů CO2 na kilometr jízdy.
Ostatní jednotky byly modernizovány, přičemž výkon benzinové dvanáctistovky vzrostl na 63 kW. Výkon zážehové čtrnáctistovky zůstal na 74 kW. Z verzí 1,4litrového turbodieselu je nabízena už jen ta silnější s 66 kW, tu slabší nahradil zmíněný tříválec.
Novinkou je šestistupňová manuální převodovka, nabízená pro všechny jednotky s výjimkou 1,2litrového čtyřválce, jemuž zůstal manuál s pěti stupni. Motor 1,4 Gamma je pak možné i nadále za příplatek kombinovat se čtyřstupňovým automatem. Mechanické převodovky byly upraveny pro preciznější a snadnější řazení. Převody byly optimalizovány, aby motory mohly co nejdéle pracovat v těch nejhospodárnějších otáčkách.
Design ve stylu Fluidic sculpture
Křivky modernizované i20 samozřejmě navazují na současný designový trend této jihokorejské značky, o úpravu tvarů se postaralo evropské designérské středisko značky sídlící v Německu.
Modernizovaná příď se vyznačuje šestiúhelníkovou maskou chladiče, která je tak typická pro současné modely Hyundai. Spolu s maskou se na přídi i20 objevily nové světlomety a upravený nárazník s integrovanými mlhovkami. Přepracována byla i kapota. Nový je design kol. Vzadu prošel modernizací nárazník, koncová světla dostala novou grafiku. Přepracované nárazníky znamenají, že je automobil delší o 55 mm (vpředu o 30 mm, vzadu o 25 mm). Celková délka modernizované i20 činí 3.995 mm.
Zákazníci mohou vybírat z 10 odstínů karoserie – dvou nemetalických a osmi metalických nebo perleťových. Mezi nabízené laky mimo jiné patří bílá Coral, modrá Twilight, červená Electric, černá Diamond a šedá Ember.
Hyundai i20 - technické údaje | ||||
Motor | 1,2 Kappa | 1,4 Gamma | 1,1 U-II | 1,4 U-II |
Převodovka | 5M | 6M (4A) | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1248 | 1396 | 1120 | 1396 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 3/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 63/6000 | 74/5500 | 55/4000 | 66/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 121/4000 | 137/4200 | 180/1750-2500 | 220/1500-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 168 | 181 (-) | 160 | 174 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,7 | 11,6 (-) | 15,7 | 13,5 |
Kvalitnější materiály uvnitř, výbava a výroba
Vnitřek byl upraven jen minimálně. Na středové konzoli se nově objevují leskle černé ozdobné prvky. Podle automobilky mají být příjemné na dotyk, a to díky přimíchání polyuretanových nanočástic do laku. Posádka si bude nově moci hovět v čalounění kombinujícím kůži a tkaninu. Novinkou v nabídce je též šedá tkanina.
Mezi nové prvky výbavy dodávané pro i20 patří bezklíčový vstup a spouštění motoru tlačítkem, funkce trojbliku, dešťový a světelný senzor či zadní kamera s displejem integrovaným do vnitřního zpětného zrcátka. Novinkou jsou také kotevní úchyty Isofix na zadních sedadlech a signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu na všech pěti sedadlech. Výroba aut pro evropský trh bude probíhat v Indii a Turecku.
Podle Allana Rushfortha, viceprezidenta a výkonného ředitele společnosti Hyundai Motor Europe, i20 láká zákazníky hlavně díky kombinaci hospodárnosti, kvality, praktičnosti a výhodného poměru cena/výkon. Upravená paleta nabízených motorů a odvážnější design má přilákat i mladší zákazníky.