Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i20: Facelift přinesl šestistupňový manuál

David Bureš
Diskuze (22)
Vznětový čtyřválec o výkonu 55 kW nahradil v nabídce stejně výkonný tříválec.

Hyundai i20 se u nás prodává od začátku roku 2009, po třech letech na trhu nyní přišel čas na jeho modernizaci. Ta je ve znamení upravené přídě ve stylu ostatní současných modelů značky a nového vznětového tříválce 1,1 l „U-II.“

Nový tříválec a šestistupňový manuál

Motory pro faceliftované i20 budou v nabídce čtyři – dva benzinové a dva naftové. Novinkou v nabídce je 1,1litrový vznětový tříválec U-II o výkonu 55 kW a točivém momentu 180 Nm. V provedení Hyundai Blue Drive, jehož součástí je start-stop systém ISG, pneumatiky s nízkým valivým odporem a systém řízení alternátoru, produkuje tento motor 84 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Ostatní jednotky byly modernizovány, přičemž výkon benzinové dvanáctistovky vzrostl na 63 kW. Výkon zážehové čtrnáctistovky zůstal na 74 kW. Z verzí 1,4litrového turbodieselu je nabízena už jen ta silnější s 66 kW, tu slabší nahradil zmíněný tříválec.

Novinkou je šestistupňová manuální převodovka, nabízená pro všechny jednotky s výjimkou 1,2litrového čtyřválce, jemuž zůstal manuál s pěti stupni. Motor 1,4 Gamma je pak možné i nadále za příplatek kombinovat se čtyřstupňovým automatem. Mechanické převodovky byly upraveny pro preciznější a snadnější řazení. Převody byly optimalizovány, aby motory mohly co nejdéle pracovat v těch nejhospodárnějších otáčkách.

Design ve stylu Fluidic sculpture

Křivky modernizované i20 samozřejmě navazují na současný designový trend této jihokorejské značky, o úpravu tvarů se postaralo evropské designérské středisko značky sídlící v Německu.

Modernizovaná příď se vyznačuje šestiúhelníkovou maskou chladiče, která je tak typická pro současné modely Hyundai. Spolu s maskou se na přídi i20 objevily nové světlomety a upravený nárazník s integrovanými mlhovkami. Přepracována byla i kapota. Nový je design kol. Vzadu prošel modernizací nárazník, koncová světla dostala novou grafiku. Přepracované nárazníky znamenají, že je automobil delší o 55 mm (vpředu o 30 mm, vzadu o 25 mm). Celková délka modernizované i20 činí 3.995 mm.

Zákazníci mohou vybírat z 10 odstínů karoserie – dvou nemetalických a osmi metalických nebo perleťových. Mezi nabízené laky mimo jiné patří bílá Coral, modrá Twilight, červená Electric, černá Diamond a šedá Ember.

Hyundai i20 - technické údaje
Motor1,2 Kappa1,4 Gamma1,1 U-II1,4 U-II
Převodovka5M6M (4A)6M6M
Zdvihový objem [cm3]1248139611201396
Válce/ventily4/44/43/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/600074/550055/400066/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]121/4000137/4200180/1750-2500220/1500-2750
Max. rychlost [km/h]168181 (-)160174
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,711,6 (-)15,713,5

Kvalitnější materiály uvnitř, výbava a výroba

Vnitřek byl upraven jen minimálně. Na středové konzoli se nově objevují leskle černé ozdobné prvky. Podle automobilky mají být příjemné na dotyk, a to díky přimíchání polyuretanových nanočástic do laku. Posádka si bude nově moci hovět v čalounění kombinujícím kůži a tkaninu. Novinkou v nabídce je též šedá tkanina.

Mezi nové prvky výbavy dodávané pro i20 patří bezklíčový vstup a spouštění motoru tlačítkem, funkce trojbliku, dešťový a světelný senzor či zadní kamera s displejem integrovaným do vnitřního zpětného zrcátka. Novinkou jsou také kotevní úchyty Isofix na zadních sedadlech a signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu na všech pěti sedadlech. Výroba aut pro evropský trh bude probíhat v Indii a Turecku.

Podle Allana Rushfortha, viceprezidenta a výkonného ředitele společnosti Hyundai Motor Europe, i20 láká zákazníky hlavně díky kombinaci hospodárnosti, kvality, praktičnosti a výhodného poměru cena/výkon. Upravená paleta nabízených motorů a odvážnější design má přilákat i mladší zákazníky.

David Bureš
Diskuze (22)
Avatar - Ronault.
30. 5. 2012 15:28
Re: ať žije metodika měření spotřeby
Nejsou koně jako koně
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2012 22:30
Re: podareny facelift
suhlas, kia je daleko krajsia ako hyundai, co sa tyka ceedu zrejme ho uz nejeden sofer videl realne na ceste a musim povedat ze nazivo vyzera ceed skutocne majestatne - je to velky kus auta proste riadna supa :yes: a dizajnovo velmi podarene auto ;-)

z hyundaia sa mi paci ix35 a teraz ta faceliftovana i20, inak dost nuda....i30 elantra a i40 su spredu na nerozoznanie a tie vlnovky nad prednymi blatnikmi tie mi akosi nesedia ale mozno casom tomu pridem na chut.......

kazdopadne kia

:yes:
Avatar - Blue Sun
29. 5. 2012 22:24
Brzdy
A dostane to auto v rámci faceliftu taky nové kotouče z lepších materiálů, aby se po deseti tisících kilometrech nevlnily? :-(
Avatar - Bristol
29. 5. 2012 20:18
Re: podareny facelift
to že se to prodává ještě neznamená že je to krásné... ;-) obvykle se to prodává proto že je to levné a přiměřeně kvalitní...což asi elantra bude...
Avatar - Bristol
29. 5. 2012 20:17
Re: podareny facelift
u Kie to mám přesně naopak...čím novější tím povedené...u Hyundaie si na ten jejich nový "směr" stále zvykám...Kia má skutečně progresivní design...a skutečně moc pěkne rio, ceed nebo sportage, krásná optima...které jsou mnohem povedenější(designově) než jejich předchůdci...zrovna nový ceed bych si v garáži představit dokázal...jedno z mála korejských aut který se mi skutečně upřímně líbí... :yes: hyundai: z toho jsem v rozpacích...skutečně nádherná minulá i30(mnohem hezčí než ceed), krásná ix35, a moc moc pěkné ix55, pěkná sonata..to co tvoří teď...nechci říct že je to ošklivé...jen pro mé oko asi jen těžko stravitelné...už jsem si celkem zvykl na zadek focusu hatchback...trvalo to ale takový design chce čas...i40 v kombi mi teda moc nejede...v sedanu je to o mnoho lepší...a elantra...? na to si asi nezvyknu nikdy...ještě že jich moc nejezdí...ale jak se říká...sto lidí sto chutí...co se nelíbí mě...líbí se jinému...jsou i tací komu se líbí VW Fox...