Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Napjatě očekávaný hot hatch Hyundai i30 N konečně odhalil ceny. Jsou hodně zajímavé!

David Bureš
Diskuze (222)
V Nošovicích vyráběný kompaktní hot hatch je dostupný ve dvou výkonových verzích. Základní model se 184 kW doplňuje i30 N Performance s 202 kW.

Hyundai se konečně pochlubil českými cenami napjatě očekávaného hot hatche i30 N, který chce být kladivem na takové vozy jako VW Golf GTI nebo Ford Focus ST. Korejský rychlík v základu přijde na 699.990 korun. Za tuto cenu dostanete základní provedení poháněné přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 184 kW, jehož síla je výhradně na přední kola posílána prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Zveřejněná cenovka znamená, že Hyundai i30 N stojí vlastně stejně jako úhlavní rival, Volkswagen Golf GTI. Německý hot hatch poháněný dvoulitrem se 169 kW začíná na 699.900 Kč, v jeho případě jde ale o třídveřovou verzi, za druhý pár dveří se u něj připlácí 29.600 korun. To Hyundai i30 N je pětidvířkem už v základu. Pětidveřový Ford Focus ST pak s 2.0 EcoBoost (184 kW) stojí 710.990 Kč.

Video se připravuje ...

Hyundai i30 N – ceny a technická data nabízených variant
ModelHyundai i30 NHyundai i30 N Performance
Motor2.0 T-GDI2.0 T-GDI
Pohon4x24x2
Zdvihový objem [cm3]19981998
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]184/6000202/6000
Točivý moment [N.m/min]353/1450-4000353/1450-4700
Převodovka6M6M
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,46,1
Pohotovostní hm. [kg]14001429
Základní cena [Kč]699.990739.990

Vedle silného motoru u i30 N navíc už v základu dostanete bohatou výbavu zahrnující 18palcová kola z lehkých slitin obutá do pneumatik Michelin, adaptivní tlumiče, dojezdové rezervní kolo, full-LED světlomety, asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznání dopravních značek omezujících rychlost nebo sportovní přední sedadla, která jsou elektricky nastavitelná (s pamětí u řidiče) a čalouněná kombinací kůže a semiše.

Dále je k dispozici vyhřívaný volant, dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, přední a zadní parkovací senzory, parkovací kamera, bezdrátové nabíjení telefonů nebo navigace.

Komu by pak základní varianta nestačila, je tu podobně jako u Golfu GTI ještě silnější provedení. Hyundai i30 N Performance používá stejný dvoulitr jako výchozí varianta, avšak vyladěný na 202 kW. Zaplatíte za něj 739.990 korun, přičemž vedle silnějšího motoru dostanete i pneumatiky Pirelli P Zero, 19palcová kola, elektricky řízený samosvorný diferenciál, aktivní klapku výfuku pro lepší zvuk, vylepšené brzdové kotouče (345mm vpředu, 315mm vzadu) či speciální výztuhu v zavazadelníku. Konkurenční Golf GTI Performance se 180 kW mimochodem přijde s třídveřovou karoserií na 752.900 Kč.

Hyundai i30 N Performance – srovnání s dalšími kompaktními hot hatchi
ModelHyundai i30 N PerformanceHonda Civic Type RSeat Leon Cupra 5DPeugeot 308 GTiVW Golf GTI Performance
Motor2.0 T-GDI2.0 VTEC Turbo2.0 TSI1.6 THP2.0 TSI
Pohon4x24x24x24x24x2
Zdvihový objem [cm3]19981996198415981984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]202/6000235/6500221/5500-6200200/6000180/5000-6700
Točivý moment [N.m/min]353/1450-4700400/2500-4500380/1800-5500330/1900370/1600-4300
Převodovka6M6M6M (6DS)6M6M (7DS)
Max. rychlost [km/h]250272250 (250)250250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,15,75,8 (5,7)6,06,2 (6,2)
Pohotovostní hm. [kg]14291376139512051387 (1415)
Základní cena [Kč]739.990929.900761.900820.000752.900

David Bureš
Diskuze (222)
16. 10. 2017 20:14
Re: No tak to čumím...
A vy jako nevíte, že Havel se domluvil s komunisty že je nechá být...a taky to tak udělal.Jen se snima nebavil..... Byl to žvanil... a už to vyšlo hoši i knižně, kdo chce tak ví.
13. 10. 2017 19:50
Re: OT
Mně ta částka utkvěla v paměti, protože to byl region naložené prémiové střední (ceníkově). Chce to značný cenový jemnocit ze strany prodejce.

Podíval jsem se na český konfigurátor a nevěřím vlastním očím. Passat Highline a má halogeny. >:D To vysvětluje tu nízkou cenu, protože v Německu je Highline milionová záležitost a výbava je to slušná. Proč potom nenabízí Trendline...
13. 10. 2017 15:53
Re: Cena
Bude este fastback a suska sa ze by mal byt viac hardcore. Vraj dostane motor naladeny na 300 koni, takze je mozne, ze u neho dojde aj na dalsie zmeny.

Ono pre nich zase moze byt logisticky jednoduchsie a vo vysledku aj lacnejsie tam tu vybavu mat a exportovat pre vsetky trhy ten isty model. Vyzera to, ze v Nosoviciach robia N-ko pre cely svet - este aj do Australie ho budu vozit odtial miesto nejakej Koree :-)
Avatar - Emel
13. 10. 2017 15:51
Re: OT
hm, světla jsou nutnost... za mega by to asi celkem šlo, za předpokladu běžných slev.
Avatar - Hammunasakra
13. 10. 2017 14:51
Re: No tak to čumím...
Možná máš trochu zvláštní představy o pekle a kdo a proč tam de ;-)