Napjatě očekávaný hot hatch Hyundai i30 N konečně odhalil ceny. Jsou hodně zajímavé!
Hyundai se konečně pochlubil českými cenami napjatě očekávaného hot hatche i30 N, který chce být kladivem na takové vozy jako VW Golf GTI nebo Ford Focus ST. Korejský rychlík v základu přijde na 699.990 korun. Za tuto cenu dostanete základní provedení poháněné přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 184 kW, jehož síla je výhradně na přední kola posílána prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.
Zveřejněná cenovka znamená, že Hyundai i30 N stojí vlastně stejně jako úhlavní rival, Volkswagen Golf GTI. Německý hot hatch poháněný dvoulitrem se 169 kW začíná na 699.900 Kč, v jeho případě jde ale o třídveřovou verzi, za druhý pár dveří se u něj připlácí 29.600 korun. To Hyundai i30 N je pětidvířkem už v základu. Pětidveřový Ford Focus ST pak s 2.0 EcoBoost (184 kW) stojí 710.990 Kč.
Hyundai i30 N – ceny a technická data nabízených variant | ||
Model | Hyundai i30 N | Hyundai i30 N Performance |
Motor | 2.0 T-GDI | 2.0 T-GDI |
Pohon | 4x2 | 4x2 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 184/6000 | 202/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 353/1450-4000 | 353/1450-4700 |
Převodovka | 6M | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,4 | 6,1 |
Pohotovostní hm. [kg] | 1400 | 1429 |
Základní cena [Kč] | 699.990 | 739.990 |
Vedle silného motoru u i30 N navíc už v základu dostanete bohatou výbavu zahrnující 18palcová kola z lehkých slitin obutá do pneumatik Michelin, adaptivní tlumiče, dojezdové rezervní kolo, full-LED světlomety, asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznání dopravních značek omezujících rychlost nebo sportovní přední sedadla, která jsou elektricky nastavitelná (s pamětí u řidiče) a čalouněná kombinací kůže a semiše.
Dále je k dispozici vyhřívaný volant, dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, přední a zadní parkovací senzory, parkovací kamera, bezdrátové nabíjení telefonů nebo navigace.
Komu by pak základní varianta nestačila, je tu podobně jako u Golfu GTI ještě silnější provedení. Hyundai i30 N Performance používá stejný dvoulitr jako výchozí varianta, avšak vyladěný na 202 kW. Zaplatíte za něj 739.990 korun, přičemž vedle silnějšího motoru dostanete i pneumatiky Pirelli P Zero, 19palcová kola, elektricky řízený samosvorný diferenciál, aktivní klapku výfuku pro lepší zvuk, vylepšené brzdové kotouče (345mm vpředu, 315mm vzadu) či speciální výztuhu v zavazadelníku. Konkurenční Golf GTI Performance se 180 kW mimochodem přijde s třídveřovou karoserií na 752.900 Kč.
Hyundai i30 N Performance – srovnání s dalšími kompaktními hot hatchi | |||||
Model | Hyundai i30 N Performance | Honda Civic Type R | Seat Leon Cupra 5D | Peugeot 308 GTi | VW Golf GTI Performance |
Motor | 2.0 T-GDI | 2.0 VTEC Turbo | 2.0 TSI | 1.6 THP | 2.0 TSI |
Pohon | 4x2 | 4x2 | 4x2 | 4x2 | 4x2 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1996 | 1984 | 1598 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 202/6000 | 235/6500 | 221/5500-6200 | 200/6000 | 180/5000-6700 |
Točivý moment [N.m/min] | 353/1450-4700 | 400/2500-4500 | 380/1800-5500 | 330/1900 | 370/1600-4300 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M (6DS) | 6M | 6M (7DS) |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 272 | 250 (250) | 250 | 250 (250) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,1 | 5,7 | 5,8 (5,7) | 6,0 | 6,2 (6,2) |
Pohotovostní hm. [kg] | 1429 | 1376 | 1395 | 1205 | 1387 (1415) |
Základní cena [Kč] | 739.990 | 929.900 | 761.900 | 820.000 | 752.900 |