Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40: Nové fotografie, sedan přijde na podzim

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Nová střední od Hyundaie přijde na český trh v červnu. Jen několik málo dalších měsíců budeme čekat na sedan.

Hyundai se připravuje na zahájení evropského prodeje zadokolkových kupé Genesis a větších luxusních sedanů, které už jsou nabízeny v Koreji a USA.

Vhodným mezistupněm se stane nový model střední třídy - i40. Automobilka jej nejprve uvede jako kombi i40CW, to už nějaký ten pátek víme. Novou informací je to, že sedan i40 na sebe nenechá dlouho čekat. Přijít by měl ještě letos na podzim.

Automobilka plánuje v roce 2012 v Evropě prodat 60 tisíc kusů i40 a chce bojovat s Toyotou Avensis o umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely.

Vnější rozměry karoserie jsou 4770 x 1815 x 1470 mm, rozvor náprav 2770 mm. Objem zavazadlového prostoru u kombi činí 553 litrů, po sklopení sedadel 1719 litrů.

Hyundai i40 cw: První dojmy

i40 dále rozvíjí designový jazyk Fluidic sculpture. Zvláštní důraz designéři kladli na zakomponování světelných diod pro denní svícení a provedení koncových diodových světel.

Jak velí konvence střední třídy, základem bude motor o objemu 1,6 litru – Hyundai však nasadí trumf v podobě agregátu GDI. S výkonem 99 kW se vyrovná objemnějším motorům, 164 Nm patří v dané objemové kategorii k nadprůměru. Více výkonu nabídne 2,0 litrový čtyřválec, který dává 130 kW a 208 Nm.

Dvě třetiny prodejů ale mají tvořit turbodiesely. Ty bude zpočátku zastupovat 1,7 CRDi konstrukční řady U-II ve dvou provedeních. Slabší poskytne 85 kW a 260 Nm, silnější 100 kW a 325 Nm.

Hyundai i40 - neoficiální technická data
Motor1,6 GDI2,01,7 CRDi1,7 CRDi
Převodovka6M6M (6A)6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1591199916851685
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]99/6300130/-85/4000100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]164/4850208/4700260/1250-2750325/2000-2500
Max. rychlost [km/h]195210190198
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]--4,3-
Poh. hmotnost [kg]13851410-1485

Standardem bude vždy šestistupňová manuální převodovka, pro silnější agregáty volitelně i automatická. Samočinné vypínání motoru ISG a úsporný balíček Hyundai Blue Drive pomůže u některých motorizací srazit kombinovanou spotřebu a emise CO2.

Důležitým argumentem k získání zákazníků bude pokročilá výbava. Dostupnost Bluetooth nebo asistentů pro jízdu v pruzích je ve střední třídě již prakticky normou. Z dalších Hyundaiů již známe parkovací kameru a vyhřívaná zadní sedadla, i40 novinkově přidá vyhřívaný volant, odvětrávaná přední sedadla nebo chytrého parkovacího asistenta.

Zisk pěti hvězdiček Euro NCAP má pojistit standardně dodávaný stabilizační systém a sedmero airbagů včetně kolenního pro řidiče.

Na Hyundai i40 bude poskytována standardní pětiletá záruka.

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Avatar - pallas
31. 3. 2011 00:18
Re: i40
Shr3k, ten druhý odkaz nie je správny, mal to byť tento [odkaz]
14. 3. 2011 19:34
i 40
taky se mi I 40 líbí v provedení kombi,počkám si na cenu
Avatar - Shr3k
14. 3. 2011 14:33
Re: i40
Jistě, právě zmíněné komponenty jsem měl na mysli... ;-)
Avatar - Ji/Ri
13. 3. 2011 21:57
VELMI POVEDENÉ
Čím více se na tento kombík dívám, tím více se mi líbí. Je to dělo. Linie jsou parádní, žádná nuda, žádná přemrštělost, prostě opravdu povedené auto. Motory jsou ok, očekávám, že přibudou ještě nějaké....
Za mě: 1.

;-) :yes:
Avatar - Katikakus
13. 3. 2011 21:11
Re: Benzín 1.6
Proto ti rikam - pockej, az prijde oturbena verze i do i40, nebude to dlouho trvat. Pak srovnavej.