Hyundai i40: Nové fotografie, sedan přijde na podzim
Hyundai se připravuje na zahájení evropského prodeje zadokolkových kupé Genesis a větších luxusních sedanů, které už jsou nabízeny v Koreji a USA.
Vhodným mezistupněm se stane nový model střední třídy - i40. Automobilka jej nejprve uvede jako kombi i40CW, to už nějaký ten pátek víme. Novou informací je to, že sedan i40 na sebe nenechá dlouho čekat. Přijít by měl ještě letos na podzim.
Automobilka plánuje v roce 2012 v Evropě prodat 60 tisíc kusů i40 a chce bojovat s Toyotou Avensis o umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely.
Vnější rozměry karoserie jsou 4770 x 1815 x 1470 mm, rozvor náprav 2770 mm. Objem zavazadlového prostoru u kombi činí 553 litrů, po sklopení sedadel 1719 litrů.
Hyundai i40 cw: První dojmy
i40 dále rozvíjí designový jazyk Fluidic sculpture. Zvláštní důraz designéři kladli na zakomponování světelných diod pro denní svícení a provedení koncových diodových světel.
Jak velí konvence střední třídy, základem bude motor o objemu 1,6 litru – Hyundai však nasadí trumf v podobě agregátu GDI. S výkonem 99 kW se vyrovná objemnějším motorům, 164 Nm patří v dané objemové kategorii k nadprůměru. Více výkonu nabídne 2,0 litrový čtyřválec, který dává 130 kW a 208 Nm.
Dvě třetiny prodejů ale mají tvořit turbodiesely. Ty bude zpočátku zastupovat 1,7 CRDi konstrukční řady U-II ve dvou provedeních. Slabší poskytne 85 kW a 260 Nm, silnější 100 kW a 325 Nm.
Hyundai i40 - neoficiální technická data | ||||
Motor | 1,6 GDI | 2,0 | 1,7 CRDi | 1,7 CRDi |
Převodovka | 6M | 6M (6A) | 6M | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1591 | 1999 | 1685 | 1685 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 99/6300 | 130/- | 85/4000 | 100/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 164/4850 | 208/4700 | 260/1250-2750 | 325/2000-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 210 | 190 | 198 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | - | 4,3 | - |
Poh. hmotnost [kg] | 1385 | 1410 | - | 1485 |
Standardem bude vždy šestistupňová manuální převodovka, pro silnější agregáty volitelně i automatická. Samočinné vypínání motoru ISG a úsporný balíček Hyundai Blue Drive pomůže u některých motorizací srazit kombinovanou spotřebu a emise CO2.
Důležitým argumentem k získání zákazníků bude pokročilá výbava. Dostupnost Bluetooth nebo asistentů pro jízdu v pruzích je ve střední třídě již prakticky normou. Z dalších Hyundaiů již známe parkovací kameru a vyhřívaná zadní sedadla, i40 novinkově přidá vyhřívaný volant, odvětrávaná přední sedadla nebo chytrého parkovacího asistenta.
Zisk pěti hvězdiček Euro NCAP má pojistit standardně dodávaný stabilizační systém a sedmero airbagů včetně kolenního pro řidiče.
Na Hyundai i40 bude poskytována standardní pětiletá záruka.