Hyundai i40 kombi: Může konkurovat 1,7 CRDi naftovým dvoulitrům?

Hyundai i40 kombi: Může konkurovat 1,7 CRDi naftovým dvoulitrům?

 
 

Kompletní data motorizací ukazují, jak na tom budou klíčové naftové motorizace ve skutečnosti.

Za nejdůležitější novinku nejbližších let považuje Hyundai model střední třídy i40. Nejprve přichází s karoserií kombi.

Představení nejprve ve formě kombi je sice nezvyklým krokem, ale zcela logickým. Ve střední třídě tato varianta nezřídka tvoří více než polovinu odbytu a Hyundai čeká, že u i40 tomu nebude jinak. Přítomnost karoserie kombi v nabídce také dává tušit, že ambice Hyundaie jsou vyšší než dříve s modelem Sonata. Ten byl vždy dostupný jen jako sedan.

Automobilka plánuje v roce 2012 v Evropě prodat 60 tisíc kusů i40 a chce bojovat s Toyotou Avensis o umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely.

Vnější rozměry karoserie jsou 4770 x 1815 x 1470 mm, rozvor náprav 2770 mm. Objem zavazadlového prostoru u kombi činí 553 litrů, po sklopení sedadel 1719 litrů.

Hyundai i40 vs. konkurence: Co koupit?

i40 dále rozvíjí designový jazyk Fluidic sculpture. Zvláštní důraz designéři kladli na zakomponování světelných diod pro denní svícení a provedení koncových diodových světel.

Jak velí konvence střední třídy, základem bude motor o objemu 1,6 litru – Hyundai však nasadí trumf v podobě agregátu GDI. S výkonem 99 kW se vyrovná objemnějším motorům, 164 Nm patří v dané objemové kategorii k nadprůměru. Více výkonu nabídne 2,0 litrový čtyřválec, který dává 130 kW a 208 Nm.

Dvě třetiny prodejů ale mají tvořit turbodiesely. Ty bude zpočátku zastupovat 1,7 CRDi konstrukční řady U-II ve dvou provedeních. Slabší poskytne 85 kW a 260 Nm, silnější 100 kW a 325 Nm.

Standardem bude vždy šestistupňová manuální převodovka, pro silnější agregáty volitelně i automatická. Samočinné vypínání motoru ISG a úsporný balíček Hyundai Blue Drive pomůže u některých motorizací srazit kombinovanou spotřebu a emise CO2.

Hyundai i40 kombi - technická data a ceny
Motor1,6 GDI2,0 GDI2,0 GDI1,7 CRDi1,7 CRDi1,7 CRDi
Převodovka6M6M6A6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]159119991999168516851685
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]99/6300130/6500130/650085/4000100/4000100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]164/4850208/4700208/4700260/1250-2750325/2000-2500325/2000-2500
Max. rychlost [km/h]195210200190198190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,69,710,812,910,612,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,87,54,64,75,6
Komb. spotřeba s ISG [l/100 km]6,0--4,34,5-
Poh. hmotnost [kg]13951420-14851495-
Cena Classic [Kč]499.990,---579.990,---
Cena Comfort [Kč]---629.990,-649.990,-689.990,-
Cena Style [Kč]-669.990,-709.990,--699.990,-739.990,-
Cena Premium [Kč]-719.990,-759.990,--749.990,-789.990,-

Hyundai prohlašuje, že jeho 100kilowattový 1,7 CRDi bude plnohodnotnou konkurencí k dieselovým dvoulitrům srovnatelného výkonu. S konvenčním agregátem se zdvihovým objemem 2,0 litru se v daný okamžik vůbec nepočítá.

Krok je to vskutku revoluční – všichni konkurenti totiž dané výkonové pásmo obsazují dvoulitry, pokud rovnou nesází na agregát o objemu 2,2 litru jako Mazda a Honda. Zda je rozhodnutí Hyundaie vizionářským počinem, který nastolí nový trend, to ukáže až čas.

Hyundai i40 kombi: První kontakt

My jsme se s tímto motorem již krátce seznámili v době konání brněnského autosalonu. Naše první poznatky si můžete přečíst v odkazovaném článku.

Jak je patrné z následujícího srovnání továrních údajů, sedmnáctistovka od Hyundaie nijak nevybočuje z řady konkurentů. Akcelerace patří do průměru, například Renault Laguna a Citroën C5 zrychlují na 100 km/h ještě o několik desetin pomaleji.

Hyundai i40 kombi 1,7 CRDi - srovnání základní parametrů s konkurenty
Modelmotorvýkon
[kW]
toč. mom.
[Nm]
zrychlení 0-100
[s]
max. rychlost
[km/h]
prov. hm.
[kg]
Hyundai i40 kombi1,7 CRDi10032510,61981570
Ford Mondeo kombi2,0 TDCI1033209,82051575
Citroën C5 Tourer2,0 HDi10332010,92001730
Honda Accord Tourer2,2 i-DTEC11035010,02071629
Mazda 6 Wagon2,2 MZ-CD9534010,71951565
Opel Insignia Sports Tourer2,0 CDTI9630011,62001725
Renault Laguna Grandtour2,0 dCi9632011,02021584
Škoda Superb Combi2,0 TDI10332010,12051569
Toyota Avensis kombi2,0 D-4D9331010,02001595
VW Passat Variant2,0 TDI10332010,02101571

Ceny sedanu i40 zatím nebyly stanoveny. Podle našich informací bude sedan levnější než kombi, cenový rozdíl bude respektovat obvyklý stav na trhu.

Hyundai i40 1,7 CRDi (100 kW): Stačí malý turbodiesel?

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i40 kombi: Může konkurovat 1,7…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl

Losí test je pro Švédsko stejně typický jako automobily…

Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč

Modernizovaný korejský zástupce střední třídy Hyundai i40…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Bizarní soutěž etiopského kmene: Svobodní muži závodí, kdo za půl roku nejvíc ztloustne!

Bizarní soutěž etiopského kmene: Svobodní muži…

Ať jsme tlustí na tři prsty! Toto pořekadlo je patrně životní mantrou příslušníků etiopského kmene Bodi. V tomto…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…