Hyundai i40 kombi: Může konkurovat 1,7 CRDi naftovým dvoulitrům?
Za nejdůležitější novinku nejbližších let považuje Hyundai model střední třídy i40. Nejprve přichází s karoserií kombi.
Představení nejprve ve formě kombi je sice nezvyklým krokem, ale zcela logickým. Ve střední třídě tato varianta nezřídka tvoří více než polovinu odbytu a Hyundai čeká, že u i40 tomu nebude jinak. Přítomnost karoserie kombi v nabídce také dává tušit, že ambice Hyundaie jsou vyšší než dříve s modelem Sonata. Ten byl vždy dostupný jen jako sedan.
Automobilka plánuje v roce 2012 v Evropě prodat 60 tisíc kusů i40 a chce bojovat s Toyotou Avensis o umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely.
Vnější rozměry karoserie jsou 4770 x 1815 x 1470 mm, rozvor náprav 2770 mm. Objem zavazadlového prostoru u kombi činí 553 litrů, po sklopení sedadel 1719 litrů.
i40 dále rozvíjí designový jazyk Fluidic sculpture. Zvláštní důraz designéři kladli na zakomponování světelných diod pro denní svícení a provedení koncových diodových světel.
Jak velí konvence střední třídy, základem bude motor o objemu 1,6 litru – Hyundai však nasadí trumf v podobě agregátu GDI. S výkonem 99 kW se vyrovná objemnějším motorům, 164 Nm patří v dané objemové kategorii k nadprůměru. Více výkonu nabídne 2,0 litrový čtyřválec, který dává 130 kW a 208 Nm.
Dvě třetiny prodejů ale mají tvořit turbodiesely. Ty bude zpočátku zastupovat 1,7 CRDi konstrukční řady U-II ve dvou provedeních. Slabší poskytne 85 kW a 260 Nm, silnější 100 kW a 325 Nm.
Standardem bude vždy šestistupňová manuální převodovka, pro silnější agregáty volitelně i automatická. Samočinné vypínání motoru ISG a úsporný balíček Hyundai Blue Drive pomůže u některých motorizací srazit kombinovanou spotřebu a emise CO2.
Hyundai i40 kombi - technická data a ceny | ||||||
Motor | 1,6 GDI | 2,0 GDI | 2,0 GDI | 1,7 CRDi | 1,7 CRDi | 1,7 CRDi |
Převodovka | 6M | 6M | 6A | 6M | 6M | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1591 | 1999 | 1999 | 1685 | 1685 | 1685 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 99/6300 | 130/6500 | 130/6500 | 85/4000 | 100/4000 | 100/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 164/4850 | 208/4700 | 208/4700 | 260/1250-2750 | 325/2000-2500 | 325/2000-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 210 | 200 | 190 | 198 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,6 | 9,7 | 10,8 | 12,9 | 10,6 | 12,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,4 | 6,8 | 7,5 | 4,6 | 4,7 | 5,6 |
Komb. spotřeba s ISG [l/100 km] | 6,0 | - | - | 4,3 | 4,5 | - |
Poh. hmotnost [kg] | 1395 | 1420 | - | 1485 | 1495 | - |
Cena Classic [Kč] | 499.990,- | - | - | 579.990,- | - | - |
Cena Comfort [Kč] | - | - | - | 629.990,- | 649.990,- | 689.990,- |
Cena Style [Kč] | - | 669.990,- | 709.990,- | - | 699.990,- | 739.990,- |
Cena Premium [Kč] | - | 719.990,- | 759.990,- | - | 749.990,- | 789.990,- |
Hyundai prohlašuje, že jeho 100kilowattový 1,7 CRDi bude plnohodnotnou konkurencí k dieselovým dvoulitrům srovnatelného výkonu. S konvenčním agregátem se zdvihovým objemem 2,0 litru se v daný okamžik vůbec nepočítá.
Krok je to vskutku revoluční – všichni konkurenti totiž dané výkonové pásmo obsazují dvoulitry, pokud rovnou nesází na agregát o objemu 2,2 litru jako Mazda a Honda. Zda je rozhodnutí Hyundaie vizionářským počinem, který nastolí nový trend, to ukáže až čas.
My jsme se s tímto motorem již krátce seznámili v době konání brněnského autosalonu. Naše první poznatky si můžete přečíst v odkazovaném článku.
Jak je patrné z následujícího srovnání továrních údajů, sedmnáctistovka od Hyundaie nijak nevybočuje z řady konkurentů. Akcelerace patří do průměru, například Renault Laguna a Citroën C5 zrychlují na 100 km/h ještě o několik desetin pomaleji.
Hyundai i40 kombi 1,7 CRDi - srovnání základní parametrů s konkurenty | ||||||
Model | motor | výkon [kW] | toč. mom. [Nm] | zrychlení 0-100 [s] | max. rychlost [km/h] | prov. hm. [kg] |
Hyundai i40 kombi | 1,7 CRDi | 100 | 325 | 10,6 | 198 | 1570 |
Ford Mondeo kombi | 2,0 TDCI | 103 | 320 | 9,8 | 205 | 1575 |
Citroën C5 Tourer | 2,0 HDi | 103 | 320 | 10,9 | 200 | 1730 |
Honda Accord Tourer | 2,2 i-DTEC | 110 | 350 | 10,0 | 207 | 1629 |
Mazda 6 Wagon | 2,2 MZ-CD | 95 | 340 | 10,7 | 195 | 1565 |
Opel Insignia Sports Tourer | 2,0 CDTI | 96 | 300 | 11,6 | 200 | 1725 |
Renault Laguna Grandtour | 2,0 dCi | 96 | 320 | 11,0 | 202 | 1584 |
Škoda Superb Combi | 2,0 TDI | 103 | 320 | 10,1 | 205 | 1569 |
Toyota Avensis kombi | 2,0 D-4D | 93 | 310 | 10,0 | 200 | 1595 |
VW Passat Variant | 2,0 TDI | 103 | 320 | 10,0 | 210 | 1571 |
Ceny sedanu i40 zatím nebyly stanoveny. Podle našich informací bude sedan levnější než kombi, cenový rozdíl bude respektovat obvyklý stav na trhu.