Hyundai nemá přes vyšší náklady v plánu zdražit auta
Uvedl to včera generální ředitel korejské skupiny Kim Tong-čin. Přiznal zároveň, že snižování ostatních nákladů nemusí stačit na to, aby se podnik s vysokými cenami surovin vyrovnal.
"Kvůli cenám materiálů jsou naše výdaje na vyrobený vůz vyšší zhruba o 500.000 wonů (8170 Kč)," řekl. Hyundai je se svou korejskou filiálkou Kia Motors šestým největším výrobcem aut na světě; nyní staví montážní závod také v České republice. Hyundai chce výstavbu závodu v Nošovicích na severu Moravy urychlit, aby mohl zahájit sériovou výrobu v únoru příštího roku.
Růst cen surovin přitom postihl výrobce v době, kdy poptávku po autech oslabují vysoké ceny ropy, které zdražují benzin. Nepříznivá je i hrozba toho, že se krize amerického hypotečního trhu odrazí ve vyšší nezaměstnanosti a slabší kupní síle spotřebitelů.
Akcie Hyundai klesly o tři procenta a uzavřely den ještě před zveřejněním rozhovoru. Od začátku roku si emise připsala zisk kolem deseti procent, a vedla si tak lépe než širší trh, který má za letošní rok zatím ztrátu téměř sedmi procent.
Zatímco nejziskovější světová automobilka Toyota Motor přiznává, že letos pravděpodobně nesplní svůj cíl zvýšit světový prodej o pět procent, Hyundai se svých ambiciózních plánů drží. Firma si určila, že letos zvýší celkový počet prodaných vozů o jednu pětinu na 3,11 milionu.
Analytici připomínají, že klíčový je pro Hyundai odbyt v zahraničí. Na domácím korejském trhu má podnik potíže s protesty odborářů i s výrazným kolísáním wonu, napsala agentura Reuters.