2.8. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nový Hyundai Santa Fe vstupuje na český trh. Srovnali jsme ho s Kodiaqem a další konkurencí

 

Nová generace korejského SUV je nabízena se čtyřmi motory, jeden zážehový čtyřválec doplňují tři turbodiesely.

Hyundai začíná na českém trhu prodávat již čtvrtou generaci svého úspěšného rodinného SUV Santa Fe. Do prodeje vstupuje se čtyřmi motory, přičemž ze zveřejněného českého ceníku vyplývá, že ceny startují na částce 849.990 korun. Za tuto cenu dostanete benzinový čtyřválec 2.4 GDI o výkonu 138 kW, kombinovaný s pohonem všech kol a šestistupňovým automatem.

Zážehová dva čtyřka se tak jeví jako atraktivnější volba než turbodiesely. Základní 2.0 CRDi totiž přijde v základu na 859.990 korun, tedy o deset tisíc více než 2.4 GDI, navíc spolupracuje s manuální převodovkou a pohonem jen přední nápravy.

Vyšší základní cenovka je však kompenzována slušnou výbavou. Výchozí stupeň Confidence nabízí dojezdovou rezervu, střešní ližiny, šest airbagů, asistent pro jízdu v pruzích, zadní parkovací senzory nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Nechybí ani elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, tempomat (adaptivní u vozů se samočinnou převodovkou), mlhovky nebo rádio s ovládáním na volantu. Třetí řada sedadel přijde ve všech stupních výbavy za 20.000 korun.

K tématu: Hyundai Santa Fe poprvé naživo. Jaká je nová generace korejského Kodiaqu?

Za druhý stupeň Style se připlácí 50.000 korun, přičemž za tento příplatek navíc dostanete mlhovky i koncová světla z LED, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívání volantu i předních a zadních sedadel, přední a zadní parkovací senzory s parkovací kamerou nebo rádio se sedmipalcovým dotykovým displejem.

Hyundai Santa Fe – technická data a české ceny nové generace
Motor2.4 GDI2.0 CRDi2.0 CRDi2.2 CRDi
Pohon4x44x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]2359199519952199
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]138/6000110/4000136/4000147/3800
Točivý moment [N.m/min]241/4000400/1750-2500400/1750-2750440/1750-2750
Převodovka6A6M6M (8A*)6M (8A*)
Max. rychlost [km/h]195190201205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,410,310,09,3
Komb. spotřeba [l/100 km]9,35,65,7 (6,0)5,9 (6,1)
Cena Confidence [Kč]849.990859.990--
Cena Style [Kč]899.990909.990959.9901.059.990
Cena Premium [Kč]--1.099.9901.199.990
*Automat za příplatek 60.000 korun
Výbavu je pak v tomto případě možné rozšířit o paket Success, který za 55.000 korun poskytne 18palcová kola, rezervu z lehkých slitin, full-LED světlomety s automatickým přepínáním potkávacích a dálkových světel, sledování mrtvého úhlu nebo inteligentní klíč. Na objednání tohoto balíčku se pak váže paket Executive, který za dalších 60.000 Kč přidává anatomická přední sedadla s koženým čalouněním, bezdrátové nabíjení telefonu nebo elektrické ovládání pátých dveří.

Vrcholnou verzi pak pořídíte výhradně s turbodiesely, s 2.0 CRDi (136 kW) s manuálem a čtyřkolkou stojí 1.099.900 korun. V tomto případě dostanete nejen pakety Success a Executive, ale také upozornění na cestující vzadu, chránící uzamčení dětí ve vozidle, navigaci, hudební systém Krell s 10 reproduktory či rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost.

Jak si vede proti Kodiaqovi a spol.?

Hyundai Santa Fe je již zavedeným členem segmentu rodinných SUV, v posledních letech mu ale vyrostla mnohá nová konkurence, a tak jsme se zveřejněné ceny rozhodli porovnat s konkurenčními auty.

Nejprve jsme srovnali Santa Fe s nejlevnějším motorem v nabídce, 2.4 GDI (138 kW). V takovém případě se korejská novinka jeví jako dražší. Škodu Kodiaq totiž s 2.0 TSI (132 kW), pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou pořídíte už za 792.900 korun. Peugeot 5008 pak s 1.6 PureTech (133 kW) v základu přijde dokonce na 685.900 Kč, Francouzovi ale chybí pohon všech kol, který vůbec nenabízí.

Hyundai Santa Fe – srovnání základní výbavy s konkurencí
ModelHyundai Santa FePeugeot 5008Škoda KodiaqVW Tiguan Allspace
Motor2.4 GDI1.6 PureTech2.0 TSI2.0 TSI
Pohon4x44x24x44x4
Výkon [kW]138133132132
Převodovka6A8A7DS7DS
Základní cena [Kč]849.990 (Confidence)685.900 (Active)792.900 (Active)949.900 (Comfortline)
Airbagy6677
El. stahování oken vpředu/vzaduS/SS/SS/SS/S
El. ovládané víko kufru---S
Klimatizaceautomatická dvouzónováautomatická dvouzónováautomatická dvouzónováautomatická třízónová
Kola17" litá17" litá17" litá17" litá
Metalický lak [Kč]19.90015.50017.50015.500
Mlhovky [Kč]SS15.000*S
Navigace [Kč]-30.000-22.700
Parkovací senzory vzadu [Kč]SS15.000*S
Rezerva [Kč]S4.0002.100-
TempomatadaptivníS15.000*adaptivní
Třetí řada sedadel [Kč]20.000S23.00015.300
Zpětná zrcátka elektricky nastavitelná/vyhřívanáS/SS/SS/SS/S
Cena po dopočtení výbavy [Kč]889.890735.400850.5001.003.400
*V rámci paketu Active Plus
Vyšší cenovku částečně kompenzuje slušná výbava Santa Fe, které už má v základu adaptivní tempomat nebo rezervní kolo, i po dopočtení vybraných příplatků však Peugeot a Škoda zůstávají výhodnější. Pro Kodiaq však v základním stupni nepořídíte třeba navigaci.

Podobně je to také u naftových motorů, v nichž je Santa Fe dražším vozem, podobně jako Volkswagen Tiguan Allspace. Ten má každopádně navíc v základu elektricky ovládané víko kufru nebo dokonce třízonovou automatickou klimatizaci. Nejlevněji vychází Nissan X-Trial s turbodieselem 2.0 dCi (130 kW) kombinovaným s pohonem všech kol a převodovkou CVT. V jeho případě ale podobně jako u Kodiaqu platí, že ve standardní výbavě nelze všechny prvky dokoupit, u Japonce třeba ani třetí řadu sedadel.

Hyundai Santa Fe – srovnání základní výbavy s konkurencí
ModelHyundai Santa FeNissan X-TrailŠkoda KodiaqVW Tiguan Allspace
Motor2.0 CRDi2.0 dCi2.0 TDI2.0 TDI
Pohon4x44x44x44x4
Výkon [kW]136130140140
Převodovka8ACVT7DS7DS
Základní cena [Kč]1.019.990 (Style)775.900 (Acenta)857.900 (Active)1.036.900 (Comfortline)
Airbagy6677
El. stahování oken vpředu/vzaduS/SS/SS/SS/S
Klimatizacedvouzónová automatickádvouzónová automatickáautomatická dvouzónováautomatická třízónová
Kola17" litá17" litá17" litá17" litá
Metalický lak [Kč]19.90015.00017.50015.500
Mlhovky [Kč]SS15.000*S
Navigace [Kč]25.00041.600-22.700
Parkovací senzory vpředu/vzaduS/SS/S18.000S/S
Tempomat [Kč]adaptivníS15.000*adaptivní
Třetí řada sedadel [Kč]20.000-23.00015.300
Vyhřívaný volant [Kč]S--3.400
Zpětná zrcátka elektricky nastavitelná/vyhřívanáS/SS/SS/SS/S
Cena po dopočtení výbavy [Kč]1.084.890832.500931.4001.093.800
*V rámci paketu Active Plus
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: S koloběžkou do voleb Zápisník Jana Pavce: S koloběžkou do voleb

Dopravní sužování Pražanů nebere konce. Nebezpečí na ně…

Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem

Francouzský prezident Emmanuel Macron navštíví 27. října…

O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nový Hyundai Santa Fe vstupuje na český…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 



Ženeva 2018: Jak jsem byl uvězněný v novém Hyundaii Santa Fe Ženeva 2018: Jak jsem byl uvězněný v novém Hyundaii Santa Fe

Pozor! Ze třetí řady sedaček nového korejského SUV není úniku!

Ženeva 2018: Hyundai Santa Fe poprvé naživo. Jaká je nová generace korejského Kodiaqu? Ženeva 2018: Hyundai Santa Fe poprvé naživo. Jaká je nová generace korejského Kodiaqu?

Korejská značka na letošním ženevském autosalonu vsadila…

 



 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Včera

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Kalouskova žena může vynést Kuberovi „trůn“. Zastaví ji ANO?

Nikdy nebyla situace v Senátu tak zamotaná, jako po právě skončených volbách. Na místo jednoho nejsilnějšího…

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend i na dovolenou

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend…

Jsou jako sousedé, kteří s plnými talíři zvou k bohatě prostřenému stolu. Sasko a jeho Drážďany servírují to…

 

iSport.cz

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k tomu co dodat

Šlápl na Sterlinga? Ramos se brání videem: Nemám k…

Tak jak to tedy bylo?! Po pondělním utkání Španělska s Anglií v Lize národů vzbudilo velké emoce počínání Sergia…

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem: Velký chlap si to zaslouží!

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem:…

Když nabídku kamaráda Radka Štěpánka uslyšel, neváhal ani dvě vteřiny. Srbský tenisový démon Novak Djokovič ve…

 

Reflex.cz

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě i tak posílají k plotně, můj úspěch tu nedocení

Boxerská mistryně světa: Nebojím se ničeho, Češi mě…

Box je její celoživotní láska. Fabiana Bytyqi vybojovala po letech tréninku titul profesionální mistryně světa…

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí přes hubu

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí…

Současný psychologický a biologický výzkum pokročil do takové hloubky, že v úplnosti rozmetal tradiční…