Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Hyundai Veloster – Pět hvězd letos, čtyři v roce 2012

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Hyundai Veloster získal v testech Euro NCAP pět hvězd, jediné co se mu dá vytknout je nedokonalá ochrana chodců.

Letošní novinka jihokorejské automobilky stále přitahuje pozornost řešením své karoserie s trojicí dveří a výklopnou zadní stěnou.

Hyundai Veloster si v nárazových testech Euro NCAP vedl velmi dobře až na ochranu chodců. Stejně jako většina dalších vozů i on by se 49 % bodového maxima v příštím roce pět hvězd nezískal.

Předmětem testu byl Hyundai Veloster 1.6 GDI s pohotovostní hmotností 1236 kg a s volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a ESC. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu simulující 18měsíční dítě instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a opěrného rámu) autosedačka Britax Babysafe ISOFIX Plus, pro figurínu představující 3leté dítě pak autosedačka Römer Britax Duo Plus instalovaná pomocí úchytů ISOFIX a top tether a orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Ochrana všech částí těla cestujících na předních sedadlech byla dobrá s výjimkou bérců, jejich ochrana byla ohodnocena jako přiměřená.

Testy prokázaly, že stejná míra ochrany je zaručena bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení.

crashtest hyundai euroncap kupe crashtest hyundai euroncap kupe

Hyundai Veloster získal maximální počet bodů za ochranu při bočním nárazu i při nárazu na sloup.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) byla dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,597%8100%8100%3,280%3596%

Ochrana dětí

Veloster ztratil pouze zlomek bodu za ochranu 3letého dítěte. Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v autosedačce s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě figuríny správně obklopeny sedačkou, což minimalizovalo riziko úrazu hlavy.

Airbag spolujezdce lze odpojit pro umístění dětské autosedačky na přední sedadlo. Řidič má dobrý přehled o stavu airbagu.

Varování před nebezpečím umístění dětské sedačky na sedadlo spolujezdce bez vypnutí airbagu je zřetelné.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,495%4100%2100%17,497%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4389%

Ochrana chodců

Ochrana poskytovaná chodcům nárazníkem a přední hranou kapoty byla dobrá nebo mezní.

Některé oblasti možného nárazu dětské hlavy poskytují dobrou ochranu, jiné špatnou nebo mezní ochranu. Ochrana hlavy dospělého byla převážně špatná.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců7,330%4,473%6100%1849%

Asistenční systémy

Hyundai Veloster splňuje požadavky Euro NCAP elektronickým stabilizačním systémem v základní výbavě.

Dále je vůz vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech naopak chybí omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Hyundai Veloster měl v testech EuroNCAP vynikající výsledky a právem si odnáší pět hvězd.

K dokonalosti mu chybí jen zlepšení ochrany chodců. Se 49 % bodového maxima by od Euro NCAP v roce 2012 pět hvězd nezískal.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3596%4389%1849%571%83%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Avatar - Ronault.
2. 11. 2011 00:28
Re: Nezklamali
A jéje, tady si někdo koupil Korejce a nemá na to dostatečně vyvinutou osobnost.

BMW nebo Mercedes, případně Audi, to si kupuješ a nemusíš nic vysvětlovat. Korejce, Renaulta, Fiata a další často neprávem posmívaná auta, na to musíš mít vyzrálou osobnost, jinak budeš psát takovéhle afektované příspěvky.

Takže příště si pořiď něco, co ti nebudou ostatní urážet a vyřešeno ;-)
Avatar - das_autos
1. 11. 2011 18:40
Re: Nezklamali
A co ten motor to asi nebude subjektivní a cena není taky zrovna moc korejská.Chce to mít trochu nadhled a ne zabedněně fandit korejcům a i když udělají relativně bezpečnou obludu s pidimotorem nevidím jedinej rozumnej důvod proč by to měl někdo kupovat >:D a možná se pár fanatickejch bláznů jako jseš ty najde,ale pochybuju že to bude víc jak pár kusů za rok.
1. 11. 2011 18:28
Re: Nezklamali
Mě nejvíce pobavil tvůj názor, že všechna auta by měla mít výkony motorů omezeny do 100kW. Máš opravdu "zajímavé" názory na to že jsi narozen v roce 1982 >:D
1. 11. 2011 18:27
Re: Nezklamali
Nějakej svůj mindrák si tady ventiloval svým prvním příspěvkem.
Ostatním stačil přečíst test Velostru, aby zjistili, že to za tu cenu nemá cenu.
1. 11. 2011 18:01
Re: Nezklamali
Ano, ano, jen tak dale :-) jeste neco duchaplneho prihod! Hnusny a korejsky? To jsou velmi chytre argumenty, to je pravda >:D Na debilni kecy jak ctu jses tu expert ty ;-) Mas neco k bezpecnosti Velosteru? To ze se ti zda hnusny to je tvoje minus (subjektivni pocit, ktery potrebujes z nejakyho duvodu ventilovat, neznamena nic), ze je korejsky? Haha, no a dal?