Euro NCAP 2011: Hyundai Veloster – Pět hvězd letos, čtyři v roce 2012

Euro NCAP 2011: Hyundai Veloster – Pět hvězd letos, čtyři v roce 2012

 
 

Hyundai Veloster získal v testech Euro NCAP pět hvězd, jediné co se mu dá vytknout je nedokonalá ochrana chodců.

Letošní novinka jihokorejské automobilky stále přitahuje pozornost řešením své karoserie s trojicí dveří a výklopnou zadní stěnou.

Hyundai Veloster si v nárazových testech Euro NCAP vedl velmi dobře až na ochranu chodců. Stejně jako většina dalších vozů i on by se 49 % bodového maxima v příštím roce pět hvězd nezískal.

Předmětem testu byl Hyundai Veloster 1.6 GDI s pohotovostní hmotností 1236 kg a s volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a ESC. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu simulující 18měsíční dítě instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a opěrného rámu) autosedačka Britax Babysafe ISOFIX Plus, pro figurínu představující 3leté dítě pak autosedačka Römer Britax Duo Plus instalovaná pomocí úchytů ISOFIX a top tether a orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Ochrana všech částí těla cestujících na předních sedadlech byla dobrá s výjimkou bérců, jejich ochrana byla ohodnocena jako přiměřená.

Testy prokázaly, že stejná míra ochrany je zaručena bez ohledu na tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení.

Hyundai Veloster získal maximální počet bodů za ochranu při bočním nárazu i při nárazu na sloup.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) byla dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,597%8100%8100%3,280%3596%

Ochrana dětí

Veloster ztratil pouze zlomek bodu za ochranu 3letého dítěte. Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v autosedačce s orientací ve směru jízdy, nebyl při čelním nárazu nadlimitní. Při bočním nárazu byly obě figuríny správně obklopeny sedačkou, což minimalizovalo riziko úrazu hlavy.

Airbag spolujezdce lze odpojit pro umístění dětské autosedačky na přední sedadlo. Řidič má dobrý přehled o stavu airbagu.

Varování před nebezpečím umístění dětské sedačky na sedadlo spolujezdce bez vypnutí airbagu je zřetelné.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,495%4100%2100%17,497%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4389%

Ochrana chodců

Ochrana poskytovaná chodcům nárazníkem a přední hranou kapoty byla dobrá nebo mezní.

Některé oblasti možného nárazu dětské hlavy poskytují dobrou ochranu, jiné špatnou nebo mezní ochranu. Ochrana hlavy dospělého byla převážně špatná.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců7,330%4,473%6100%1849%

Asistenční systémy

Hyundai Veloster splňuje požadavky Euro NCAP elektronickým stabilizačním systémem v základní výbavě.

Dále je vůz vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech naopak chybí omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Hyundai Veloster měl v testech EuroNCAP vynikající výsledky a právem si odnáší pět hvězd.

K dokonalosti mu chybí jen zlepšení ochrany chodců. Se 49 % bodového maxima by od Euro NCAP v roce 2012 pět hvězd nezískal.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3596%4389%1849%571%83%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Hyundai Veloster (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny Banky vyprodávaly státní dluhopisy za rekordní ceny

Tuzemské bankovní domy využily rekordních cen státních…

Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v září mírně stoupla na…

Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty

České a slovenské potravinové fňukání pokračuje. Další…

Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Hyundai Euro NCAP Kupé

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Druhá generace modelu Hyundai Veloster nebude určena pro Evropu Druhá generace modelu Hyundai Veloster nebude určena pro Evropu

Čtyřdveřový korejský hatchback zaujal v Evropě jen…

Video: Hyundai Veloster umí jezdit po zdi. Nebo ne? Video: Hyundai Veloster umí jezdit po zdi. Nebo ne?

Nenajde se moc lidí, kteří by neznali legendární autíčka…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani dvě nuly po sobě

Rybár po 245 minutách bez gólu: Nikdy jsem neměl ani…

Patrik Rybár si dál drží vynikající formu. Maže jednoho soupeře za druhým. A že se přesekla jeho série…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…