Indická Tata má zájem o další značku. Kdo by mohl doplnit Jaguar a Land Rover?
Tata patří mezi největší indické výrobce automobilů, v evropském prostředí je ale spíše známá jakožto vlastník britské automobilky Jaguar Land Rover. Tu vlastní od roku 2008 a pod jejím vedením se britské firmě daří. Nyní se zdá, že by Jaguar a Land Rover mohla v koncernu Tata doplnit další značka. Indové se totiž poohlíží po nové akvizici.
V tuhle chvíli není jasné, o jakého výrobce by Tata měla zájem. Zdroje obeznámené se situací nicméně tvrdí, že vedení firmy jedná o možnostech nákupu nové značky, aby koncern diverzifikoval svoje portfolio. Přitom je ale zvažován nákup nějakého luxusního výrobce, s nímž má prostřednictvím Jaguaru a Land Roveru své zkušenosti.
V takovém případě by se nepochybně nabízela některá z italských značek koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Ten by podle některých zpráv mohly opustit značky Alfa Romeo a Maserati, které by se mohly stát samostatnými subjekty jako dříve Ferrari.
Některá ze severoitalských automobilek ale není jediným řešením. Tata se údajně poohlíží také po nadějných start-upech zabývajících se elektromobily, což by v době rostoucího důrazu na elektrický pohon byla mnohem důležitější investice než nákup některé zavedené značky, která strádá. Na prodej by mohla být třeba firma Lucid Motor, která podle zpráv z léta jedná o svém prodeji s Fordem. Lucid je zajímavý vývojem elektromobilu Air, který chce konkurovat Tesle Model S.
Tata má navíc dostatek financí pro takovou transakci. Ke konci června měla 397,6 miliardy rupií v hotovosti (v přepočtu asi 134 miliard korun), což bylo o 87 % více než před rokem. Peníze sice jsou určeny pro vývoj nových produktů, techniky i rozšíření výroby, zároveň se ale firma údajně nebrání poskytnout finanční pomoc potenciální akvizici.
Tak se nechme překvapit, jak to celé dopadne a zda Tata nakonec někoho opravdu koupí. Oficiální zdroje z automobilky totiž zatím zprávy o nákupu další značky nechtějí komentovat. Její akvizice Jaguar Land Roveru se nicméně povedla, a tak může být pro prodávající ideálním zájemcem.