Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Essence v Ženevě 2009

Diskuze (0)

Essence je studií luxusního sportovního kupé. Jedná se o dvoumístné kupé s pohonem zadních kol a rozměry 4720 x 1960 x 1310 mm. Pod kapotou má vidlicový šestiválec objemu 3,7 litru se dvěma turbodmychadly a výkonem 324 kW (440 k), kterému...

Essence je studií luxusního sportovního kupé. Jedná se o dvoumístné kupé s pohonem zadních kol a rozměry 4720 x 1960 x 1310 mm. Pod kapotou má vidlicový šestiválec objemu 3,7 litru se dvěma turbodmychadly a výkonem 324 kW (440 k), kterému sekunduje elektromotor se 118 kW (160 k) a 500 Nm. Ten Infiniti označuje jako 3D. Tato technika spočívá v optimalizaci uspořádání elektromagnetických cívek a permanentních magnetů, přičemž prvotní snahou konstruktérů bylo minimalizovat velikost lithiových baterií a zvýšit výkon. Ten tedy dosahuje celkových 442 kW (600 k). Vůz stojí na kolech z lehkých slitin o velikosti 22 palců.

Tvary exteriéru jsou poměrně odvážné, design nazývá sama automobilka Dynamic Adeyaka. Výraz adeyaka je součástí japonského sousloví adeyaka shinayaka kobiru, které lze přeložit jako nádherný. Interiér je pak vyveden ve dvou barvách – zatímco řidičova část je laděná do černé, spolujezdcova do vínové barvy. Jako materiály posloužily kvalitní kůže, umělý semiš Alcantara a také ručně lakované dřevo. Součástí ženevského konceptu je rovněž sada zavazadel, kterou vytvořil specialista nad jiné povolaný – francouzská firma Louis Vuitton. Není to zdaleka první spolupráce této společnosti s automobilovým průmyslem. Poprvé totiž tradiční výrobce luxusních kožených výrobků pracoval na zakázku pro věhlasnou pařížskou karosárnu Kellner již v roce 1908!

Ještě pár slov k elektronickým bezpečnostním systémům, kterými je vůz vybaven. Jsou to především kontrola vzdálenosti mezi vozidly (Distance Control Assist – DCA), prevence proti opuštění jízdního pruhu (Lane Departure Prevention – LDP), tito dva pomocníci jsou již v sériové výrobě. Essence disponuje také systémy, které zmírňují následky kolizí s různými druhy překážek, a to bočních (Side Collision Prevention - SCP) a čelních (Back-up Collision Prevention – BCP).

Značka Infiniti si nadělila studií Essence předčasný dárek ke dvacátému výročí založení, první vozy řady Q45 se začaly v USA prodávat v listopadu 1989. Sériové podoby tohoto konceptu se zřejmě nedočkáme, není ovšem samozřejmě vyloučeno, že některé stylistické prvky se objeví na vozech Infiniti v blízké budoucnosti.

Aleš Sleeper Dragoun


Diskuze (0)