Infiniti: Klíčem ke globálnímu úspěchu je „deamerikanizace“
Nissan uvedl svou prémiovou značku Infiniti na trh v roce 1989 a cíl byl jasný - konkurovat v Severní Americe a zejména v USA německým luxusním značkám. Ne úplně se to povedlo, Infiniti má ze všech hlavních prémiových značek ve Státech nejmenší podíl na trhu a dá se tedy říci, že je pro Nissan zklamáním - ostatně není to tak dlouho, co se uvažovalo o jejím zrušení. Namísto toho se naopak začal realizovat plán expanze pod vedením bývalého topmanažera Audi Johana De Nysschena. Infiniti už se zabydluje v Evropě, na Blízkém východě, v Africe, Asii a Oceánii a chystá se do Brazílie.
Jenže tohle jsou až na výjimky trhy, kde nejsou americká auta právě prodejními šlágry. Pokud máte nabídku modelů, kde nejmenší vůz je střední SUV a hned po něm následuje i na střední třídu dost velký sedan, navíc s nejmenším benzinovým motorem V6 3,7 l, zejména v Asii a Evropě moc velký úspěch mít nebudete.
A tak se chystá neodvratitelné - Infiniti pro svou globální expanzi potřebuje downsizovat nabídku modelů i motorů, které budou v těchto částech světa nosnými modely nabídky a ty "staré dobré ameriky" vytvoří těmto autům exkluzivnější nadstavbu.
Už jistě víte, že tento proces započal - ve Frankfurtu Infiniti představilo studii svého kompaktního hatchbacku Q30 s pohonem předních kol, jenž je další evolucí konceptu Etherea a který bude konkurovat autům jako je Audi A3, BMW řady 1, Lexus CT200h, ale i Mercedes-Benz třídy A, jehož platformu si díky spolupráci obou koncernů vypůjčí. Partnerství Daimleru a koncernu Renault-Nissan bude přetaveno také v novou generaci naftových čtyřválců a u Q30 se pochopitelně počítá i s benzinovými I4 a hybridním pohonem.
Dalším logickým krokem bude vytvoření kompaktního SUV na bázi chystané nové generace Nissanu Qashqai, které ponese označení QX30 a třetím vozem, menším, než současné americké modely, se stane kolem roku 2015 elektromobil, jenž bude exkluzivnější variantou druhé generace Nissanu Leaf.
A když už je řeč o Nissanu - sice to s plány na downsizing značky moc nesouvisí, ale ve druhé polovině této dekády prémiové Infiniti dostane také skutečný imageový model - hybridní supersport. Jako na vážkách jsou naopak zatím informace o luxusním sedanu. Jedny tvrdí, že Infiniti vnímá pokles zájmu o tuto třídu sedanů a proto má svůj model M na pomezí dvou kategorií, druhé zase že přímý konkurent A8, třídy S a řady 7 nakonec bude.
Nenechte si také ujít video, vysvětlující přejmenování jednotlivých řad vozů Infiniti.