Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti: Klíčem ke globálnímu úspěchu je „deamerikanizace“

Michal Fokt
Diskuze (6)
Před 24 lety vzniklo Infiniti jako luxusní americká značka. Teď nastal čas udělat z ní značku globální a kvůli tomu se automobilka musí odchýlit od své dosavadní filozofie.

Nissan uvedl svou prémiovou značku Infiniti na trh v roce 1989 a cíl byl jasný - konkurovat v Severní Americe a zejména v USA německým luxusním značkám. Ne úplně se to povedlo, Infiniti má ze všech hlavních prémiových značek ve Státech nejmenší podíl na trhu a dá se tedy říci, že je pro Nissan zklamáním - ostatně není to tak dlouho, co se uvažovalo o jejím zrušení. Namísto toho se naopak začal realizovat plán expanze pod vedením bývalého topmanažera Audi Johana De Nysschena. Infiniti už se zabydluje v Evropě, na Blízkém východě, v Africe, Asii a Oceánii a chystá se do Brazílie.

Jenže tohle jsou až na výjimky trhy, kde nejsou americká auta právě prodejními šlágry. Pokud máte nabídku modelů, kde nejmenší vůz je střední SUV a hned po něm následuje i na střední třídu dost velký sedan, navíc s nejmenším benzinovým motorem V6 3,7 l, zejména v Asii a Evropě moc velký úspěch mít nebudete.

A tak se chystá neodvratitelné - Infiniti pro svou globální expanzi potřebuje downsizovat nabídku modelů i motorů, které budou v těchto částech světa nosnými modely nabídky a ty "staré dobré ameriky" vytvoří těmto autům exkluzivnější nadstavbu.

Už jistě víte, že tento proces započal - ve Frankfurtu Infiniti představilo studii svého kompaktního hatchbacku Q30 s pohonem předních kol, jenž je další evolucí konceptu Etherea a který bude konkurovat autům jako je Audi A3, BMW řady 1, Lexus CT200h, ale i Mercedes-Benz třídy A, jehož platformu si díky spolupráci obou koncernů vypůjčí. Partnerství Daimleru a koncernu Renault-Nissan bude přetaveno také v novou generaci naftových čtyřválců a u Q30 se pochopitelně počítá i s benzinovými I4 a hybridním pohonem.

Dalším logickým krokem bude vytvoření kompaktního SUV na bázi chystané nové generace Nissanu Qashqai, které ponese označení QX30 a třetím vozem, menším, než současné americké modely, se stane kolem roku 2015 elektromobil, jenž bude exkluzivnější variantou druhé generace Nissanu Leaf.

A když už je řeč o Nissanu - sice to s plány na downsizing značky moc nesouvisí, ale ve druhé polovině této dekády prémiové Infiniti dostane také skutečný imageový model - hybridní supersport. Jako na vážkách jsou naopak zatím informace o luxusním sedanu. Jedny tvrdí, že Infiniti vnímá pokles zájmu o tuto třídu sedanů a proto má svůj model M na pomezí dvou kategorií, druhé zase že přímý konkurent A8, třídy S a řady 7 nakonec bude.

Nenechte si také ujít video, vysvětlující přejmenování jednotlivých řad vozů Infiniti.

Michal Fokt
Diskuze (6)
Avatar - pelikoš
23. 9. 2013 17:52
jo
a hlavně rozšířit počet zastoupení a dealerů!!! :-)
Avatar - pelikoš
23. 9. 2013 17:50
Re: Lex Infinti
nemyslím si že je na tom lexus úplně špatně a i infiniti vane pozitivní vítr ;-) :-!
Avatar - pelikoš
23. 9. 2013 17:48
Re: Jinými slovy...
nejde jenom o asii,ale i evropa a jižní amerika (hlavně brazílie a argentína).potažmo zlepšit praktičnost...
Avatar - Pekelná Micinka
23. 9. 2013 01:13
Lex Infinti
Jen aby... aby to nedopadlo jako současné modely Lexusu.
22. 9. 2013 23:28
Jinými slovy...
...chceme mít úspěch i v Asii, ale to s aktuálním designem zaměřeným na US trh nelze.